Vainoharha?
Epäilen että joku/jotkut seuraa ja vakoilee minua. Monesti auto seisoo tien varressa ja kun kävelen sitä kohti, se käynnistetään tai on käynnissä ja ajaa pois.
Viime viikolla isäni jätti minut erään aliskan kohdalle kun tulin hänen kyydissä pois. Kävelin pyörätietä pitkin ja yhtäkkiä joku auto pysähtyi kohdalleni ja lähti liikenteeseen vasta kun takaa tuli auto. ahdistaa
Kahdella kerralla on ollut vaalea maasturin näköinen, joskus joku eri
Kommentit (37)
Seuraako ne autot sinua? Muuten varmaan sattumaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:02"]Seuraako ne autot sinua? Muuten varmaan sattumaa.
[/quote]
Ei seuraa tietääkseni. Tuntuu vain aina siltä että kun tulen jostaim/menen johonkin niin siinä on auto. Tätä jatkunut n.vuoden
Ota ylös auton rekkari + katso aina tarkkaan millainen auto kyseessä. Kirjoita ylös nuo tiedot johonkin ja päivämäärät+ kellonajat. Katso onko autoissa aina samat henkilöt sisällä. Tuosta listaasta voit sitten sleventää ajatuksia kuvitteletko vain.
Jos sulla ei ole historiassa mielenterveyden tai päihteiden käytön ongelmaa, et todennäköisesti ole vainoharhainen. Suomessakin on stalkkereita ja yksityisetsiviä sekä siviiliasuisia poliiseja. Oletko isossa yrityksessä ttöissä, voitaisiinko sinua epäillä jostain väärinkäytöksesstä? Onko sinulla jokin ex poikaystävä joka kantaa kaunaa? Oletko eroamassa? Oletko parisuhteessa, voisiko miehei epäillä sinun pettävän?
Siis tarkoitan että se vaalea maasturi on kahdesti ollut kotitieni varrella, kerran joku iso pakettiauto aivan kuin odotti minua ja lähti pois kun kävelin ohitse. Olen miettinyt että onko joku palkannut perääni yksityisetsivän? Vai onko ne niin huonoja että tuolla tavalla "paljastaisivat" itsensä?
Se on yksityisetsivä joka seuraa sinua.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:07"]Ota ylös auton rekkari + katso aina tarkkaan millainen auto kyseessä. Kirjoita ylös nuo tiedot johonkin ja päivämäärät+ kellonajat. Katso onko autoissa aina samat henkilöt sisällä. Tuosta listaasta voit sitten sleventää ajatuksia kuvitteletko vain.
Jos sulla ei ole historiassa mielenterveyden tai päihteiden käytön ongelmaa, et todennäköisesti ole vainoharhainen. Suomessakin on stalkkereita ja yksityisetsiviä sekä siviiliasuisia poliiseja. Oletko isossa yrityksessä ttöissä, voitaisiinko sinua epäillä jostain väärinkäytöksesstä? Onko sinulla jokin ex poikaystävä joka kantaa kaunaa? Oletko eroamassa? Oletko parisuhteessa, voisiko miehei epäillä sinun pettävän?
[/quote]
En ole isossa yrityksessä töissä. Enkä usko että mieskään mitään tuollaista.
Jos poliisi minua jostain epäilee (en kyllä ole rikollinen) niin kauanko ne minua aikoo seurata?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:09"]Se on yksityisetsivä joka seuraa sinua.
[/quote]
Aha. Mistä se aina tietää missä olen? Tänään tulin bussilla ja jäin ihan eri pysäkillä pois missä normaalisti. Ja sitten se taas oli siinä. Voikohan puhelimessani olla joku ohjelma mistä ne tietää tarkasti missä kohdalla liikun?
Voin toki olla vainoharhainenkin. Muutama vuosi sitten elämäni mullistui ja aloin pelätä julkisia paikkoja, vaihtelin työpaikkaa jatkuvasti kun tuntui että kukaan ei tykkää minusta, enkä aina pystynyt töihin.
Ota kuvat autoista jatkossa jos et ehdi painaa rekkaria ylös ja ne kelloajat. Vertaile
Poliisithan saattaa kytätä vuosia
Jos asut kaupungissa tai tiiviisti rakennetulla asuinalueella niin aika hullua olettaa että joku seurais sua :D Siellä on kuitenkin ihmisiä jotka saattaa pysähtyä puhumaan puhelimeen, tsekkaamaan laukusta onko kaikki mukana ja jatkaa matkaa kun huomaa että takaa on tulossa auto :D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:09"]Se on yksityisetsivä joka seuraa sinua. [/quote] Aha. Mistä se aina tietää missä olen? Tänään tulin bussilla ja jäin ihan eri pysäkillä pois missä normaalisti. Ja sitten se taas oli siinä. Voikohan puhelimessani olla joku ohjelma mistä ne tietää tarkasti missä kohdalla liikun?
[/quote]
Kaikissa nykypuhelimissa on. Mutta niitä tietoja ei vain noin vain saa, siihen pitää olla jo poliisi ja poliisilla oikeuden lupa ja kyse jostain vakavammasta rikoksesta, esim isommasta huumausainerikoksesta, terrorismista, lapsikaappauksen suunnittelusta, pedofiliringistä, murhan tai tapon suunnittelusta jne.
Tai sitten pitää olla tosi lahjakas hakkeri.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:07"]Ota ylös auton rekkari + katso aina tarkkaan millainen auto kyseessä. Kirjoita ylös nuo tiedot johonkin ja päivämäärät+ kellonajat. Katso onko autoissa aina samat henkilöt sisällä. Tuosta listaasta voit sitten sleventää ajatuksia kuvitteletko vain.
[/quote]
no mutta hei kyllähän sen mielenterveyden ongelmien historiakin joskus alkaa ihan noin vain.
Odottelen siis vielä vuosia ja katson mitä tapahtuu? Voinko soittaa poliisille ja kysyä että epäilläänkö minua jostakin, kysykää suoraan älkääkä helvetti soikoon kytätkö kun menee järki. Kertooko ne jos soitan
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:30"]Odottelen siis vielä vuosia ja katson mitä tapahtuu? Voinko soittaa poliisille ja kysyä että epäilläänkö minua jostakin, kysykää suoraan älkääkä helvetti soikoon kytätkö kun menee järki. Kertooko ne jos soitan
[/quote]
Joo soita :D lähettävät valkotakkiset sut hakemaan.
Jestas xD
Tänään auto joka oli samalla tiellä missä asun, seisoi käynnissä tien laidalla ja kun tulin kohdalle, näin kun kuskina ollut mies (silmälasit, vaalea hapsottava tukka) kopeloi siitä tuulilasin edestä jotain ja lähti sitten ajamaan. Oliskohan ollut kamera?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:09"]Se on yksityisetsivä joka seuraa sinua.
[/quote]
No on kyllä aika huono yksityisetsivä kun noin monesti jo huomattu. :D
Älä nyt vainoharhaiseksi rupea :D Voihan noille olla ihan luonnollinen selitys? Mutta tuossa aiemmin tuli ihan hyviä ohjeita eli otat rekkareita ylös ja merkkaat vaikka kalenteriin mitä näit missä ja mihin aikaan. Kaikenlaisia hörhöja keskuudessamme liikkuu ja kaikki eivät valitettavasti ole hyväntahtoisia.