Kiinteistö-Kaisa myy Pilvilinnaa laittomasti...
http://www.etuovi.com/kohde/7616181?sc=M39305414&pos=1&_ga=1.188423403.259137892.1405024771
...eli ilman energiatodistusta, joka on nykyään LAIN MUKAAN pakollinen. Tosin, sanktioita ei ole kukaan tämän lain rikkomisesta vielä saanut, koska ennakkotapaus puuttuu, eikä kukaan vie näitä asioita käräjille.
Tehkää joku kanavat paremmin tunteva tästä valitus, saadaan se ennakkotapaus!
Yksityisen myyjän energiatodistuksen puuttumisen vielä ymmärrän, mutta että LKV jättää sen hankkimatta.. aika tökeröä.
Kommentit (13)
No tee itse kun olet noin huolissasi asiasta.
Taidat olla niitä ihmisiä jotka onnettomuustilanteessa huutavat muita soittamaan apua ja itse vain pällistelet.
Teen, kun kerrot miten eli minne voin asiasta valittaa?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:34"]
Teen, kun kerrot miten eli minne voin asiasta valittaa?
[/quote]
No eiköhän ensimmäinen askel ole huomauttaa asiasta myyjää ja pyytää energiatodistusta nähtäväksi.
Ja mistähän AP päättelee, että kohteella ei ole energiatodistusta? Eihän mikään laki sitä kirjainta käske myynti-ilmoitukseen laittaa!
Johan nyt on markkinat! Olen närkästynyt!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:43"]
Ja mistähän AP päättelee, että kohteella ei ole energiatodistusta? Eihän mikään laki sitä kirjainta käske myynti-ilmoitukseen laittaa!
[/quote]
Myynti-ilmoituksessa lukee "ei energiatodistusta". Minä en tosin tiedä onko laitonta myydä ilman sitä....
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:25"]
http://www.etuovi.com/kohde/7616181?sc=M39305414&pos=1&_ga=1.188423403.259137892.1405024771
...eli ilman energiatodistusta, joka on nykyään LAIN MUKAAN pakollinen. Tosin, sanktioita ei ole kukaan tämän lain rikkomisesta vielä saanut, koska ennakkotapaus puuttuu, eikä kukaan vie näitä asioita käräjille.
Tehkää joku kanavat paremmin tunteva tästä valitus, saadaan se ennakkotapaus!
Yksityisen myyjän energiatodistuksen puuttumisen vielä ymmärrän, mutta että LKV jättää sen hankkimatta.. aika tökeröä.
[/quote]
Talon omistajan velvollisuus on hankkia se, ja välittäjän tehtävä on ilmoittaa omistajalle, että mahdolliset sanktiot sen puuttumisesta voidaan antaa.
Välittäjän ei tule hankkia sitä, ainoastaan kertoa ostajille ettei sitä ole.
Voi hirveetä! Oisko kellään antaa jonkun tukipaikan puhelinnumeroa ap:lle? On niin vallan järkyttynyt.
p.s. Ihan hyvä jos joku nousee vastarintaan moista hullutusta vastaan kun energiatodistus.
Ai joutuuko nina mikkonen myymään talonsa? Vaikea varmasti saada kaupaksi..
Olipa hieno talo ja halpa!!
Mutta kai toi sijainti laskee hintaa..
Itse en uskalsi asua metsässä tai sitten täytyy olla joku "tappo" koira, mitä niitä nyt onkaan.
Hyi!