Me ei osata elää perhearkea..
Taas on huomannut lomalla, kun ollaan oltu muutama pv miehen kanssa kahdestaan, niin meillä menee tosi hyvin.
Tajusin nyt, että mulla on pinna tosi kireellä, kun ollaan koko perhe koossa..lasten kanssa ei oo mitään ongelmaa, mutta kun mieskin on kotona, niin jo alkaa pinna kiristymään..en tiedä mistä tää vois johtua?
Mies on vanhankansan mies eli ei tee paljoa kotitöitä. Ei juuri touhua lasten kanssa, ei kuskaa heitä harrastuksiin eli minä otan meillä vastuun kodista ja lapsista. Mies tekee "miesten työt"-korjaa autot, pitää rakennukset kunnossa ym..
Oon miettinyt eroa, koska mulla ei oo kotona hyvä olla. Tätä on jatkunut jo 5-6 vuotta, mutta aina nää kahdenkeskeiset hetket antaa toivoa.
Onko tässä teidän mielestä mitään järkeä ja mitä vois tehdä?
Puhuttu on joo, mutta terapeutille mies ei suostu lähtemään..
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:19"]Niin siis miehesi ei osaa elää perhearkea, ja se ärsyttää sinua? Miehesi muuttuminen on epätodennäköistä. Omaa asennetta ja käytänteitävoit ehkä muuttaa. Lapsetkin kasvavat. Voitko hyväksyä, ettei miehesi ole kovin hyvä isä? [/quote] Mies ei tosiaan tule muuttumaan. Hän elää elämää samallalailla, kun hänen oma isänsä on elänyt. Mun pitää vaan tehdä ratkaisu kestänkö tätä jatkuvaa pinna kireellä oloa vai eroanko? Onneksi oon osannut löysätä mm siisteystasosta tosi paljon, muuten tätä ei kestäiskään selväjärkisenä :-D
[/quote]
En minä eroaisi ellei olisi kaikkea kokeiltu ensin. Koita nyt katsoa asioita miehenkin näkökulmasta, koita olla vahva omissa ajatuksissasi. Mieti mmitä pitäisi tehdä. Katso itsesi ulkopuolelle!
Muuten eroat ja menet seuraavaan samanlaiseen suhteeseen. Toistat aina samaa virhettä. Tässä suhteessa ei ole edes pakottavaa tarvetta eroon. Voi olla että on, muttei kiireellisenä ja käsittelemättä
[quote author="ExoPol" time="27.02.2015 klo 21:10"]
Voitko ajatella, että ne teidän lapset kasvaa ja lähtee aikanaan. Jäljelle jäätte sinä ja sun mies..te joilla kahdestaan on ihanaa..=)
[/quote]
Sivullinen sanoo, että se ihana häviää niiden perhevuosien aikana, ellei silloin sa toiselta tukea
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:30"][quote author="ExoPol" time="27.02.2015 klo 21:10"]
Voitko ajatella, että ne teidän lapset kasvaa ja lähtee aikanaan. Jäljelle jäätte sinä ja sun mies..te joilla kahdestaan on ihanaa..=)
[/quote]
Sivullinen sanoo, että se ihana häviää niiden perhevuosien aikana, ellei silloin sa toiselta tukea
[/quote]
Oon huomannut, että mua on ruvennut ärsyttämään jotkut tietyt miehen tavat tosi paljon eli kai sitä alkaa tietämättään erkanemaan vähitellen.
Eli oon sun kanssa samaa mieltä.
Ap
Minkä ikäiset lapset teillä on? Mitä harrastavat? Karsi kamaa.. opeta lapset siivoamaan myös ainakin omat jälkensä lelut siivotaan joka ilta paikoilleen! miksei mies kuskaa?? Ainakin osan, mitä se tekee kun sä oot lapsia kuskaamassa
Onneksi en elä lapsiperheessä vaan aikuisperheessä!
[quote author="ExoPol" time="27.02.2015 klo 21:10"]Voitko ajatella, että ne teidän lapset kasvaa ja lähtee aikanaan. Jäljelle jäätte sinä ja sun mies..te joilla kahdestaan on ihanaa..=)
[/quote]
Tätä oon yrittänyt ajatellakkin, mutta vähintään kymmenen vuotta lapset on vielä kotona.
Vaikuttaakohan tuo miehen oma isä-poika suhde siihen, että mies ei tee poikien kanssa mitään miesten juttuja? Tytär on hänelle paljon läheisempi?