Vantaan Malminiitty lapsiperheelle
Kertokaa avoin mielipide Malminiitystä! Kannattaako lapsiperheen muuttaa? Ja uskaltaako ihan rauhallisin mielin päästä ekaluokkalaisen kulkemaan itse ko alueella? Entäs Simonkylän kouu - onko kokemuksia?
Kommentit (6)
Paikka on kyllä aika rähjäinen minusta. Lapseni oli kerran muutaman päivän Malminiityn päiväkodissa ja kun venasin bussia töihin, kello n. 8 aamulla niin vierustoverit joi bisseä.
N. Kilsa siitä johonkin suuntaan niin on jo varmasti siistimpi meininki!
Muuta kilometri Tikkurilaan päin eli Simonmetsään. On rauhallista ja paljon lapsia. Malminiitty on täynnä vuokrataloja ja meno levotonta.
Juu, kyllä siellä lapsi tarvitsee turvamiehen.
Ehdottamasti Simonkylä. Lapseni käy siinä lähellä oikomishoidossa, ja mä näin siinä bussia venaillessani vain iloisen herraseurueen, jotka joivat Taittingerin pinkkisamppanjaa kristallimaljoista.
Entinen poikaystävä asui tuolla ja täytyy kyllä sanoa että oli ehkä rähjäisin ja epämiellyttävin paikka jossa olen pääkaupunkiseudulla käynyt. Silloin (tosin on jo kulunut jonkin aikaa) kerrostalot olivat likaisia ja vanhoja, kaikissa kolmessa rappukäytävässä jossa kävin haisi kannabis (sitä ennen en edes tuntenut tuoksua), asuinalueella oli ihan valtava määrä alkoholisteja ja muita huono-osaisia. Myös selkeästi aineissa olevia henkilöitä näkyi ja ainakin itse koin oikeasti uhkaavina.
Silloinen poikaystäväni oli myös ns. paha poika ja omasta mielestään kutakuinkin malminiityn violetin jätkä, joka silloin kiehtoi, mutta näin jälkikäteen ajateltuna hän sekä kaverinsa (=minun näkemykseni sikäläisestä nuorisosta) voi erittäin huonosti. Ja mitä olen kuullut niin ei yllätä taustansa perusteella yhtään että suurin osa tästä porukasta eksyi sittemmin käyttämään huumeita eikä tainnut kukaan kouluttautua yläastetta pidemmälle.
En tiedä kuinka yksipuolinen näkemys, mutta oman kokemukseni perusteella en IKINÄ haluaisi kasvattaa lapsiani malminiityn sä. Voi kuitenkin tietenkin olla muuttunut ja toiset kokea paikan ihan erilaiseksikin :) ja tämäkin siis ulkoapäin nähtynä
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:08"]omasta mielestään kutakuinkin malminiityn violetin jätkä
[/quote]
Coolein* :D
Kiitos vastauksista. AP