Kaveri pyysi tuomaan kaupasta ruokia mutta ei itse tarjoutunut maksamaan!
Olen vähän ihmeissäni. Pyysi siis tuomaan juttuja kun menin hänen luokse. Ei ottanut missään vaiheessa esille että ”ainiin ne ruoat, paljonko olen velkaa?” Tms. En sitten itsekään kehdannut sanoa asiasta. Kyseessä ei ole suuri summa, tuntuu nipolta ottaa asia itse esille… miksi olen näin tossu :(
Kommentit (29)
Ei sinun olisi pitänyt viedä hänelle mitään ruokia. Ei kannata varmaan olla hänen kanssaan tekemisissä.
No olisi sun pitänyt kehdata sanoa. Kehtasihan kaverikin pyytää.
Ensi kerralla sano, että "joo voin tuoda, laitatko rahat saman tien mobilepaylla tilille, niin saan ne maksettua". Jos ei tule rahaa, et osta ostoksia. Simppeliä.
Ihmetyttää että hän ei ottanut asiaa esille. Minut on ehkä kasvatettu eri tavalla…
Ap
Seuraavan kerran annat kuitin käteen.
Voiko tästä sanoa jälkeenpäin vai unohdanko koko jutun ja olen viisaampi jatkossa?
Ap
Ehkä unohti. Tai sitten ei , vastaisuuden varalle opit tästä jotakin.
et sä kuitenkaan mitään sano kun olet noin nyhvä.
Jos sulla on kuitti ni lähetä loppusumman mukainen pyyntö mobile paylla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää että hän ei ottanut asiaa esille. Minut on ehkä kasvatettu eri tavalla…
Ap
No ei siihen mitään kasvatusta tarvita tuon tajuamiseen, että jokainen maksaa omat ruokansa. Kaverisi on tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tästä sanoa jälkeenpäin vai unohdanko koko jutun ja olen viisaampi jatkossa?
Ap
Voi, tottakai! Laita vaikka viesti, jos et kehtas soittaa "hei unohit antaa rahat niistä ostoksista, jotka toin, summa oli XX. Laitatko mobilepaylla vai tarviitko tilinumeron?"
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi ja kannattaa sanoa. Ehkä tosiaan unohti jutun , jotkut on sellaisia "luonnonlapsia".
Laita viestillä summa ja kysy onko hänellä MPay vai laitatko tilinumeron. Voit vaikka lisätä, että unohdit antaa kuitin ja ottaa siitä valokuvan tms.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laitat perään tekstiviestin: "Ostokset maksoivat X euroa, voita laittaa tilille nnnnnn!
Mä laittaisin tekstiviestin menemään kuitista ja perään tilinumeron mihin voi maksaa.
Ai se riippuu syöttöjä ne yhdessä siten että hänen puolesta oli jo osa ruokia valmiina. Sehän on luonnollista puoliksi ostetaan puoliksi syödään joskus taas kun kutsutaan kylään tarjotaan se ruoka mutta viedään tuliaisia kukkia lahja suklaata tai viiniä.
Ehdotan samaa kuin yllä: älä huomauta, että unohti maksaa, vaan laita vain summa tekstarilla ka kysy, miten haluaa maksaa.
Sanot vaan, että " Ai niin, en muistanut sanoa viimeksi, että ne ostoksesi maksoivat 30e. Annanko tilinumeroni vai maksatko mieluummin käteisellä?"
Jos sinulla on kuitti vielä tallessa, lähetä hänelle kuva siitä, ja selitys: Tässä on kuitti niistä ruoista, joita toin sinulle, kun pyysit. Tietenkin pitää se kuitti esittää hänelle, jotta hän tietää, mistä hän maksaa.
Yks kaveri unohti maksaa erään varainkeruuiltapalan, pyysi meitä tuomaan ruokaa kun vierailtiin hänellä ja lupasi maksaa osan muttei koskaan ottanut asiaa puheeksi. Hänellä on ollut vähän rankkaa lähiaikoina, uskon että aivan vilpittömästi on vain unohtanut. Ens kerralla laitetaan vaikka MobilePayssa pyyntö saman tien. Jos ei sitäkään maksa niin sitten on keskustelun paikka. Voidaan kyllä väliaikaisesti ottaa suurempi vastuu kyläilyruokien maksupuolesta jos hänellä on nyt jotenkin tiukkaa.
Millainen ihminen ei itse tarjoudu maksamaan jos on pyytänyt jotain ja toinen käynyt sen takia kaupassa? Voiko tuollaisen unohtaa muka?