Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et periaatteessa koskaan kerro ammattiasi kenellekään, mikä on ammattisi?

Vierailija
30.11.2021 |

Miltä vältyt, kun et kerro ammattiasi?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isolla työnantajalla töissä mutta ammattiryhmääni on tosi vähän. Siksi sanon yleensä että olen 

tällä isolla kaikkien tuntemalla työnantajalla töissä mutta en sano nimikettä. Jos joku kysyy niin kerron kyllä lisää. Koulutukseni taas on ihan toiselle alalle eli tutkinnon sanominen kertoisi vielä vähemmän.

Vierailija
22/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka molemmat ketjun lääkärit tekevät kirjoitusvirheitä.  Luulisi että ainakin diagnoosin osaisi kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksi niistä, joilla on tehtävänimike josta ulkopuoliset eivät ymmärrä mitään. Vastaan jotain ympäripyöreää, että ei tarvitse selitellä enempää.

Vierailija
24/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla, tarkemmin en täälläkään halua kertoa. Ei kuitenkaan perus virkamies. En nyt mikään salainen agentti, mutta kaikkea ei saa kertoa. Kyllä nyt tutut tietää mitä teen, mutta vieraille en jaksa selittää.

Vierailija
25/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja.

Monet katsoo nenänvartta pitkin ja kahdesti olen saanut kommentin et ”niin mäkin opiskeluaikana….” ja perään vielä kysymyksen et oikeastiko joku aikuinen siivoaa työkseen? Joo, kyllä siivoaa.

Vierailija
26/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri. En halua juosta kenenkään pihassa ilmaiseksi kertomassa, miksi jokin kasvi ei voi hyvin tai mitä pitäisi mihinkin nurkkaan istuttaa. Toisekseen ihmiset nolostuvat, kun luulevat, että arvostelen heidän pihojaan.

Vierailija
27/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Vältyn kauhistelulta miten kuulija ei voisi koskaan tehdä noin rankkaa työtä ja vältyn suitsutukselta kuinka teen tärkeää työtä. Kumpaakaan reaktioita en tarvitse enkä halua. En myöskään halua puhua työstäni edes yleisellä tasolla, koska tätä työtä ei voi ymmärtää kuin vain ne, jotka sitä tekevät. Pääsen helpommalla, kun kuittaan olevani kunnalla töissä.

Miksi ajattelet että kuulijan pitäisi ymmärtää työtäsi? Onhan sitä miljoona muutakin työtä joita "ei voi ymmärtää kuin vain ne jotka sitä tekevät".

Vierailija
28/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdonalaisvalvoja. En jaksa niitä keskusteluita.

Vierailija
29/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehoitaja eli sijaisvanhempi. Kommentteja ammatista: "eihän toi oo mitään työtä", "menisit oikeisiin töihin", "onks toi joku vapaaehtoishomma", "rahanahne lapsenryöstäjä", "sossun kätyri", "etkö saa omia lapsia kun pitää viedä muitten lapset", "oi miten ihanaa ja arvokasta työtä", "ai niinku mitä sä teet", "eli perhepäivähoitaja?", "en ymmärrä miten tollasesta maksetaan" jne jne Asialliset kommentit/kysymykset on kovin harvassa :)

Vierailija
30/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovirkailija.

Vierailija
31/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maataloustyöntekijä.

Vierailija
32/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päällikkötason hommissa, vieraille kerron vain minkä tuotteen valmistuksen parissa työskentelen kun monilla on tosi ikävä asenne esihenkilöitä ja johtajia kohtaan.

Vierailija
33/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri. Perkele, en varmana kuuntele 72 tunnin työvuoron jälkeen enää vapaa-ajalla vuodatusta Mustin peräpukamista, neuvo Fifin sydänsairaudessa saati sit et kirjoittaisin reseptejä ilmaiseksi.

Vierailija
34/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja

Vierailija
35/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kategoriapäällikkö.Niin, juuri siksi en kerro kun kukaan ei tiedä mikä hitto se on enkä jaksa selittää. 

Vierailija
36/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jengiä täällä. En muuten usko hetkeäkään että lääkäri valehtelisi olevansa rekkakuski.

Vierailija
37/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin vielä rakennusalalla, ja kuukausipalkka oli noin 3200 + verottomat korvaukset, valehtelin baarissa olevani työtön. Samalla tavalla ymmärrän, jos käytettyjen autojen myyjä tai huonekalumyyjä valehtelee olevansa työtön.

Nuohan ovat ihan kunniallisia ammatteja.

Vierailija
38/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa olen töissä.

Välttelen viimeiseen asti sen kertomista.

Ympäripyöreesti sanon vaan sosiaalialalla. Jos saan tarkentavaa kysymystä niin koitan sen aina muotoilla niin ettei lasu tuli ilmi.

Vierailija
39/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin vielä rakennusalalla, ja kuukausipalkka oli noin 3200 + verottomat korvaukset, valehtelin baarissa olevani työtön. Samalla tavalla ymmärrän, jos käytettyjen autojen myyjä tai huonekalumyyjä valehtelee olevansa työtön.

Mä en ymmärrä ollenkaan, mikä näissä on sellaista ettei halua kertoa totuutta?

Vierailija
40/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin ympäripyöreästi olevani sotealalla, olen lastensuojelun avohuollon sosiaalityöntekijä. Perhekerhoissa tulee hiljaista, ei kutsuta enää kylään yhtä usein ja aitoja ihmissuhteita voi olla vaikea muodostaa. Vaikkei kukaan selvästi ahdistu, eikä pidäkään, niin selvästi moni on varuillaan ja jotenkin "esittää" äitiyttään. Jätän itse rohkeasti siivoamatta kun kutsun meille kylään, jotta ihmiset näkee sossunkin täyden tiskialtaan, samanlaisia väsyneitä ja virheitä tekeviä ihmisiä me ollaan kuin muutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi