Sinä, joka et periaatteessa koskaan kerro ammattiasi kenellekään, mikä on ammattisi?
Kommentit (64)
Ammattiniharjoittajia on Suomessa kaksi ja toinen ei puhu suomea. En kerro.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla, tarkemmin en täälläkään halua kertoa. Ei kuitenkaan perus virkamies. En nyt mikään salainen agentti, mutta kaikkea ei saa kertoa. Kyllä nyt tutut tietää mitä teen, mutta vieraille en jaksa selittää.
Ja siksi en kerro täälläkään, koska samalla nimikkeellä on vain pari meitä koko maassa. Joten ihan varmasti tunnistetaan, jos on tuttuja.
Psykologi. Herättää ihmisissä joskus niin kummallisia reaktioita, etten jaksa käsitellä niitä vapaa-ajalla.
Verotarkastaja. Aiheuttaa ihmisissä oudon reaktion. Sanon olevani veroasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri. En alan TODELLAKAAN antamaan teille ilmaiseksi diagnooseja ja kuuntelemaan mikä ruumiinosa milloinkin kremppaa.
Juristi. Ja sama syy, en halua kuunnella perintöriitaanne.
Sairaanhoitaja.
Mieluummin jätän kertomatta.
-- jos lipsahtaa/ joku lipsauttaa, niin alkaa loputon sairauskertomusten esittely...
Tekstisuunnittelija. En jaksa kertoa, kun heti perään tulee sata lisäkysymystä että mikä se on ja mitä sitten teen käytännössä. En tykkää muutenkaan lörpötellä töistä vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri. Ihmiset on heti pyytämässä diagnosia, reseptiä...kerron, että olen rekkakuski, niin saan olla rauhassa.
Tämä ei varmaan ole totta, mutta ihan hauska osallistuminen ketjuun.
Vältyn vähättelyltä ja turhalta pätemiseltä.
Miehinen ala, en kerro tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin ympäripyöreästi olevani sotealalla, olen lastensuojelun avohuollon sosiaalityöntekijä. Perhekerhoissa tulee hiljaista, ei kutsuta enää kylään yhtä usein ja aitoja ihmissuhteita voi olla vaikea muodostaa. Vaikkei kukaan selvästi ahdistu, eikä pidäkään, niin selvästi moni on varuillaan ja jotenkin "esittää" äitiyttään. Jätän itse rohkeasti siivoamatta kun kutsun meille kylään, jotta ihmiset näkee sossunkin täyden tiskialtaan, samanlaisia väsyneitä ja virheitä tekeviä ihmisiä me ollaan kuin muutkin.
Tuo on hyvin outoa ja itseään ylentävää.
Psykologi, kaikki hiljenee. Onneksi olen tällä hetkellä kotiäiti, niin ei tarvitse ammattia sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäri. Perkele, en varmana kuuntele 72 tunnin työvuoron jälkeen enää vapaa-ajalla vuodatusta Mustin peräpukamista, neuvo Fifin sydänsairaudessa saati sit et kirjoittaisin reseptejä ilmaiseksi.
Hei kollega!
Entäs sitten ne, jotka ensitöikseen alkavat kertoa ikäviä kokemuksiaa eläinlääkäreistä, kuinka eivät osaa mitään muuta kuin laskuttaa.
Suu suppuun täälläkin.
👌
Kerron olevani kasvatusalalla. Jos kerron, että olen seurakunnassa töissä, niin alkaa joko korostetun rehvakas käytös ja kiroilu, tai sitten ihminen kääntyy kokonaan pois. Aika usein joutuu myös sielunhoitajaksi. Harva suhtautuu luontevasti ja normaalisti. Useimmat kuvittelevat minun olevan joku heidän henkilökohtainen moraalinvartijansa.
Malli.
Ja miksi en kerro, vaan vakuutan ulkomaanmatkojeni johtuvan muista syistä. Koska työssäni kulminoituvat kaikki mahdolliset stereotypiat, kliseet, ennakkoluulot ja olettamukset, mitä vain olla ja voi.
no, urakoitsija,,,,,, ettei kaikki tartu heti hihaan ja pyydä remppaa tekemään
Vierailija kirjoitti:
Ammattiniharjoittajia on Suomessa kaksi ja toinen ei puhu suomea. En kerro.
Pohjois-Korean vakooja?
Hoitaja joka tekee koronatestejä Suomen rajalla. En jaksa rokotekriittisten jauhantaa.
Psykoterapeutti. En ymmärrä, miten outoja käsityksiä ihmisillä on tästä ammatista. Yksi yleisin tietysti on se, että kun tässä nyt avaudun, niin tapahtuu jokin ihmeparantuminen. Onhan kuulijana kuitenkin psykoterapeutti...