Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen hankkii lapsia ja miksi?

Vierailija
30.11.2021 |

Jo monta kymmentä vuotta on ollut tiedossa että maailmassa on järkyttävä liikakansoitus. Kun minä saavutin sukukypsyyden noin 20 vuotta sitten, ymmärsin jo silloin että ei täällä voi lisääntyä. Mikä siis laittaa ihmisen _edelleen_ lisääntymään, vaikka tilanne on vain massiivisesti pahentunut? Mikä saa kuvittelemaan että lisäihmisten tekeminen keskelle pahenevaa ekokatastrofia on ok ja jotenkin hyväksyttävää? Ettekö yhtään ajattele tai ymmärrä mitä lapsenne joutuvat vielä kärsimään kun ilmastonmuutos etenee, tulee pula vedestä, ruuasta, sähköstä ja valtava massat ihmisiä päiväntasaajan alueilta lähtevät maanpakoon? Miksi ihmeessä joku haluaa hankkia lapsia tänne?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen ihminen ja siksi.

Vierailija
2/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot sukujuuret. Halusin jatkaa mieheni ja minun sukua. Lapseni ovat jo aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs. Lapsia tehdään silkkaa itsekkyyttä tyydyttämään niitä omia itsekkäitä tarpeita.

Vierailija
4/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni sanoi haluavansa lapsen, jotta elämässä olisi JOTAIN PYSYVÄÄ😲.. jäin aivan sanattomaksi.... siis, että joku haluaa hankkia LAPSEN täyttämään OMISTA peloistaan/huolistaan/traumoistaan syntynyttä tyhjiötä..?!

-- tosin ei ap:n pelonsekainen tunnemaailma ole sen terveempi ilmiö, mutta hän ei ilmeisesti ole ainakaan LAPSIA hankkimassa lääkkeeksi omaan ahdistuksensa..

Vierailija
5/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton, mutta veikkaisin kasvatusta, arvoja, sukupuoliviettiä sekä ihan perinteistä turvallisuuden tarvetta (kuka pitää huolta, kun olen vanha - toki, onko se lapsen vastuu on hyvä kysymys). Sitten on ihan rakkauden ja yhteenkuuluvuuden tarpeet (joita niitäkin voi kehittää oman kumppaninsa kanssa, mutta usein omia tarpeita toteutetaan lapsen kautta, kuten esimerkiksi tarve saada kunnioitusta ja hyväksyntää hänen harrastusten kautta tai ns. pakottaminen opiskelemaan tietty ammatti: tämä ilmiö on yllättävän yleistä).

Vierailija
6/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle ammattiapua, jos maailma noin ahdistaa.

Vierailija
7/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan mutta se on täyttä faktaa ja jos jotakuta asia EI ahdista niin se tarvitsee ehkä ei nyt apua mutta ainakin sivistystä. -ap

Vierailija
8/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei yhtään ressannut hankkia lapsia täällä Suomessa. Meillä on 2 lasta. Tyttö ja poika. Ai miksi halusimme lapsia? No ihan siitä yksinkertaisesta syystä että halusimme perheen ja halusimme elää tavallista lapsiperhe-elämää. Meille ei vaan riittänyt 2 aikuisen muodostama perhe. Olemme molemmat aika perinteisiä ja perhekeskeisiä ihmisiä. Viihdymme kotona ja yhdessä. Minä ainakin olen lasten kanssa myös kasvanut ihmisenä ja olen vähemmän itsekäs ja rauhallisempi. Mies on erittäin osallistuva ja hyvä isä. Melkein voisi sanoa että päivääkään en vaihtaisi pois mutta ei nyt ihan valehdella...pari päivää voisi vaihtaa :)

Vierailija
9/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa sellaiset, jotka tahtovat pitää yllä maapallon moninaisuutta, ja tietenkin myös oman sukunsa puolia. Väestö vanhenee ja  vähenee täällä.

Parantamalla naisten ja lasten koulutusta kehitysmaissa ja ajamaan läpi ehkäisyohjelmia, vaikka lahjomalle vähempään lapsimäärään suostuvia kehitysmaissa, jolloin heillä olisi paremmat resurssit pitää hengissä 1-3 lasta, saataisiin väki vähenemään kivuttomasti siellä missä se on tarpeen. Me taas voimme täällä tehdä vastuullisia ilmastopäätöksiä, mutta emme vähentää enää syntyvyyttämme.

Kehitysmaiden  onkin saatava väestönkasvunsa kestävälle tasolle ja meidän on saatava kultuksemme kestävälle tasolle.

Ap:n idea luopua seuraavasta  sukupolvesta kokonaan ei vain sovi, sillä se tarkoittaisi, että emme tule enää elämään täällä. Jää sinä ap vain vanhenemaan ilman että olet saanut lapsia, sillä minä en niin tee! En toisaalta myöskään kuluta syntymättä jääneiden lastenikin edestä, vaan itse opetan käytökselläni lapsilleni miten säästää maapallon resursseja, kuluttaa kestävämmin!

Vierailija
10/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen typerys vela. Niiden mielestä yhteiskunta toimii ja kaikki jatkuu vaikka syntyvyys loppuisi kokonaan. Edelleen olisi lääkärit, poliisit, infra toimisi, eläkkeet maksattaisi… eiku ei sittenkään.

Vierailija
11/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lähde, omat puut, oma vesistö ja lapsia:) Ei myynnissä!

Vierailija
12/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kuului ap:lle? Minä enkä kukaan muukaan järkevä ihminen emme perustele yhtään mitään jollekin kiilusilmä velalle.

Vierailija
13/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttuni sanoi haluavansa lapsen, jotta elämässä olisi JOTAIN PYSYVÄÄ😲.. jäin aivan sanattomaksi.... siis, että joku haluaa hankkia LAPSEN täyttämään OMISTA peloistaan/huolistaan/traumoistaan syntynyttä tyhjiötä..?!

-- tosin ei ap:n pelonsekainen tunnemaailma ole sen terveempi ilmiö, mutta hän ei ilmeisesti ole ainakaan LAPSIA hankkimassa lääkkeeksi omaan ahdistuksensa..

Minä sain lapsia tunnesyistä, tykkään olla äiti heille ja jotta olisi olemassa toivoa tulevaisuudessa, silloinkin, kun minua ei enää ole!  Olen vahva, mutta toivon, että lapseni elävät vanhemmiksi kuin minä.

Vierailija
14/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen tarve lisääntyä. Se on aika oleellinen asia lajien säilymisen kannalta...

Vierailija
15/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä olen elämässä saanut aikaiseksi ovat lapset. Olen onnellinen.

Vierailija
16/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikka aavikoituu. Puut poltetaan. Ruuantuotanto ja vedensaanti vaarantuu. Väestöä on liikaa. Meillä on väestöä hyvä jos riittävästi. Heille enemmän vastuunottoa ehkäisystä, ei meille. Heillä on erilainen ikäpyramidikin. Liikaa nuoria. Meillä paljon vanhoja.

Vierailija
17/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi se on.

Tuntuu hyvältä.

Vierailija
18/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajattelee että meitä on kahdeksan miljardia niin aikalailla ihan kaikenlaiset ihmiset.

Vierailija
19/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen typerys vela. Niiden mielestä yhteiskunta toimii ja kaikki jatkuu vaikka syntyvyys loppuisi kokonaan. Edelleen olisi lääkärit, poliisit, infra toimisi, eläkkeet maksattaisi… eiku ei sittenkään.

Nimenomaan nämä ja muutkin asiat tulevat tulevaisuudessa romahtamaan. Mitään eläkettä en tosiaankaan tule ikinä saamaan, jos elän yli 60 vuotiaaksi ja jossain on vielä toimiva ja turvallinen yhteiskunta olemassa, olen varautunut elättämään itse itseni siellä. Jos ei niin minun on täältä helppo poistua kun ei kukaan jää kaipaamaan.

Vierailija
20/43 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan mutta se on täyttä faktaa ja jos jotakuta asia EI ahdista niin se tarvitsee ehkä ei nyt apua mutta ainakin sivistystä. -ap

Kyllä ennen oli hyvin kun kolera piti väestön kurissa ja herkuteltiin pettuleivällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän