Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä parisuhteessa?
Kommentit (71)
Duunarimies tuntui käyvän töissä vain rahan takia. Rahaa piti myös kuluttaa kaikenlaiseen turhaan. Nykyinen akateeminen mies on ihan kikseissä duunistaan ja rahalliset hankinnat ovat hyvin pienimuotoisia.
Vierailija kirjoitti:
Akateemisilla miehillä on pieni muna.
Munan lyhyydelläkö sinne korkeakouluun päästään? Hieman epäilen väitettäsi.
Mistä ajatus, että duunarimiehellä ei olisi varallisuutta ja olisi jotenkin sivistymätön barbaari.
Duunarimiehiä on varmaan vähemmän kortistossakin, niille kyllä töitä riittää. Ja tiedättekö te edes mitä kunnon työmies tai autokuski tienaa?
Duunarit tätä maailmaa pyörittää!
Ei mitenkään, jos se nainen ei ole akateeminen. Akateeminen nainen sen sijaan pakottaa sen luolamiehen sivistyneistön pariin.
Oman kokemuksen mukaan kaverit. Molemmat miehet itsessään olivat kivoja ja älykkäitä, duunari lähiöstä ja akateeminen ns. paremmista piireistä. Eron huomasi kavereiden käytöksessä ja arvoissa, duunareissa paljon enemmän suvaitsemattomuutta ja perinteisiä sukupuolirooleja. Akateemisissa sitten taas enemmän pätemistä ja paremmuuden tunnetta.
Minä olen akateemisesti koulutettu, mutta duunaritaustalla, niin molemmissa piireissä tulin toimeen. Arvot liberaalimmat, mutta jos ei eksytä arvokeskusteluihin, niin duunariporukassa viihdyn paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Duunarimies tuntui käyvän töissä vain rahan takia. Rahaa piti myös kuluttaa kaikenlaiseen turhaan. Nykyinen akateeminen mies on ihan kikseissä duunistaan ja rahalliset hankinnat ovat hyvin pienimuotoisia.
Runojako hän kirjoittaa ja sinä elätät?
Duunarimies kirjoittaa rasistisia viestejä facebookiin, on seksisti, kallellaan natsismiin ja vastustaa rokotteita. Uskoo myös salaliittoihin.
Akateemisista ei kokemuksia.
Duunari käy hyvin kunhan ei ole rokotevastainen metsästäjä/kalastaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runojako hän kirjoittaa ja sinä elätät?
Todennäköisesti tienaa minua enemmän, vaikka ei palkoista koskaan puhutakaan. Tekee jotain teknologiasuunnittelujuttua mistä en ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen: kuljimme mökille, matkoille, mitä vaan oman mielensä mukaan.
Duunari: aina piti kaikki suunnitella työvuorojen mukaan. :(
Ilman duunareita ette voisi käyttää mökkejä autoja tms vaan olisitte nälkäkuoleman partaalla likaisina
Mood ku mulla on akateeminen mies joka kalastaa, pelaa tietokonepelejä ja omaa keskipituisen ja paksun munan. :D
Aikaisempi oli duunari ja pelasi myös, mutta pleikalla. Huusi ruudulle ja paiski tavaroita pelien mennessä vituilleen. Tää nykynen juttelee kaveriensa kanssa ja kiroilee vaan välillä ruudulle, ei huuda tai tulistu silmittömästi peleilleen.
Akateeminen nuolee useammin ja mielellään, mutta ei osaa ottaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Omat pitkät parisuhteeni ovat olleet kahden eri akateemisen miehen kanssa. Toinen rakasti kulttuuria: teatteria, kuvataidetta, kirjallisuutta, elokuvia ja klassista musiikkia. Hän harrasti eri maiden ruokakulttuurien tutkimista ja pienpanimo-oluita. Toinen rakastaa autoja, tietokonepelejä ja kodin remppahommia. Hän lukee ainoastaan työhön liittyviä kirjoja ja katsoo blockbuster-elokuvia. Ei pidä alkoholijuomien mausta, ei oliiveista tai hienoista juustoista. Molemmilla on täsmälleen sama koulutustaso, joskin eri alalta.
Ei jalkalistan vaihtaminen ole kovin suurta remonttia
Onko insinööri duunari vai akateemikko? Vai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen kuuntelee klassista musiikkia ja katsoo dokumenttejä.
Duunari kuuntelee rappia ja metsästää tai muuta barbaarista.
Just joo. Ex-mieheni on DI. Kuunteli ysärimusiikkia, notkui illat treffipalstoilla, päivisin kävi thaikkuhieronnassa, ei harrastaunut mitään liikuntaa eikä kulttuuria, viikonloppuisin litki bisseä ja makasi saunassa. Minä hoidin lapset ja kodin. Ja lopulta erottiin kun ei arvot oikein kohdanneet.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan kaverit. Molemmat miehet itsessään olivat kivoja ja älykkäitä, duunari lähiöstä ja akateeminen ns. paremmista piireistä. Eron huomasi kavereiden käytöksessä ja arvoissa, duunareissa paljon enemmän suvaitsemattomuutta ja perinteisiä sukupuolirooleja. Akateemisissa sitten taas enemmän pätemistä ja paremmuuden tunnetta.
Minä olen akateemisesti koulutettu, mutta duunaritaustalla, niin molemmissa piireissä tulin toimeen. Arvot liberaalimmat, mutta jos ei eksytä arvokeskusteluihin, niin duunariporukassa viihdyn paremmin.
Tämä. Itsekin duunaritaustalta akateemiseen maailmaan ponnistaneena huomaan tuon perinteisyyden oli kyse sitten sukupuolirooleista tai elämäntavoista. Akateeminen mies on paljon joustavampi. Oma tohtorimies ei näe mitään ongelmaa ostella tyttärelle rimssumekkoja tai opetella vaikka kutomaan. Duunaritaustaiset tuttavani eivät kehtaa edes tulla lähelle naistenvaateosastoja tavaratalossa ettei kuvitella, että itselleen ostaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Onko insinööri duunari vai akateemikko? Vai jotain muuta.
Insinööriä viisaampaa ei olekaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itsekin duunaritaustalta akateemiseen maailmaan ponnistaneena huomaan tuon perinteisyyden oli kyse sitten sukupuolirooleista tai elämäntavoista. Akateeminen mies on paljon joustavampi. Oma tohtorimies ei näe mitään ongelmaa ostella tyttärelle rimssumekkoja tai opetella vaikka kutomaan. Duunaritaustaiset tuttavani eivät kehtaa edes tulla lähelle naistenvaateosastoja tavaratalossa ettei kuvitella, että itselleen ostaisivat.
Ompeleminen kutistaa kasseja
Miehen sosioekonomisella asemalla ei ole itselleni merkitystä. Hyviä, syvällisiä ja pohtivia keskusteluita (joista itse nautin hyvinkin) voi käydä miehen asemasta huolimatta. Ei ole siihen sidonnainen, monesti näin on, mutta ei aina.
Akateemisilla miehillä on pieni muna.