Voi hemmetti, ettekö voi syödä lounasta työpaikkaravintolassa
Puoli toimistoa haisee kaalilaatikolle tai saarioisten roiskeläppämeetvurstipitsalle kun kahvitiloissa mikrotetaan omia eväitä.
Voi hemmetti sentään, ettekö voi syödä lounasta työpaikkaravintolassa?
Olisi miellyttävämpää jos kävisitte työpaikkaruokalassa syömässä te kenellä sellainen mahdollisuus on annettu, ettekä hajusta kokkauksillanne tiloja missä työskennellään.
Kommentit (90)
Älä valita. Itse olen hoitaja ja me syömme samassa päiväsalissa missä on asukkaat. On siinä muutama metri väliä asukkaiden pöytiin, mutta siellä ne asukkaat yski, aivastelee, kuola valuu, piereskelee ja pahimpana: väännetään paskat. Joku maksalaatikon käry on siinä kohtaa pientä kuin aikuisen ihmisen paska haisee. Eikä voi jättää siihen vaan totta kai yhden tai kaksi hoitajaa pitää lähteä kesken ruokailunsa sitä paskaa siivoamaan. Näiden lisäksi se, että asukkaita käy siinä hoitajien pöydän ääressä ja hyvä ettei sormet ole ruokalautasella. Ei minkäänlaista ruokarauhaa. Olisi edes erillinen ikkunallinen koppi missä saisi syödä, mutta kun ei.
Joo joo ammatinvalintakysymys. Eipä ne herrat vain asukkaiden kanssa syö, mutta meiltä sitä vaativat. Esimies yritti, että syötäisiin samassa pöydässä kuin asukkaat, mutta siihen ei suostuttu. Esimies itse syö omassa huoneessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee pitkän pennin ravintolalounas kuukaudessa.
Työssäkäyvät ihmiset.
Satsaisitte jo terveydenkin puolesta siihen mitä syötte. Salaatit, vihannekset…eiku joku purkillinen jotain eineskinkkukiusausta. Energiaa ainakin piisaa ja on halapaa!
Just tämä. Jos lounas maksaa 6, 50- 11€ niin ei todellakaan ole paljon.
No onhan se ihan hemmetin paljon verrattuna siihen, että tuo kotoa itsetehtyä. Se kaali varsinkin on melkein ilmaista, mutta ei siellä ravintolassa.
Ei kiitos teollisuusruokaa. Ja voimakas valkosipulin tai curryn tuoksu pikemminkin piristää kivasti taukotilaa.
I feel you! Pahin on kuitenkin ehdottomasti kalan haju! Ja sen jälkeen haisee koko mikro niin ettei tee mieli omaa roiskeläppäänsä sinne enää työntää.
Ei ole lounasruokalaa. Eikä ole muuten ruokataukoakaan. Että kyllä, lämmitän sitä mitä haluan, silloin kun siihen on edes hetki aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät ihmiset.
Satsaisitte jo terveydenkin puolesta siihen mitä syötte. Salaatit, vihannekset…eiku joku purkillinen jotain eineskinkkukiusausta. Energiaa ainakin piisaa ja on halapaa!
No minusta on tosi paljon, kun itse tekemällä saa paljon paremmat ruuat ja vielä halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät ihmiset.
Onko suomalaiset tosiaan näin pers aukista porukkaa kun tuli alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät ihmiset.
Ainakin minun kotoa tuomat lounaani ovat monta kertaa tasokkaampia kuin nuo lounasravintoloiden bulkkilounaat. Etkö tiennyt, että se lounasravintolan kinkkukiusaus on ihan sitä samaa huttua kuin se kaupan kinkkukiusaus? Aika harva lounasravintola tekee itse safkojaan, ihan lämmitysmenetelmällä niissäkin mennään.
Hyvänen aika, kuka käy sellaisissa lounasravintoloissa joissa tarjotaan lounaaksi kinkkukiusausta ja vielä eineskinkkukiusausta? Oma työpaikkaravintolani on kaukana kinkkukiusaustasosta. Kannattaa suosia tasokkaampia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos porukka syö siellä toimistolla VOISIKO SE OLLA, että se ruokala ei esim ole auki? Meillä ainakin meni ruokala kiinni viime viikolla taas, kun etätyöpakko iski kehiin.
Meillä ruokala on ollut kiinni keväästä 2020 lähtien, kun lähes kaikki alkoi tehdä etätöitä. Osa porukasta on ollut toimistolla, mutta ei heidän takiaan ruokala ole ollut auki.
Yleensä se mun lounas on edellisen päivän tähteitä kotoa, ja kyllä, itsetehtyä ja terveellistä ruokaa. Sitä jää yleensä juuri sopivasti yhdelle hengelle, joten on vain järkevää ottaa se evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se mun lounas on edellisen päivän tähteitä kotoa, ja kyllä, itsetehtyä ja terveellistä ruokaa. Sitä jää yleensä juuri sopivasti yhdelle hengelle, joten on vain järkevää ottaa se evääksi.
Samoin noin. Teen päivällistä sen verran, että voin syödä loput seuraavana päivänä lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät ihmiset.
Ainakin minun kotoa tuomat lounaani ovat monta kertaa tasokkaampia kuin nuo lounasravintoloiden bulkkilounaat. Etkö tiennyt, että se lounasravintolan kinkkukiusaus on ihan sitä samaa huttua kuin se kaupan kinkkukiusaus? Aika harva lounasravintola tekee itse safkojaan, ihan lämmitysmenetelmällä niissäkin mennään.
Hyvänen aika, kuka käy sellaisissa lounasravintoloissa joissa tarjotaan lounaaksi kinkkukiusausta ja vielä eineskinkkukiusausta? Oma työpaikkaravintolani on kaukana kinkkukiusaustasosta. Kannattaa suosia tasokkaampia paikkoja.
Luuletko että kaikilla on ihan valittavaksi asti _työpaikkaravintoloita_ siinä nurkalla? Monilla ei ole sitä yhtäkään.
Tiedätkö muuten edes, mitä tarkoitetaan termillä "työpaikkaravintola"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työskentelet kahvitiloissa?
Työskentelen avokonttorissa ja se meetvurstipitsan haju leviää kahvitiloista pitkälle avokonttorin puolelle.
Voi kyynel. Vaihda työpaikkaa, nirppanokka.
Ei välttämättä auta. Samanlaisia pihejä ovat toimistot täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät ihmiset.
Kuinka todellisuudesta vieraantunut sinä olet? Suosia tasokkaampia paikkoja? Miten tämä käytännössä toteutetaan, kun monella ei aivan todella ole mahdollisuutta valita (lue: tasokkaita paikkoja ei ole tarjolla sillä etäisyydellä, jonne olisi mahdollisuus lounaalla ehtiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät ihmiset.
Luuletko että kaikilla on ihan valittavaksi asti _työpaikkaravintoloita_ siinä nurkalla? Monilla ei ole sitä yhtäkään.
Tiedätkö muuten edes, mitä tarkoitetaan termillä "työpaikkaravintola"?
Sinä selkeästi palat halusta valaista meitä, joten ole hyvä.
Ruokailut taukotilassa ei haittaa, mutta kahvin lipitys työpisteessä haittaa. Ärsyttää se ryystäminen ja ähkiminen. Lisäksi niitä puolityhjiä kahvimukeja haisee työpöytien reunoilla. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi. Syön aamulla kotona ja teen ruokatauon ajan töitä ja lähden aiemmin kotiin jossa syön seuraavan kerran. Taukotiloissa en käy välttämättä kertaakaan päivässä joten ei häiritse muiden ruokien hajut. Suosittelen.
Saako noin tehdä?
Kun nuorena yritin, tuotantopäällikkö sanoi, että on pidettävä väh. 30min ruokatauko.
90-luvun alku, elektroniikkateollisuus.
Ei meilläkään noin voi tehdä vaan on pakko pitää minimi ruokatauko. Sitä ei voi olla pitämättä ja lähteä aikaisemmin kotiin.
No vaikkapa toimisto/virasto on auki klo 16.00 saakka, mutta kaikki häipyisivät jo klo 15.30, mitä siitä tulisi?
Asiakaspalvelussa olevat olisivat aina huonommassa asemassa, kun eivät voisi lähteä.
Ihan oikein, että kaikille samat säännöt.
No nyt oli päivän suomalaisin mielipide: "valitsemassani ammatissa on huono puoli, niin siksi kaikkien työpaikalla pitää muuttaa omia tapojaan, niin, että sama huono puoli tulee muillekin".
Myyjänä usein joutuu istumaan autossa pitkiä aikoja, niin minä ehdotan, että tehdään toimistolle yksi osa vanhasta bussista, jossa koko ajan toimistolla olevat istuvat 1-3h päivässä.
Ei emme voi koska itse tekemällä syö lounaansa murto-osalla siitä hinnasta mikä työpaikkaravintolaan menisi.
Erotuksen kun laittaa osakkeisiin niin siistä saadun tulovirran varassa voi jäädä pois töistä monta vuotta ennen kuin sä ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työskentelet kahvitiloissa?
Miksi ihmiset eivät ymmärrä lukemaansa? Huolestuttavaa.
Lounasetu!