Ihan paska talvi kun pakkaset alkoi jo ennen joulua
Yleensä pysyvät lumetkin on tulleet pari päivää ennen joulua vasta. Nyt on ihan hirveet pakkaset. Mitähän on luvassa tammi-helmikuussa? -40 astetta?
Kommentit (72)
Lisää lunta kiitos ja latukoneet liikkeelle!
Minulla on kalsongit, lapaset, pipo, untuvatakki mutta hytisen silti tuolla ja naama on ihan jäässä.
Se on pitkä ja kallis talvi edessä. Monella hehkuttajalla hymy hyytyy kun lasku talven lämmityksestä läpsähtää maksettavaksi. Ja vuokra-asukeilla nousee vuokra.
Joulunalusviikoksi luvattu lämmintä. Lämmintä ilmamassa tulossa😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää niitä kaikkia sähköautospedejä joiden akut tyhjenee tuolla pakkasissa ihan älytöntä vauhtia. Hah hah pitää oppia näkemään aina asioiden positiiviset puolet.
Lähde?
Oma maalaisjärki riittää tämän kertomaan 😁
Ei riitä kuitenkaan pärjäämään faktalle.
https://10myyttiasahkoautoilusta.fi/sahkoautoilu-ei-onnistu-pakkasella/
Maltillinen 30% pudotus kantamassa on aika paljon. Akku tyhjenee myös koko ajan vaikka autolla ei edes ajaisi, toki vähän, mutta ei minun fossiiliauton tankista polttoaine haihdu jos en sillä aja viikkoon tai vaikka kuukauteen. Auton lämmittäminen vie monta kilowattituntia virtaa kovilla pakkasilla. Jne..
Mitä vaatteita oikein ostan, että olo on mukava?
Mulla on pitkset ja villahousut farkkujen alla ja silti jäädyn. On pitkä toppatakki ja pipo ja kahdet sormikkaat päällekäin. Karvavuoriset talvilenkkarit.
Mä ihan oikeasti palelen tuolla ulkona ja sisälläkin on jäätävän kylmä ilmastointi jolle en mitään voi.
Nytkin kipeä ja vilustunut olo kun ilmastonti puhaltaa kylmää ilmaa kämpän täyteen.
Yhtä kärsimystä tämä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkset ja villahousut farkkujen alla ja silti jäädyn. On pitkä toppatakki ja pipo ja kahdet sormikkaat päällekäin. Karvavuoriset talvilenkkarit.Mä ihan oikeasti palelen tuolla ulkona ja sisälläkin on jäätävän kylmä ilmastointi jolle en mitään voi.
Nytkin kipeä ja vilustunut olo kun ilmastonti puhaltaa kylmää ilmaa kämpän täyteen.
Toinen syy on että syötte kuin linnut, salaattia ja sen semmoista. Ei sellaisella keho pysty tuottamaan lämpöä = kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkset ja villahousut farkkujen alla ja silti jäädyn. On pitkä toppatakki ja pipo ja kahdet sormikkaat päällekäin. Karvavuoriset talvilenkkarit.Mä ihan oikeasti palelen tuolla ulkona ja sisälläkin on jäätävän kylmä ilmastointi jolle en mitään voi.
Tuulenpitävä kerros puuttuu. Iholle merinovillaa, päälle thermolegginsit ja puseron päälle fleece. Toppahousut, kaulaliina. Kenkiin villasukat, sormikkaista toppakäsineet, päähän pipon alle kypärämyssy tai vaihdat karvalakkiin. Ja se pilkkihaalari on oikeasti kuin pukeutuisi talvimakuupussiin, parhautta.
Kyllä se tympii kun kaupassa käyntiä varten joutuu pukemaan kuin naparetkelle. Hel per pas pakkaset.
Mitä ihmeen ulkomaalaisia vauvoja kaikki kirjoittajat ovat? Ihan normaali talvi.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen syy on että syötte kuin linnut, salaattia ja sen semmoista. Ei sellaisella keho pysty tuottamaan lämpöä = kylmä.
