Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavaperhe ajaa parin tonnin autolla ja heillä on pieniä lapsia! Vastuutonta!!!

Vierailija
12.09.2006 |

Kyllä auton pitää olla turvallinen!!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään kiinnostaa, millaisen maailman haluaa jättää lapsilleen ja heidän jälkeläisilleen, suosii joukkoliikennettä, ja siinäkin mielellään raiteilla kulkevaa.

Vierailija
2/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ap:n mukaan on turvallisen auton minimi hinta?? Ihan mielenkiinnosta kyselen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon ajettu parin tonnin arvoinen farkku-volvo. Ja VARMASTI turvallisempi kuin uudet pienet peltilootafarmarit, joissa istutaan kylki kyljessä.

Kyllä mullekkin kelpais uusi hieno ISO maasturi, jos olis rahaa, mutta mieluummin olen lasten kanssa kotona köyhänä kun uraputkessa ja lapset tarhassa että pääsee ajelemaan uudella autolla.

Vierailija
4/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi pientä lasta! Mä kyllä ihmettelen, miksi noin lapselliset ihmiset tekee lapsia.

Vierailija
5/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on paljon ajettu parin tonnin arvoinen farkku-volvo. Ja VARMASTI turvallisempi kuin uudet pienet peltilootafarmarit, joissa istutaan kylki kyljessä.

Vierailija
6/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon vissiin liian vanha tai muuten vain pudonnut rattailta, kun en ymmärrä...

Vierailija
7/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Se ison vanhan farkku-Volvon omistaja

Vierailija
8/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selviää helposti, jos lukee vähänkään autoalan julkaisuja joissa kyseisiä juttuja on vertailtu. Itsestäni kamalinta on kuljettaa lapsia auton takakontissa. Olen itse ollut kerran ketjukolarissa ja sen jälkeen en ole voinut kuvitellakaan laittavani lapsia auton takakonttiin.

Vierailija
9/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä puhkiruostunutta vanhaa autoa mitenkään turvallisena, mutta vanhoja vankkakorisia Volvoja ym kunnon autoja pidän. Esim tuossa meidän volvossa ei ole ruostetta yhtään, sinkitty kori kun ei helpolla ruostu, eikä lommon lommoakaan ole vaikka auto on vajaa 15v Olen omistanut välissä myös 2 uutta japsifarmaria, enkä ole yhtään niin vakuuttunut noiden autojen korien kestävyydestä kolaritilanteessa kuin suuremman ja painavamman Volvon korin kestosta. Tietystikkään airbageja ei ole, tai abs-jarruja, mutta aika paljon noiden puutetta voi korjata ajamalla järjen kanssa ja jättämällä kaahailut muille.

Se farkku-Volvon omistaja

Vierailija
10/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa valitettavasti myös muiden kuskien ajotaito sen oman lisäksi. Eipä ole paljon epäselvää, kumpion turvallisempi kolaritilanteessa, joku vanha peltiloota vai esim uusi volvo. Teillä kun liikkuu jos jonkinlaista porukkaa, esim rattijuoppoja, ja ikinä ei tiedä kuka tulee vastaan.

Silti vanhatkin autot voivat olla hyviä. Mutta sitä en ymmärrä että eräs tuttavaperhe ajaa autolla, jossa ei ole takapenkillä turvavöitä!

Vierailija
11/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pimp my ride"

Vierailija
12/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännällä hieno työsuhdeauto.... vähän menee väärinpäin, mutta minkäs teet, ei isännän työnantaja taitaisi suostua siihen, että minä saisin sen hienon auton käyttööni...

Eipä taida tämä asia kuitenkaan olla se yleisin ja suurin vastuuttomuuden ilmentymä perheissä, vai kuinka?

Ja tosiasia taitaa olla myös se, että autoon liittyen suurempi riski on kuski kuin auto. Hyvällä autolla riskejä otetaan enemmän kun luotetaan autoon liikaa.

Kunnon turvaistuimet oikein käytettynä ja lapset niihin kytkettynä AINA, kun autolla liikutaan, on minusta tärkeämpää.

Vierailija
13/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa vaikka tärmäystestien tuloksia. Siinä ei paljon ruosteettomat pellit auta.

Vierailija
14/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asia selviää helposti, jos lukee vähänkään autoalan julkaisuja joissa kyseisiä juttuja on vertailtu. Itsestäni kamalinta on kuljettaa lapsia auton takakontissa. Olen itse ollut kerran ketjukolarissa ja sen jälkeen en ole voinut kuvitellakaan laittavani lapsia auton takakonttiin.

Kuka hullu nyt sellaista tekis? en oo koskaan nähnyt enkä kuullut tälläisestä..luojan kiitos!

Sinnehän voi vaikka tuhehtua, vaikka ei kolaria ajaiskaan.

Vierailija
15/38 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan lapsena kun kuulin tapauksesta, jossa joku oli mennyt auton takakonttiin piiloon ja tukehtunut sinne kun luukku oli kiinni. Äiti oli sitten löytänyt...

Vierailija
16/38 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti pienempi ja kevyempi (yli metrin Volvoa lyhyempi) Modus pärjää paremmin, isossa Volvossa matkustajat loukkaantuvat vakavasti.

youtube. com/watch?v=P0XPbydQPIo

Vierailija:

Kyllä mullekkin kelpais uusi hieno ISO maasturi, jos olis rahaa, mutta mieluummin olen lasten kanssa kotona köyhänä kun uraputkessa ja lapset tarhassa että pääsee ajelemaan uudella autolla.

Vierailija
17/38 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sivutörmäyssuojat pakollisiksi kaikkiin autoihin, eli vuodesta -98 eteenpäin kaikki autot varmasti ovat turvalllisia. Toki eroja on automerkeistä riippuen. Volvot lienevät turvallisimpia...?

Vierailija
18/38 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itsellä 4000 auto ja kaverilla 20 000. Hän ajoi kolarin vuoden aikana, itse en ole 10 vuoteen saanut edes läheltä piti- tilannetta kohdalleni. Että ei se auton hinta takaa turvallista kyytiä, vaan se, joka istuu ratin ja penkin välissä. Ja etenkin se korvien väli on tärkeä

että näitä sun " kavereita" on liikenne pullollaan ja saattavat tulla sua vastaan ja jopa törmätä sinuun. Että vaikka kuin olisit hyvä kuski niin aina on liikenteessä niitä huonojakin, eli kehumatta paras.

Vierailija
19/38 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen turvallisuuteen kuuluu paljon enemmän kuin vain sivutörmäyssuojat. Hyvät olemassa, mutta esim. korirakenne on kehittynyt paljon. Puhumattakaan aktiivisista liikenneturvallisuuteen vaikuttavista laitteista, kuten ESP tai ABS, jotka vanhassa Volvossa nykyautoon verrattuna ovat alkeelliset. Vanha Volvo on tietty kuitenkin parempi kuin useimmat muut samanikäiset.

Vierailija
20/38 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin on toiminut arvostaan huolimatta ja lapsikin mahtunut kyytiin. turvallisuus syntyy omista valinnoista liikenteessä, ei autokaupassa.