Joko duunissasi palattiin etätyöhön?
Etätyösuositus on palannut / palaamassa eri puolilla Suomea. Joko sun työpaikalla palattiin 100% etätyöhön?
Kommentit (19)
Khyll. 2 vuoden aikana on tullut oltua 4-5 kertaa työpaikalla.
Meillä ei oikeastaan edes vielä ehditty aloittaakaan paluuta toimistolle, joten no harm done. Jatketaan vain kuten ennenkin.
Ei ole vielä edes palattu toimistolle. Etänä menty toukokuusta 2020 asti.
Keskimäärin kerran viikossa on sellainen asiakastilaisuus, jossa on pakko jalkautua live-tapaamiseen. Muuten jatketaan etänä.
Omaan työsopimukseeni on muutenkin kirjattu etätyö eli hoidan lähitapaamisina vain ne, mitä on pakko.
Ei enkä usko että palataan moneen vuoteen.
Meillä pomo katkaisi toimisto vuokrasopimuksen elokuussa. Ei ilmeisesti olla palaamassa lähitöihin :D
4/2020 alkaen 100%sesti etänä ja jatketaan samaan malliin.
Ensi viikolla piti olla toimiston avajaiset, tai siis lupa palata toimistoon. Ja pomo lupasi viedä kaikki illalla syömään omasta pussistaan lähellä olevaan ravintolaan. Mutta ei voittoa tällä arvalla, ehkä joskus ensi vuonna sitten?
Ei onneksi työpaikassani. Jos toimisivat etänä, en olisi koskaan päässyt harjoitteluun ja valmistunut koulusta. Nyt viimein valmistun koulusta ja pääsen oman alani vakituiseen työhön :)
Käy sääliksi edelleen monia luokkalaisia, joita ei oteta etätöiden vuoksi harjoitteluun ja koulutus opintolainoineen oli turha :(
Vierailija kirjoitti:
Ei onneksi työpaikassani. Jos toimisivat etänä, en olisi koskaan päässyt harjoitteluun ja valmistunut koulusta. Nyt viimein valmistun koulusta ja pääsen oman alani vakituiseen työhön :)
Käy sääliksi edelleen monia luokkalaisia, joita ei oteta etätöiden vuoksi harjoitteluun ja koulutus opintolainoineen oli turha :(
Minä kävin harjoittelutkin etänä. Ei mitään ongelmaa, kun opinnotkin olleet alusta saakka 100% etänä. Toki olen jo paljon enemmän kuin 20v ja itsenäinen tekeminen senkin puoleen tutumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Khyll. 2 vuoden aikana on tullut oltua 4-5 kertaa työpaikalla.
Juu, taas etätöihin. Nykyisin en viitsi edes laittautua, rutiinilla huivi päässä huutelen oppilaiden tyhjille ruuduille. Oisit romuttui jo aikoja sitten.
Ei.
Konsernitasolta tuli päätös "jatketaan lähityössä".
Terveisin kolmen rokottamattoman juntin kanssa samalla osastolla ja kotona riskiryhmäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Terveisin kolmen rokottamattoman juntin kanssa samalla osastolla ja kotona riskiryhmäläinen.
Etkö usko rokotteesi suojavaikutukseen vai mikä niissä rokottamattomissa sinua pelottaa? Ainahan voit pitää FFP-hengityssuojainta, jos muuten koet olosi turvattomaksi .
t. riskiryhmäläinen, joka ei sysää vastuuta omasta turvallisuudesta muille
En ole kahteen vuoteen käynyt työpaikalla. Ja koska kohta joku tulee taas nillittämään, että etätöissä vain laiskotellaan, voin kertoa, että omassa työkuvassani pomo näkee heti, jos en hoida töitäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Etkö usko rokotteesi suojavaikutukseen vai mikä niissä rokottamattomissa sinua pelottaa? Ainahan voit pitää FFP-hengityssuojainta, jos muuten koet olosi turvattomaksi .
Tämä ei ole uskon asia, ensinnäkin. Minä _luotan_ asiantuntijoihin. Toisekseen kaltaisiesi omanapatyyppien kanssa ei kannata edes väitellä, joten totean vain asiantuntijoilta oppimani, että rokottamaton saa tartunnan herkemmin ja tartuttaa herkemmin, vaikka minulla onkin rokote. Itse saan rokotteen ansiosta taudin lievänä, mutta voin kuljettaa sen riskiryhmään kuuluvalle myös rokotetulle puolisolleni, joka voi sairastua pahemmin. Rokotettuna nuo työpaikan ihmiset kantaisivat tautia ja tartuttaisivat pienemmällä todennäköisyydellä, jolloin puolisoni olisi paremmassa turvassa. Se, että sinä nostat itsesi jalustalle ei merkitse minulle paskan vertaa. Itse asiassa olet niin mulkku kirjoituksesi perusteella että toivon sinun tartuttavan jonkun sinulle rakkaan ja joudut katsomaan sivusta kuinka elämä hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Tämä ei ole uskon asia, ensinnäkin. Minä _luotan_ asiantuntijoihin. Toisekseen kaltaisiesi omanapatyyppien kanssa ei kannata edes väitellä, joten totean vain asiantuntijoilta oppimani, että rokottamaton saa tartunnan herkemmin ja tartuttaa herkemmin, vaikka minulla onkin rokote. Itse saan rokotteen ansiosta taudin lievänä, mutta voin kuljettaa sen riskiryhmään kuuluvalle myös rokotetulle puolisolleni, joka voi sairastua pahemmin. Rokotettuna nuo työpaikan ihmiset kantaisivat tautia ja tartuttaisivat pienemmällä todennäköisyydellä, jolloin puolisoni olisi paremmassa turvassa. Se, että sinä nostat itsesi jalustalle ei merkitse minulle paskan vertaa. Itse asiassa olet niin mulkku kirjoituksesi perusteella että toivon sinun tartuttavan jonkun sinulle rakkaan ja joudut katsomaan sivusta kuinka elämä hiipuu.
.. ja olen käyttänyt FFP3- luokan maskia siitä lähtien kun sinä vielä hamstrasit vessapaperia.
Hybridimalli jatkuu, koska korona ei osaa tarttua keskiviikkoisin eikä perjantaisin...
Pää märkänä kohkataan yhteisöllisyydestä ja isot pikkujoulut tulossa. Koronapassi pelastaa, vaikka ketään ei testata.
Kotona riskiryhmää, joten aion olla etänä niin paljon kuin mahdollista, hakekoot kotoa.
Meillä pomo raivostui, koska oli juuri väen väkisin raahannut kaikki takasin avokonttoriin. Hetikohta pomon pomo määräsi koko organisaation takaisin etätöihin. Meillä kökötettiin joitain viikkoja ainakin 50% työajasta konttorilla ja nyt taas kaikki on kotona :D