Sukupuolineutraali nimi?
Tuttavapariskunta aikoo antaa pian syntyvälle esikoiselleen sukupuolineutraalin nimen. Heräsi kysymys, että mitkä nimet sitten ovat tälläisiä?
Kommentit (76)
Ruu on mielestäni aivan kamala nimi. :(
Rauni-nimisiä on ainakin keski-ikäisissä molempia. Julkkiksista esimerkkeinä Rauni-Leena Luukkanen ja Rauni Mollberg.
Pii, Ruu, Tuisku, Ruska, Emi, Hede, Käpy, Salama, Lumi, Silmu, Liekki, Verso, Paju, Sävel, Aaria, Sointu, Tempo, Tahti, Rytmi, Sammal, Pisara, Omena, Tähti, Kide, Jade, Prisma, Hiutale, Routa, Palsa, Pursu, Riihi, Olki, Timotei, Orsi, Tiltaltti, Peippo, Valo, Säde, Pahka, Tatti ja tietty av:n suosikkinimi PURO, joka on kauneimmillaan yhdisnimenä, esim. Puromatti. :))
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:21"] Venni on muuten pojannimi. Venny taas tytön. [/quote] Ei ole. :) Mun tuttaville on muutaman vuoden sisään syntynyt kaksi lasta, joiden molempien nimi on Venni. Toinen on tyttö ja toinen poika.
[/quote]
siis samassa perheessä kaksi samannimistä??? Vai onks toi vaan ajAtuksen eteneminen mulla lukiessa..
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:33"]
Hayden, Dana, Hunter, Morgan, Taylor, Shannon, Pat, Jamie, Alex, Kim, Rory, Bobby, Sidney, Willow, Blue, Dakota, Madison, Mackenzie, Lee, Randy, Leslie
[/quote]
where do you come from?
kuka antaa lapsellensa nimeks käpy? onko se pienestä pitäen "vanha käpy"...
Oras Tynkkynyn. Voisiko Oras sopia myös tytölle vai onko aina pojan nimi?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:51"]kuka antaa lapsellensa nimeks käpy? onko se pienestä pitäen "vanha käpy"...
[/quote]
Heh, en tiedä onko kukaan antanut tuota nimeä. Mun listaus oli osittain humoristiseksi tarkoitetty - mietin vain mitä sanoja tuli mieleen luonnosta, musiikista, matematiikasta ym. :) En haluaisi välttämättä itse olla Tatti Sillanpää, Prisma Hedberg, Peippo Korhonen tai Hiutale Stubb.
Tattia yläpeukutetaan rauhassa täällä, mutta Fannyja ja Lumioita alapeukutetaan toisaalla... Niin av:ta.
Mulla yksi lapsi ja oli selvästi poika niin pojan nimi tietenkin. En ymmärrä koko neutraali villitystä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:52"]Oras Tynkkynyn. Voisiko Oras sopia myös tytölle vai onko aina pojan nimi?
[/quote]
Nimipalvelun mukaan sopii molemmille.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:05"]
Tattia yläpeukutetaan rauhassa täällä, mutta Fannyja ja Lumioita alapeukutetaan toisaalla... Niin av:ta.
[/quote] Espanjaksi Lumia on h-ra
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:08"] Espanjaksi Lumia on h-ra[/quote]
Tuskin on nimeä, joka ei jossain päin maailmaa tarkoittaisi jotain rivoutta, ainakin kadun kielessä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:16"]
Venni
[/quote]
Tämä on ehkä ainoa. Vähän enemmän tulee mies mieleen