Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa riita, että kannattaako mun olla töissä.

Vierailija
27.02.2015 |

Minä olen kaksosten kanssa ollut kotona 5,5 vuotta ennenkuin vihdoin sain työpaikan. Mies on ollut koko ajan sitä mieltä että on hyvä että minä olen poikien kanssa kotona.

Meillä on kertynyt velkaa koko ajan kun en ole tienannut rahaa, ja on ollut kaksi suuta lisää ruokittavana.

Nyt mies väittää että meillä ei silti rahat riitä vaikka käyn töissä ja tienaan lähes yhtä paljon kuin mies (mulla brutto per vuosi 25000 ja miehellä 40000) Mies on joutunut olemaan viimeisten parin vuoden aikana aika paljon sairaslomilla ja se on tietysti hänen palkkaansa pienentänyt kun on jäänyt vuorotyölisiä pois ym. Mulla jää päivähoitomaksun jälkeen kaksinkertainen määrä käteen rahaa verrattuna työttömyysaikaan, joten mun mielestä siitä että käyn töissä on hyötyä sekä taloudellisesti että mun mielenterveydelle. Toki pitäisi tienata vielä enemmän tai elää säästeliäämmin, mutta mies vaan vänkäsi että ei ole mitään hyötyä kun minä käyn töissä kun kusessa ollaan joka tapauksessa.

Lapset ovat korkeintaan 10 päivänä päiväkodissa mies on lasten kanssa vapaapäivinään koska tekee vuorotyötä. Mies vaan on mennyt jo sellaiseksi, että kun hänellä sairasloma loppuu, mun pitäisi jäädä kotiin "sairaslomalle" niinä päivinä kun hän on töissä, suorastaan painosti minua viimeksikin että lapset saa päiväkodissa varmasti jonkun kauheen taudin, ihan 100% varmuudella, ja että kun kerran ei ole pakko lasten vielä mihinkään mennä niin miksi viedä heitä päiväkotiin, syksyllä kun alkaa eskari kuitenkin. Mies varmaan vastustaisi sitäkin jos se ei olisi pakollinen.

En tiedä onko tuo mies jotenkin menossa sekaisin, tuntuu välillä että ei sen puheissä ole mitään järkeä. En tiedä onko hän kateellinen kun olen innoissani että olen töissä, ja jopa tykkään mennä töihin, ja hän inhoaa omaa työtään, vai onko keski-iänkriisi iskenyt kun lapset kasvaa ja oma vanha äiti on pian kuolemassa.

Mies jopa riidan aikana sanoi että kuinka paljon sitä lapsilisääkin tulee, hän ei ole koskaan nähnyt niistäkään rahoista penniäkään. Meillä menee molemmilla kaikki rahat eikä riitäkään, ja kyllä ne on lasten hyväksi mennyt kaikki. Sanoin miehelle että mieluusti saa ottaa lapsilisät ja vaikka mun palkankin kun sitten hoitaa kaikki laskut ja käy kaupassa. Sanoin että lapsilisiä tulee parisataa, mies oli että mitä, pari sataa, en tiedä paljonko kuvitteli... Hänenkö pitäisi vielä kaupassakin alkaa käymään...

Mä en oikein tiedä enää mitä sille sanoisi, oikeesti mietin että onko se jotenkin sekasin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja esikoisella aikoinaan ei tullut sairastelua kun meni päiväkotiin, nyt kun kaksoset menivät syksyllä päiväkotiin ja minä töihin, niin jouluun asti sairasteltiin räkätauteja, mutta nyt ei niinkään ole ollut, tosin lapset eivät ole montaa päivää olleet päiväkodissa tämän vuoden puolella. Varmaan osan tauteja sain minäkin töistä, siellä muutkin yski syksyllä aika paljon ja avokonttorissa ne pöpöt leviää.

Aluksi syksyllä mies oli ihan normaali, ja sanoi että joo kyllähän sitä aina vähän sairastellaan, nyt on yhtäkkiä varma että tulee vähintään influenssa jos on päiväkodissa.

ap

ap

Vierailija
2/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut miehelle monia kertoja vuosien varrella, että katsotaan yhdessä kaikki menot ja tulot ja mietitään että miten voitaisiin saada paremmin rahat riittämään, mies ei halua koska siitä ei ole kuulemma mitään hyötyä kun rahat ei riitä kuitenkaan, ei niiden rahojen laskeminen niitä lisää, eikä laskujen määrää vähennä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasteluvuosi yleensä tulee. On sanottu, että jokainen lapsi sairastaa 60 tautia.ennen kuin vastustuskyky on riittävän kehittynyt. Meillä oli 4 sairasteluvuotta. Alkoi srk kerhossa 5~vuotiaana.

Vierailija
4/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ehkä pelkää sairaan äitinsä puolests. Ei voi mennä häntä tukemaan, jos lapset tuovat tautia päiväkodista.

Vierailija
5/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hulluksi, jos mies tekisi minun elämääni koskevat päätökset, tai edes ytittäisi sitä. Menisin sinuna töihin, tietenkin. Lapset on jo isoja, olet menettänyt jo vuosia eläkekertymää.

Jotain outoa on kyllämiehesi jutuissa. Minua ahdistaa jo pelkkä tekstisi lukeminen, kädet ihan puutuu...

Vierailija
6/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan.
lapsille tekee hyvää olla ikäistensä seurassa tarhassa,meillä ainakin kesti n:0.5v sairastelut kun aloitti tarhassa vajaa 2v ikäisenä
meillä oli asuntolainasta lyhennys vapaa vuosi kun muija oli kotihoidontuella kotona pojan kanssa,muuten ei olisi rahat riittäneet mitenkään.
mikä mies sulla oikein on kun jatkuvasti saikulla? Mikä sitä oikein vaivaa?
Seuraavissa yt neuvotteluissa on varmasti lähtijöitten listalla.

Vierailija
7/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:45"]

Sairasteluvuosi yleensä tulee. On sanottu, että jokainen lapsi sairastaa 60 tautia.ennen kuin vastustuskyky on riittävän kehittynyt. Meillä oli 4 sairasteluvuotta. Alkoi srk kerhossa 5~vuotiaana.

[/quote]Laitapa jotakin tietolähdettä tähän "lapsi sairastaa 60 tautia" - kohtaan. Mielenkiinnolla jään odottelemaan kun meillä vain kolmas lapsi on ollut korvatulehduksessa ja kaksi ensimmäistä eivät ole olleet kipeinä oikeastaan vieläkään vaikka ovat jo ala-asteen viimeisillä luokilla. Viime vuonnakaan lapsilla ei ollut yhden yhtä sairaspoissaoloa koulusta.

Vierailija
8/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei kannata tehdä budjettia kun rahat ei kuitenkaan riitä!!? Sitä suuremmalla syyllä, tätä menoa olette syvällä kuopassa! Ruokakauppaan ja autoon saa kulutettua helposti omaisuuden. Nyt yhdessä tekemään se budjetti!!

Vierailija
9/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:13"]

Töihin vaan. lapsille tekee hyvää olla ikäistensä seurassa tarhassa,meillä ainakin kesti n:0.5v sairastelut kun aloitti tarhassa vajaa 2v ikäisenä meillä oli asuntolainasta lyhennys vapaa vuosi kun muija oli kotihoidontuella kotona pojan kanssa,muuten ei olisi rahat riittäneet mitenkään. mikä mies sulla oikein on kun jatkuvasti saikulla? Mikä sitä oikein vaivaa? Seuraavissa yt neuvotteluissa on varmasti lähtijöitten listalla.

[/quote]

Valtion vakituinen virka, sitä koiranvirasta ei tahdo päästä pois vaikka haluaisi. No voi olla että sairaseläke pätkähtää reuman ja jalan kuluman takia lähivuosina, nyt lääkärit miettivät että leikataanko jalka, ja jos se leikataan tietyllä tavalla mies ei pysty enää työhönsä, työ on sellaista että on turvallisuusriski jos on fyysisiä rajoituksia.

Minä olen siis ollut kohta puoli vuotta töissä, vuoden vaihteessa oli sopimuksen jatko, ja allekirjoitin sen syksyyn asti, siitäkin mies nyt sanoi että menit sitten senkin paperin vaan vetäseen nimen alle multa kysymättä, mä olin aivan että no joo, ajattelin että töissä oleminen on parempi kuin työttömänä.. ja sekin kummastuttaa, että puhuttiin kyllä siitäkin asiasta silloin kun se oli ajankohtainen, kun itsekin vähän mietin että onko se työpaikka sellainen jossa haluan olla.

Mies sanoo aina että kun hän suuttuu niin puhuu asioita helposti joita ei tarkoita, pyytää anteeksi sitten jälkikäteen, sitä en ole koskaan tajunnut, kyllä minä yleensä sanon vihaisenakin mitä tarkoitan. Mies sanoo että on äidiltään perinyt huonon tavan riidellä, luojan kiitos riidellään tosi harvoin kunnolla. Ehkä se riita oli vaan joku "kohtaus". 

ap

Vierailija
10/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi haluaa pitää sinut ja lapset kotona, että olette olemassa vain häntä varten.

Vierailija
11/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt istutte alas, kirjaatte ylös kaikki tulot ja säännölliset menot ja katsotte paljonko jää viivan alle. Samalla voi tehdä toisen laskelman, joka laskee budjetin sen mukaan, mikä tilanne olisi sinun ollessa työttömänä. Jos mies ei suostu osallistumaan, tee laskelma itse ja näytä se miehelle. Jos siis kyse on tosiaan pelkästään rahasta.

Vierailija
12/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta sairastamisesta sellainen pointti, että lapset jossain vaiheessa saavat sen "sairasteluvuoden" aina. Joko päivähoidon alettua tai jos ei ole päivähoidossa, niin sitten eskarivuonna jne.

Vierailija
13/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on pienituloisilla.

Vierailija
14/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies ihan oikeasti tiedä teidän rahatilannettanne? Ymmärrän, kun meilläkin minä hoidan kaikki laskut. Mies kuvittelee rahaa olevan todellista enemmän tai vähemmän, tilanteesta riippuen. Tee miehelle laskelma siitä, minkä verran teillä on tuloja ja menoja, vaikka yhdeltä kuukaudelta.

En nyt ihan tarkkaan ymmärrä, millä logiikalla sinun 25000 euron vuositulot ovat lähes yhtä paljon kuin miehen 40000 euroa. Minun laskuoppini mukaan se on pikemminkin puolet, mutta uskon hyvin , että sillä on suuri merkitys teidän taloudessanne.

Taustalla voi olla myös mustasukkaisuus ja miehen käsitys naisen roolista yleensä. Sinä et nyt enää olekaan sellainen suloinen pikkuvaimo ja äiti vaan sinulla on muutakin elämää.

Vierailija
15/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:56"]

Ja tuosta sairastamisesta sellainen pointti, että lapset jossain vaiheessa saavat sen "sairasteluvuoden" aina. Joko päivähoidon alettua tai jos ei ole päivähoidossa, niin sitten eskarivuonna jne.

[/quote]Höpö höpö. Miksi meillä ei ole ollut tuollaista "sairasteluvuotta" yhdelläkään kolmesta lapsesta? Ja miksi ihmeessä jotakin sellaista varten pitäisi jäädä äidin kotiin!?! Tuohan on todella tampio ajatus. Ehkä se toimii jollakin työtä pelkäävällä kotona viihtyvällä mammalla syyksi maata kotona odottamassa kun lapset sairastuvat, mutta ei muuten. Uskomaton kommentti... N39

Vierailija
16/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:18"]

En nyt ihan tarkkaan ymmärrä, millä logiikalla sinun 25000 euron vuositulot ovat lähes yhtä paljon kuin miehen 40000 euroa. Minun laskuoppini mukaan se on pikemminkin puolet

[/quote]

Progressiivinen verotus. Käteen jäävä summa on tosiaankin lähes yhtä suuri, varsinkin jos ap:n mies on ollut sairaslomilla, mikä on jkv pienentänyt palkkaa.

Vierailija
17/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan palkka riittänyt silloin lasten ollessa hoidossa, mutta ikimaailmassa en olisi jättäytynyt taas kotiin. Kahdeksan vuotta ehdin olla kotona kolmen lapsen kanssa ja riemusta kiljuen lähdin töihin. Töissä olen ollut nyt kuutisen vuotta ja menen sinne hymy huulilla vieläkin. Eli ap, olkoot faktat mitä ovat, mutta mieti mitä oikeasti haluat ja jos tässä nyt miehen vonkumiseen suostut, niin tyydyttääkö tilanne sinua. Miehesi haluaa hallita sinua, mutta se on hänen ongelmansa, ei sinun. Jatka töissä käyntiä niin pysyt työarjessa mukana, täällä on liikaa työtävieroksuvia ihmisiä.

Vierailija
18/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:56"]

[/quote]Höpö höpö. Miksi meillä ei ole ollut tuollaista "sairasteluvuotta" yhdelläkään kolmesta lapsesta? Ja miksi ihmeessä jotakin sellaista varten pitäisi jäädä äidin kotiin!?! Tuohan on todella tampio ajatus. Ehkä se toimii jollakin työtä pelkäävällä kotona viihtyvällä mammalla syyksi maata kotona odottamassa kun lapset sairastuvat, mutta ei muuten. Uskomaton kommentti... N39

[/quote]

Teillä on käynyt sitten tuuri. Eikä pointti ollutkaan, että tarvitsisi jäädä kotiin. Vaan, että kumpana mieluummin sairastelee enemmän "pelkkänä" päiväkotivuona vai esikoulussa vai jopa ekaluokalla. Kun siis moni tuntuu perustelevan, ettei viitsi viedä lasta päiväkotiin, kun sieltä saa kaikki taudit. No niin saa esikoulustakin ja koulusta. Joskus se vastustuskyky on hankittava.

Vierailija
19/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole minkäänlaista rahakäyttötaitoa, jos noin isot tulot eivät riitä?
Miten noin isojen lasten isä ei tiedä, mikä on lapsilisän suuruus?

Äo oli?

Vierailija
20/25 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy ajatella myös että tulet saamaan eläkettä aikanaan. Toki saat perhe-eläkettä jos mies sattuu delaamaan ennen sua. Tulot ja menot ja niiden mukaan eletään. En jaksaisi tuollaista miestä joka ei edes tiedä minkä suuruiset lapsilisät on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme