Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat vs. lapselliset - en tajua tätä

Vierailija
27.02.2015 |

Tänään on ollut monta keskustelua siitä miten hauskaa on elää ilman lapsia. Mikä siinä on että siitä pitää tehdä niin monta keskustelua, en oikein ymmärrä. Olen itse lapseton mutta ystävilläni on lapsia ja kaikilla meillä on hyvät elämät jotka ovat muodostuneet omaan arvomaailmaan pohjautuneista valinnoista. Ei kukaan ole sen onnettomampi kuin toinen. Miksi tästä aiheesta riidellään niin paljon tällä palstalla? Eikö se ole itsestäänselvää ettei toinen tapa ole sen parempi tapa elää, kuin toinen. Eikö se ole pääasia että on onnellinen ja tyytyväinen valintoihinsa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Ne kai haluaa todistella toisilleen. En jaksa uskoa, että sellainen ihminen joka oikeasti olisi onnellinen, kokisi tarvetta todistella omia valintojaan noin kovaan ääneen. Itse olen ns. lapsellinen, mutta minulla on lähipiirissä monta tahattomasti ja tahallisesti lapsetonta ihmistä ja ihan onnellisia ovat niin, kuin minäkin. :)

Vierailija
2/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Miten noissa keskusteluissa saadaan hirveä sota aikaiseksi? Mä olen vela, ja kavereihin muutama muukin vela kuuluu. Mutta kuuluu myös paljon "lapsellisia", eikä kukaan ole koskaan kyseenalaistanut toisen valintoja. Onko noi ihmiset tosielämässäkin tuollaisia, vai purkavatko vaan jotain anonyyminä täällä? :o 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuuvarma aihe keskustelunherättäjäksi. Ei tarvitse edes paljon provosoida, kun on jo hyvä (tai no, hyvä ja hyvä, miten sen nyt ottaa) keskustelu käynnissä.

Vierailija
4/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunkin piti oma keskustelu aiheesta aloittaa?

Mutta ihan hyvää perjantaihupia nuo ketjut ovat olleet. Ihanaa, miten kypsiä ja hyväkäytöksisiä ihmisistä tulee kun tulevat vanhemmiksi.

Vierailija
5/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin muutamasta kommentista provosoitunut mutta jotenkin se puolustelu on ihan turhaa. Jos on niin kapeakatseisia ihmisiä että vain se oma tapa on oikea tapa niin olkoon. Omaan lähipiiriin kuuluu niin lapsellisia kuin lapsettomia ja ihan yhtä lailla kunnioitamme toistemme tapaa elää. Tuntuu että näillä palstoilla sitten kuitenkin rähjäävät ne epävarmimmat tyypit..

Vierailija
6/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:46"]Sinunkin piti oma keskustelu aiheesta aloittaa?

Mutta ihan hyvää perjantaihupia nuo ketjut ovat olleet. Ihanaa, miten kypsiä ja hyväkäytöksisiä ihmisistä tulee kun tulevat vanhemmiksi.
[/quote]

No minä vain ihmettelin, eipä muuta. Kai tänne aloituksia saa laittaa? Ja olen minä huomannut huonoa käytöstä niin vanhemmilta kuin lapsiltakin. Ei se automaattisesti sitä tarkoita että olet hyväkäytöksinen jos saat lapsia. Kyllä se minusta lähtee ihmisestä itsestään.

Vierailija
7/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:46"]Sinunkin piti oma keskustelu aiheesta aloittaa?

[/quote]

No minä vain ihmettelin, eipä muuta. Kai tänne aloituksia saa laittaa? Ja olen minä huomannut huonoa käytöstä niin vanhemmilta kuin lapsiltakin. Ei se automaattisesti sitä tarkoita että olet hyväkäytöksinen jos saat lapsia. Kyllä se minusta lähtee ihmisestä itsestään.
[/quote]

Anteeksi. Niin vanhemmilta kuin lapsettomiltakin, piti laittaa :)

Vierailija
8/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:46"]Sinunkin piti oma keskustelu aiheesta aloittaa? Mutta ihan hyvää perjantaihupia nuo ketjut ovat olleet. Ihanaa, miten kypsiä ja hyväkäytöksisiä ihmisistä tulee kun tulevat vanhemmiksi. [/quote] No minä vain ihmettelin, eipä muuta. Kai tänne aloituksia saa laittaa? Ja olen minä huomannut huonoa käytöstä niin vanhemmilta kuin lapsiltakin. Ei se automaattisesti sitä tarkoita että olet hyväkäytöksinen jos saat lapsia. Kyllä se minusta lähtee ihmisestä itsestään.

[/quote]

No kun nimenomaan aloitusviestissäsi kirjoitit: "Mikä siinä on että siitä pitää tehdä niin monta keskustelua, en oikein ymmärrä". Ja sitten aloitat taas samasta aiheesta keskustelun. Etkö näe ironiaa?

Vierailija
9/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän jankkaat

Vierailija
10/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:46"]Sinunkin piti oma keskustelu aiheesta aloittaa? Mutta ihan hyvää perjantaihupia nuo ketjut ovat olleet. Ihanaa, miten kypsiä ja hyväkäytöksisiä ihmisistä tulee kun tulevat vanhemmiksi. [/quote] No minä vain ihmettelin, eipä muuta. Kai tänne aloituksia saa laittaa? Ja olen minä huomannut huonoa käytöstä niin vanhemmilta kuin lapsiltakin. Ei se automaattisesti sitä tarkoita että olet hyväkäytöksinen jos saat lapsia. Kyllä se minusta lähtee ihmisestä itsestään.

[/quote]

No kun nimenomaan aloitusviestissäsi kirjoitit: "Mikä siinä on että siitä pitää tehdä niin monta keskustelua, en oikein ymmärrä". Ja sitten aloitat taas samasta aiheesta keskustelun. Etkö näe ironiaa?

[/quote]

Selvä selvä, sitten varmaan jankkaan itsekin, olet ihan oikeassa. Tuntui vaan että noissa pitkissä keskusteluissa ei vastata tämäntyylisiin kysymyksiin. Mietinpä sitten tarkemmin ensi kerralla mitä tännekin kannattaa kirjoittaa. Kiva silti saada asiallisia vastauksia! Ehkä tämä on vaan niin provosoiva aihe ja kaikilla on jokin (sisäsyntyinen) tarve puolustautua. Luonnollistahan se kaiketi on.

Vierailija
11/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:37"]

En minäkään ymmärrä. Ne kai haluaa todistella toisilleen. En jaksa uskoa, että sellainen ihminen joka oikeasti olisi onnellinen, kokisi tarvetta todistella omia valintojaan noin kovaan ääneen. Itse olen ns. lapsellinen, mutta minulla on lähipiirissä monta tahattomasti ja tahallisesti lapsetonta ihmistä ja ihan onnellisia ovat niin, kuin minäkin. :)

[/quote] lapsettomuus on niin kipeä aihe että siitä ei välttämättä kerrota kenellekään ulkouoliselle oikeita tuntemuksia. 

Vierailija
12/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:34"]

Tänään on ollut monta keskustelua siitä miten hauskaa on elää ilman lapsia. Mikä siinä on että siitä pitää tehdä niin monta keskustelua, en oikein ymmärrä. Olen itse lapseton mutta ystävilläni on lapsia ja kaikilla meillä on hyvät elämät jotka ovat muodostuneet omaan arvomaailmaan pohjautuneista valinnoista. Ei kukaan ole sen onnettomampi kuin toinen. Miksi tästä aiheesta riidellään niin paljon tällä palstalla? Eikö se ole itsestäänselvää ettei toinen tapa ole sen parempi tapa elää, kuin toinen. Eikö se ole pääasia että on onnellinen ja tyytyväinen valintoihinsa.

[/quote]  sain elää pitkään ilman lasta, en oo tiennytkään että kuinka paljon lapsi antaa jopa elämäntarkoituksen. Sain tosi kypsässä iässä ja olin sataprosenttisen varma vastaanottamaan. Moni monia kokemuksia köyhempänä olisin. 

Vierailija
13/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:37"]

[/quote] lapsettomuus on niin kipeä aihe että siitä ei välttämättä kerrota kenellekään ulkouoliselle oikeita tuntemuksia. 

[/quote]

Toki on ja näiden tahattomasti lapsettomien kanssa on puhuttu asiasta avoimesti. He eivät ole onneksi katkeroituneet ja ovat päässeet asiasta jo yli. :)

Vierailija
14/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lapsiasia on niin perustavaa laatua oleva kysymys ja ehkä suurin ihmisen elämään vaikuttava tekijä, että herättänee siksi niin suuria tunteita. Kumpi on parempi -kinastelun sijaan pitäisi jokaisella ihmisellä tehdä syvällistä itsereflektiota omista oikeista arvoistaan, ja toimia sitten niiden mukaisesti, ei ulkoisten paineiden mukaisesti. Silloin ihminen on varmimmin onnellinen.

Vierailija
15/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen

Vierailija
16/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:37"]

[/quote]
Noissa keskusteluissa kyllä tarkoitetaan VAPAAEHTOISTA lapsettomuutta. Ja miksi se olisi kipeä asia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan