Mitkä miesten harrastukset ovat turn off?
Mikä on sellainen harrastus miehellä, joka saa kiinnostuksen loppumaan? Onko perinteiset nössöjen jutut kuten postimerkkeily, pienoismallien rakentaminen jne turn offeja vai onko miehekkäämmät metsästus ja autojen laittaminen mielestänne pahin kiinnostuksen tappaja? Kertokaa vapaasti ja laittakaa mielellänne ikänne mukaan.
Kommentit (342)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:30"]
Mikä on sellainen harrastus miehellä, joka saa kiinnostuksen loppumaan? Onko perinteiset nössöjen jutut kuten postimerkkeily, pienoismallien rakentaminen jne turn offeja vai onko miehekkäämmät metsästus ja autojen laittaminen mielestänne pahin kiinnostuksen tappaja? Kertokaa vapaasti ja laittakaa mielellänne ikänne mukaan.
[/quote]
Olen sinkkuäiti ja mm. tinderissä näkyy paljon "miespoikia" jotka ovat siis lähempänä neljääkymmentä ja postaavat kuvia harrastuksistaan kuten sukellus Thaimaassa (lähtee varmaan lomalle "Thaimaaseen"), alppihiihdosta, snoukkailusta tai mistä lie basehyppelystä ja extremeurheilusta. Joo kiitos ei. Olen itsekin eläväinen ihminen, mutta tuollainen nuoruuden ja sinkkuelämän jatkaminen aikuisuuteen asti ei kiinnosta.
Toinen ällötys on moottoriurheilu. Perinteisempi miesryhmä postailee tinderiin kuviaan taustalla urheiluauto tai vähintään moottiripyörä. Jaiks.
[/quote]
Siis mitä vittua nyt taas! :D nelikymppinen ei saa snoukata ettei mamman vittu kuivu umpeen?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:48"]
Monella täällä on metsästys miinuksena. Hassua, koska minun miehelläni se olisi iso plussa. Mistä te yleensäkin luulette, että se pihvi lautaselle tulee? Jostain steriilistä soluviljelmän kasvatusmaljasta?
[/quote]
Tiedän varsin hyvin, mistä liha tulee, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että suurin osa lihaasyövistä miehistäkään ei halua mennä metsään, katsoa silmiin kaunista viatonta peuraa ja ampua siltä aivot pellolle. Normaali ihminen ei nauti tappamisesta, eikä kutsu sitä harrastukseksi. Herää kysymys, että mihin muuhun eläimen tappamiseen kykenevä mies kykenee?
[/quote]
No mihin muuhun luulet sen kykenevän? Mulle olis turn off, jos mies ei pystyis tappamaan eläintä. Voin kuvitella sellasen kiljuvan hysteerisen miehen....
Mun mielestä on tekopyhää tuomita metsästysharrastus jos itse syö kuitenkin lihaa. Riistaeläimiä syövät ja kalastajat ovat useimmiten huomattavasti eläinrakkaampia kuin jotkut tehotuotantoa kannattavat.
[/quote]
Eläinlääkäritkin ovat siis turnoff. Kykeneväthän hekin tappamaan eläimen ja vielä maksusta. Voi olla että joillain on verenmaku suussa metsästäessä, mutta en ole koskaan kenenkään metsästäjän kuullut ylistävän sitä tappamista. Olen itsekin metsästäjä ja se tappaminen on vain pieni osa aktiviteettia. Minä ja moni muu nauttii siitä luonnossa llikkumisesta ja yhdessä tekemisestä eikä saalilla ole niin väliä.
Mutta kysympä kumpi on eläinrakkaampi, se joka katsoo vierestä kituvaa eläintä vai se joka lopettaa kärsimykset.
[/quote]
Voit liikkua luonnossa muutenkin tappamatta ketään. Tuliko mieleen?
Vegaani-ruokavalio, pilven poltto, vieraissa käynti, perussuomalaisuuden harrastaminen, hard core -bodaus, harley davidson hurahtaneisuus
Ei täydellinen lista:
- Keräily. Noh geologeille ja biologeille nyt sallittakoon kokoelmansa mutta joku postimerkkeily on aivan urpoa puuhaa. Käytettyjä paperinpalasia!
- Autojen pimppaaminen. Pellet.
- Lavatanssit. Oikeastaan kaikki tanssit.
- Kehonrakennus.
- Auto"urheilu".
- Hifistely.
- Taideharrastukset. Olin kerran treffeillä yhden miehen kanssa jolla oli bändi ja se niiden musa oli hirveetä tekotaiteellista paskaa. Kuinka monta vuotta pystyisin pitämään mielipiteeni sisälläni? Eri asia tietysti jos ne teokset olisi tosi hyviä.
- Kultturielämyksistä vuohottaminen. En tiiä mut se on vaan jotenkin niin neitimäistä jos mies innostuu jostain kulttuuripääkaupunkivuoden performansseista. Kirjoja saa lukea mut niidenkin ois sit parasta olla tietokirjoja.
- Rahapelit. En tiedä mitään niin idioottimaista kuin tunkea rahansa johonkin peliautomaatteihin tai muihin uhkapeleihin. Pois lukien tietysti pokeri joka on taitopeli.
- Extremelajit. En halua istua kotona ja pelotella itseäni ajatuksella, että rakkaani makaa murskaantuneena jossain rotkon pohjalla.
Tietokonepelit. Mies aloitti pelaamisen uudestaan ennen vuodenvaihdetta ja ollaan ehkä 2 krt harrastettu seksiä sen jälkeen. Ei vois vähempää kiinnostaa kun ensin tykittää koko vapaa aikansa töiden jälkeen jotain helvetin velhojentappopeliä ja sit tulee hipelöimään yöllä 1 aikaan ja ihmettelee kun mua ei innosta. Ja kyllä, olen sanonut hänelle aiheesta.
Mikä jossain frisbeegolfissa voi ärsyttää? Sehän on vain rentoa käyskentelyä puistossa ja samalla heitellään kiekkoja. Tietysti jos ei muusta puhukaan, niin varmaan on ärsyttävää, mutta samahan se on joka asiassa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:12"]
Ei saisi olla liian urheilullinen,mutta ei saisi liian veltto ja epäliikunnallinen ,ei liian äijämäinen,mutta ei liian feminiinen harrastuksiltaan, ei liian kasvissyöjä ,mutta ei liian vegaanikaan,tanssia ei saisi harrastaa,eikä varsinkaan pitää siitä liikaa, ei saisi koota pienoismalleja,eikä varsinkaan harrastaa autoja, ei tosin polkupyöräilyäkään ,eikä lentämistä ei sukelliusta, ei saisi lukea kirjallisuutta,ei metsästää, eikä kalastaa.Mitään musiikinsoittoharrastuksia ei saisi tietenkään olla .....ettei siis olisi ´turn-off´ jollekin naiselle? Mitä tämä nyt oikein on? Kuulkaapas arvon leidit...Mikäli mies asettaisi vastaavan määrän ehtoja kumppaninvalinnalleen ,niin naurut saisi vain kaikilta osakseen (niin naisilta kuin miehiltäkin) ja kokonaan ilman kumppania saisi jäädä ja elää yksin omassa autuaassa harrastamattomuudessaan niinkuin parhaiten taitaisi.Summa summarum noita tässä ketjussa ilmaistuja odotuksia ja ehtoja on mahdotonta täyttää kenenkään. Mitään muuta yhteistä niillä ei ole ,kuin että ne (todennäköisesti siis) ovat jonkun naisen täällä esittämiä. Muuten ne ovat toisensa pois sulkevia ja kumoavia.
[/quote]
Olen tässä itsekin ärsyyntyneenä alapeukutellut omia harrastuksiani maininneita ääliöitä mutta nyt on kyllä pakko kysyä, että tajuatko naisillakin voivan olla keskenään erilaisia mielipiteitä ja arvostuksia? Tosissaanko kuvittelet, että jokainen nainen Suomessa tai jopa maailmassa on samaa mieltä jokaisen tämän ketjun viestin kanssa?
Melkein kaikki luetellut turnoffit tuntuu kiteytyvän tähän: "Sellaiset asiat joista en itse tiedä yhtään mitään." En silti epäile etteikö ne todella olisi turnoffeja kirjoittajilleen.
Minusta harrastamattomuus on pahempi turnoff kuin mikään harrastus. Jos mies harrastaa jotain mistä en itse ymmärrä, saatan vaikka oppia jotain. Jos harrastus vie paljon vapaa-aikaa, on aikataulujen ja yhteisen ajan löytäminen tietysti hankalampaa, muttei mahdotonta. Kunnianhimo harrastuksessa on (minun mielestä) vetoavampaa kuin "sunnuntaiharrastelu", vaikkei jälkimmäisessäkään mitään väärää ole. Ymmärrän tietysti, että aktiiviset harrastajat löytävät usein helposti kumppanin oman lajin parista.
N26
No huh-huh. Onpa nykynaisilla äärimmäisen vanhanaikaiset näkemykset meistä miehistä. Näköjään naiset edelleen luulevat että on olemassa eri harrastukset naisille ja miehille, ja mies ei saa pitää naisharrastuksista koska silloin hän ei ole tarpeeksi miehekäs.
Minä olen moderni mies joka on koko elämäsä saanut kuulla miten tärkeää on sallia naisten olla niin kuin he haluavat eikä heistä saa tehdä seksistisiä oletuksia. Siksi minulle on täysin luonnollista antaa naisen harrastaa mitä haluaa. Minulle on aivan sama mitä nainen harrastaa, koska molemmilla sukupuolilla pitää olla samat mahdollisuudet. Kuvittelin tämän pätevän molempiin sukupuoliin, mutta olin selvästikin väärässä. Näemmä on niin että tasa-arvon sanoma on iskostunut vain miehiin, kun taas naiset edelleen saavat elätellä vanhoollisia näkemyksiä siitä minkälainen miehen pitää olla, ja mikä taas on "epämiehekästä".
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:52"]
Lavatanssit, kehonrakennus, geokätköily, Star Trek-fanitus, My Little Pony tai animefanitus, viskien, sikareiden tai muiden nautintoaineiden parissa askarointi, pullojenkeräys, k-pop, reikihoidot ja vastaava hörhöily (ei mulla ole mitään niitä vastaan, mutten jaksaisi seurustella tällaisen kanssa), ufoharrastus, himouskovaisuus, salaliittoteoriat, salibandy tai vastaavat pallon perässä juoksentelut sisätiloissa.
[/quote]
Mitä! Miksi minun listani on saanut 5 alapeukkua???
Unohdin mainita: Volbeatin kuuntelu, tatuointien hankkiminen, moottoripyöräily, vanhojen autojen rakentelu, kaikenlaiset moottoriharrastajamiitit ja 50-luvun muodin toteuttaminen pukeutumisessa.
Jotkut bodarit täällä rupes itkee heti kun joku oli sitä mieltä, että överi-bodaus ei itteä kiinnosta. Voi voi! Liikkua saa ja kannattaakin, ja mutta semmonen itsekeskeinen pullistelu ja lihasten ihannointi on musta lähinnä naurettavaa. Sopiva on sopivaa.
Ps. Itse oon varsin hoikka ja hyväkuntoinen, vaikka joku kitkerä bodari täällä jo haukkukin kaikki tätä mieltä olevat läskeiksi. :D
T. N233433
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:49"]
No huh-huh. Onpa nykynaisilla äärimmäisen vanhanaikaiset näkemykset meistä miehistä. Näköjään naiset edelleen luulevat että on olemassa eri harrastukset naisille ja miehille, ja mies ei saa pitää naisharrastuksista koska silloin hän ei ole tarpeeksi miehekäs.
Minä olen moderni mies joka on koko elämäsä saanut kuulla miten tärkeää on sallia naisten olla niin kuin he haluavat eikä heistä saa tehdä seksistisiä oletuksia. Siksi minulle on täysin luonnollista antaa naisen harrastaa mitä haluaa. Minulle on aivan sama mitä nainen harrastaa, koska molemmilla sukupuolilla pitää olla samat mahdollisuudet. Kuvittelin tämän pätevän molempiin sukupuoliin, mutta olin selvästikin väärässä. Näemmä on niin että tasa-arvon sanoma on iskostunut vain miehiin, kun taas naiset edelleen saavat elätellä vanhoollisia näkemyksiä siitä minkälainen miehen pitää olla, ja mikä taas on "epämiehekästä".
[/quote]
Taidat olla vähän yksinkertainen? Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että ihmisiä kohdellaan heidän yksilöllisten ominaisuuksiensa perusteella, ei sen perusteella minkälainen joku kuvittelee naisen tai miehen olevan. Miten tasa-arvo liittyy mihinkään mitä tuossa edellä sanoit? Sukupuolirooli, mihin viittasit tarkoittaa sitä, että oletetaan jokaisen naisen olevan jotain tai jokaisen miehen olevan jotain. Se, että jotkut naiset pitävät tietynlaisista miehistä ei liity tähän yhtään mitenkään. Idari. Ei me feministit olla koskaa kehotettu miehiä muuttumaan naisellisempaan suuntaan.
[/quote]
Metsästystä harrastava mies nauttii siitä tunteesta, että pystyy hankkimaan ruokaa muualtakin kuin kaupasta. Se on aika hyvä piirre ihmisessä. Mitens noi alkuasukasheimot, saako ne sun mielestä pyydystää lihaa?
[/quote]
Kiitos miehen metsästysharrastuksen, tänään syötiin taas järjettömän hyvää riistakäristystä <3
Ei tollasista pääsis nauttiin ilman tota harrastusta. Ja kalastuksesta kuhaa pakastin pullollaan. Plussana että saa olla aina yksin kun mies on metsästysreissuilla.
Outona pidän sitä, että naiset tuntuvat ketjussa karttavan hyvin perinteisen maskuliinisia asioita harrastavia miehiä kuten bodaus, tekniikka ja metsästys. Ei käy kateeksi näiden naisten miehiä. Nimittäin jos minua alkaisi joku nainen rajoittaa kiinnostuksistani, en siihen suostuisi. En ole alistuvainen naisen "komentoon" kuin leikin tasolla ;) Ihmettelenkin, kuinka monet miehet jaksavat "nöyrästi" rajoittavia naisia. Omissa naissuhteissani nainen ei ole koskaan yrittänyt rajoittaa minua mitenkään, nalkuttanut tekemisistäni, tms. Ajatuskin sellaisesta tuntuu liikaa elämää ja elämänlaatua hankaloittavalta tekijältä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Taidat olla vähän yksinkertainen? Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että ihmisiä kohdellaan heidän yksilöllisten ominaisuuksiensa perusteella, ei sen perusteella minkälainen joku kuvittelee naisen tai miehen olevan. Miten tasa-arvo liittyy mihinkään mitä tuossa edellä sanoit? Sukupuolirooli, mihin viittasit tarkoittaa sitä, että oletetaan jokaisen naisen olevan jotain tai jokaisen miehen olevan jotain. Se, että jotkut naiset pitävät tietynlaisista miehistä ei liity tähän yhtään mitenkään. Idari. Ei me feministit olla koskaa kehotettu miehiä muuttumaan naisellisempaan suuntaan.
[/quote]
Useissa viesteissä on harrastuksien turn-offiuden syyksi mainittu epämiehekkyys, naismaisuus tai vastaava termi, mikä ei todellakaan ole feministisen eetoksen mukaista. Retardi.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:00"]
[/quote]
[/quote]
Annat feministeistä todella "idarin" ja itsekeskeisen kuvan, et selvästikään edes kunnolla ymmärrä mistä puhut.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:02"]Pianonsoittoa vihaavat, mitenkäs muut instrumentit, esim kitara, viulu, huilu ym?
Vielä lisäksi, mikä siinä mättää?
[/quote]Se on ällöttävän naisellista. Usein ihan homomaisia liikkeitä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:02"]Pianonsoittoa vihaavat, mitenkäs muut instrumentit, esim kitara, viulu, huilu ym?
Vielä lisäksi, mikä siinä mättää?
[/quote]Se on ällöttävän naisellista. Usein ihan homomaisia liikkeitä.
[/quote]Niin ja kitara on ihanan miehekäs ;) t. edellinen
Metsästys, ammunta tms.