PÄÄSYMAKSU vuokra-asuntonäytölle? OK?
Kiinteistövälittäjä ehdotti tällaista uutta palvelua, jossa kiinteistövälittäjä perii pääsymaksun vuokra-asuntonäyttöln tulevilta. Hinnaksi sanoi 49 €/hlö kyseiselle kohteelle ensinäytölle ja sitten 39 €/hlö. Kv-firma ottaa tuotosta provikan.
Pidin ajatusta ihan sairaana, mutta nyt aloin miettimään että kyllähän se kämpää kuluu, kun sinne tunkee kävijöitä ja pääsymaksu tekisi tilaa tosissaan kiinnostuneille. Ja se kaikki siivous yms. vaiva. Naapuruston uteliaat & koruvarkaat jäisivät pois.
Välittäjä myös kehui kuinka pk-seudulla saa helposti 1 000 € tunnin näytöllä eli melkein kuukauden vuokran! Alkusyksystä opiskelijakämpistä voi saada useita tuhansia päivässä! Moni kuulemma onkin nostanut pyyntiä, koska näytöillä tienaa vielä vuokraamistakin paremmin.
Mun mielestä samalla periaatteella asunnosta kiinnostunut voisi rekisteröituä kiinnostuneeksi vain maksamalla pyydetty taksa. Myös vuokrasopparin tekemisestä pyydettäisiin taksa.
Mitä mieltä olette tästä? Suostunko?
Kommentit (12)
Varmasti vähentäisi näyttöön tulevien määrää. Jos hakisin vuokrakämppää, en olisi valmis maksamaan näytöstä, koska voi olla, että asunto ei vastaa lainkaan sitä, mitä on luvattu ja jo ekalla silmäyksellä näen, että en ole kiinnostunut. Välittäjä saa palkkionsa sitten, kun löytää vuokralaisen ja saadaan sopimus aikaan.
Hyvä idea! Minä ainakin kävisin kolmesti samassa asunnossa tuolla rahalla.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:14"]
Varmasti vähentäisi näyttöön tulevien määrää. Jos hakisin vuokrakämppää, en olisi valmis maksamaan näytöstä, koska voi olla, että asunto ei vastaa lainkaan sitä, mitä on luvattu ja jo ekalla silmäyksellä näen, että en ole kiinnostunut. Välittäjä saa palkkionsa sitten, kun löytää vuokralaisen ja saadaan sopimus aikaan.
[/quote]
sano vaan suoraan että sulla on maksuvaikeuksia ja siksi onkin parempi ettet turhaa käy potkimassa seiniä..
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:14"]
[/quote]
sano vaan suoraan että sulla on maksuvaikeuksia ja siksi onkin parempi ettet turhaa käy potkimassa seiniä..
Naurettavaa. Kuka maksaa siitä että pääsee katsomaan jotain asuntoa. Mitäs luulet tuleeko joku katsomaan sun luukkuas vai meneekö se katsomaan jotain josta ei tarvii maksaa.
No ei se asunto kyllä 10 henkilön ja 15 minuutin näytöllä kulu yhtä paljon kuin kuukauden asumisessa. Eihän se ole hullu joka pyytää...
Mitäs jos kukaan ei tulekaan näyttöön,joudutko sitten itse maksumieheksi?
Mä voin vuokralaisena itse tehdä sopimuksen ja laskuttaa siitä.
Ideanahan tuo on vallan mainio, koska nyt välittäjä ei voi ottaa rahaa kuin toimeksiantajalta. Jos näyttö olisi maksullinen, niin syntyisi vallan hauska verotusjuttu, koska tietysti haluan kuitin maksusta. Tällöin asunnon omistaja ei enää voisikaa vähentää välittäjän kuluja verotuksessa, koska välityksestä syntyy tuottoa.
Ongelmanahan on tuo laki, jonka mukaan asunnonvälitystä säädellään. ILman sitä voisi vaatia vaikka 12 vuoden vuokrat ennakkoon.
Jaha. Joku testaa uutta liikeideaa :) Kyllä ne mielenkiintoiset kohteet tutkitaan jo netissä ja näytölle mennään viemään hakemus asunnosta. Eilen kävin näytöllä, paikalla kolme asunnosta kiinnostunutta ja minä sain sen.
Seuraava askel voisi olla, että vuokranäyttöön tulevilta peritään jokaiselta kuukauden takuuvuokraa vastaava summa pantiksi. Kerätyistä rahoista peritään näytössä tapahtuneen kulumisen ja mahdollisten rikkomisten/varkauksien verran rahaa, loput potista maksetaan takaisin. Kaikille saman verran, niin ei tarvitse edes selvittää, kuka se varas oli.
Tuo kun yhdistetään 50 euron pääsymaksuun, niin jo alkaa olla tulijoita!
Tarkoittaako tuo pk Porvoo-Kulloo-seutua? Kyllä nyt Porvoon keskustassa tommosia hintoja voi pyytää, mutta Kulloossa! :-O
Ensi kerralla parempi provo. Kiitos.