Tämä on totta. Siistit ja energiaa kuluttamattomat sisätyöt ovat vieneet ihmisiltä ymmärryksen kylmän ajan ravinnon tarpeesta ja ravinnon laadusta. Niillä salaateilla ja muilla soijapaskoilla ei ihminen selviä kylmistä olosuhteista ja fyysistä rasituksesta kovinkaan pitkään. Näyttäkää minulle yksikin kovaa fyysistä työtä ulkona tekevä ihminen joka puputtaa pelkästään salaattia, vaikkapa metsuri, sotilas yms. Ei taida löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei näin aikaisin alkaneet kylmät kestä. Max 2 viikkoa ja on taas kurakelit kevääseen saakka.
Toivottavasti olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä että maa jäätyy ennenkuin tulee lumi. Ei sitten puut kaatuile niin helposti myrskyssä ja lumen painosta. Ja puutiaiset kupsahtaa.
Näin on hyvä. Pakkanen on pukeutumiskysymys.
Ei tosiaan ole. Ulkona ei pitkään viihdy huvikseen minkäänlaisissa vaatteissa kun pakkasta on.
Pilkki/kelkkahaalarin kanssa ei mitään ongelmia. Sekin kaivetaan esille vasta -25 asteessa, siitä ollaan kaukana.
Ennen pitkää naama jäätyy, sormet jäätyy, varpaat jäätyy - vaikka pukeutuisit kuin joku Michelin-ukko. Enkä tosiaan edes ole mikään viluherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä että maa jäätyy ennenkuin tulee lumi. Ei sitten puut kaatuile niin helposti myrskyssä ja lumen painosta. Ja puutiaiset kupsahtaa.
Ei tosiaan ole. Ulkona ei pitkään viihdy huvikseen minkäänlaisissa vaatteissa kun pakkasta on.
Pukeudu oikein ja lopeta tupakointi. Tupakoitsija palelee aina.
Et sinäkään puolta tuntia pidempään istu mukavasti pakkasilla päivästä tai illasta nauttien. Astronautin puvussa ei ole hirveän mukava viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilkki/kelkkahaalarin kanssa ei mitään ongelmia. Sekin kaivetaan esille vasta -25 asteessa, siitä ollaan kaukana.
Ennen pitkää naama jäätyy, sormet jäätyy, varpaat jäätyy - vaikka pukeutuisit kuin joku Michelin-ukko. Enkä tosiaan edes ole mikään viluherkkä.
Kolme-neljä tuntia menee tällä kelillä kököttäessä vielä kohtuumukavasti, kun ei katsele tuuleen. Kosteus ei saa jäädä naamalle, ei siis kaulaliinaa eteen. Pilkkisaappaisiin kahdet villasukat. Liikkuessa ei mitään ongelmaa.
En minäkään, vietän kesät Jäämerellä (pl koronakesät).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan syö kuin lintu. Lintu syön meinaan kolme kertaa oman painonsa verran vuorokaudessa.
Taidat olla mielisairas, jos pakkaset joulukuun alkaessa saavat sinut noin raivon partaalle.
Toivottavasti helpottaa pian nuo sinun ongelmasi.
Ihmiset ovat vieraantuneet oikeasta elämästä. Ei niillä muotiluomuksilla tarkene. Esimerkiksi moni kavereistani ei omista edes pitkiä kalsareita! Talvella myös pitää syödä, jos on kylmä. Ikkunat tiivistämällä taas asunto pysyy lämpimänä, mutta iso osa ei ole koskaan tiivistänyt ikkunoita. Kerrostalossa ikkunat pitää tiivistää myös!
Kun olin lapsi, Jyväskylään tuli ensilumi aina koulujen syyslomalla. Nyt talvi alkoi myöhään verrattuna lapsuuteeni. Olen vasta 28-vuotias, joten ihmettelen kovasti palstan ihmisten itkuja. Minä muistan normaalit talvet ihan hyvin.
Teidän jotka valitatte kylmyyttä pitäisi ostaa kunnolliset talvitakit, eikä sellasia parinkympin tokmanni nysiä mitä olette nuukuuksissanne ostaneet, ja muutenkin kunnon talvivaatteet. Eihän se ole kiva pukea pitkä kalsareita ja toppahousuja, ymmärrän.