Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18-vuotias kotona asuva valehtelee, valehtelee

Vierailija
29.11.2021 |

Miten rankaisen täysi-ikäistä. Asuu vielä noin puoli vuotta kotona kanssani.
Jäänyt jatkuvasti kiinni valehtelusta. Ottanut mm osakesäästöistä 500 vaikka ehdottomasti sovittiin että niillä rahoilla (tuhansia) maksetaan omaa kotia, autoa yms isompaa.
Valehtelee koulusta, harrastuksesta, rahasta..kaikesta.
Ihan uupunut kun en voi luottaa yhtään mihinkään mitä suustaan päästää.
Onko keinoja ?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä lapsesi kokee, että hänen pitää valehdella sinulle? Ja toinen kysymys, mitä rankaisemisesta seuraa? Tuskin mitään hyvää.

Vierailija
2/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut liian löysä kasvattaja. Teininä tilanne on jo riistäytynyt käsistä. Ota yhteyttä lastensuojeluun niin saat pojan sijoitusperheeseen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä lapsesi kokee, että hänen pitää valehdella sinulle? Ja toinen kysymys, mitä rankaisemisesta seuraa? Tuskin mitään hyvää.

Peittelee asioita joista tietää etten ilahdu. Kaunistelee todellisuutta.

Tilanne on uusi. Olen voinut aiemmin luottaa häneen. Nyt biletys ym tullut mukaan ja siihen ottanut rahaa säästöistä. Tämä oli tiukasti kielletty.

Tunnen itseni idiootiksi kun luotin.

Ap

Vierailija
4/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi mitään

Vierailija
5/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohdellaan kotona asuvaa täysi-ikäistä samalla tavalla kuin muitakin lapsia.

Vierailija
6/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, et paljon voi tehdä. Hän on täysi-ikäinen. Voi tehdä mitä haluaa.

Vierailija
7/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisk..

Vierailija
8/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois ja huoneen ovi. 

Vierailija
9/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä luoda hänen kanssaan jonkinlainen positiivinen yhteys. Juttele ja ole kiinnostunut. Kyllä se siitä.

Vierailija
10/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on uusi. Olen voinut aiemmin luottaa häneen. Nyt biletys ym tullut mukaan ja siihen ottanut rahaa säästöistä. Tämä oli tiukasti kielletty.

Ap

Miksi aikuinen ihminen ei saisi käyttää omia rahojaan? Ja jos eivät ole omia, miksi hänellä on niihin käyttöoikeus?

Vierailija
11/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Täysi-ikäistähän et voi estää rahojaan käyttämästä, mihin itse haluaa.

Vierailija
12/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen tili on sinun, poista häneltä käyttöoikeudet. Tee selväksi, että puoli vuotta vielä mennään sinun säännöilläsi ja sitten voi elää elämäänsä omien päätösten mukaan.

Jos olet säästänyt rahaa hänelle, älä siirrä sitä kokonaisuudessaan hänen käyttöönsä. Esim. lapsilisät ovat sinun, eivät lapsesi. Jos hän vaikuttaa holtittomalta rahankäyttäjältä, älä siirrä rahoja.

Vierailija
13/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan kotiinsa heti. Oppipahan olemaan. Ehkä. 

Vierailija
14/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!

Vierailija
15/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yrittänyt rajoittaa oikeudetta toisen ihmisen perusoikeuksia. Kiitä onneasi, ettei sinulle käynyt pahemmin.

Vierailija
16/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on liian myöhäistä mihinkään kasvatustyöhön enää. Aikuinen lapsi etsiköön oman kämpän. Antaa nuoren elää nuoren elämää ja kyllä, bilettäminen on ihan normaali osa 18v nuoren elämää.

Vierailija
17/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani, jos lapseni kokisivat tarvetta valehdella mulle missään isoissa asioissa. Millaiset välit teillä oikein on?

Vierailija
18/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä luoda hänen kanssaan jonkinlainen positiivinen yhteys. Juttele ja ole kiinnostunut. Kyllä se siitä.

No tätä olen mielestäni tehnyt 18 vuotta. Kaikki aina ihastelee kun meillä kivat ja avoimet välit. Tunnen itseni nyt petetyksi kun näin isosta summasta (raha) jäi kiinni ja muutamasta muustakin asiasta.

Olen antanut rahaa, luulin sen riittävän. Eikä se raha vaan tää helvetin päin näköä valehtelu.

Ap

Vierailija
19/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä tajuat että aikuista ihmistä ei kuulu enää kasvattaa. Jos et saanut siihen 18-vuotiaaksi mennessä järkeä riittävästi niin mikä ihme se on että enää ei onnistu..?

Se säästötilihän on vain rahaa. Jos hän juo sen baarissa kurkusta alas mieluummin ja asuu sitten lähiössä vuokralla ja käy pyörällä duunissa niin sehän on valinta sekin. Jos meinasit että päätät hänen puolestaan mitä rahoilla saa ja ei saa tehdä niin miksi annoit mahdollisuuden nostaa rahoja? Ai niin. 18-vuotiaalla on oikeus käyttää rahojaan. Älä anna rahoja tai tilejä käyttöön jos olet jo päättänyt mitä niillä pitää ostaa, ja vie poika autokauppaan tai asunnonvälittäjälle.

Ei Suomessa täysikäisten kuulu enää asua himassa. Vaikka ois kuinka koulut kesken niin aikuisten ihmisten kuuluu olla tasavertaisia eikä toinen voi toimia enää holhoajana, jos on aivan normaalista lapsesta kyse. Ja nämä asiat mistä hän valehtelee, miksi hän on niistä tilivelvollinen. Minä ainakin valehtelen omalle äidilleni asioistani, tai puhun totta, jos huvittaa. Ollaan molemmat oikeasti aikuisia, eikä mulla ole mitään tilivelvollisuutta hänelle. Onko kotona asuvalla 18-vuotiaalla vielä jotkin tämmöiset velvollisuudet olemassa, miksi?

Toisethan meistä tietää aina paremmin miten omien vanhempien tai lasten pitäisi toimia, ja ovat neuvojaan jakamassa, vaikka oma elämäkään ei ole järjestyksessä.

Vierailija
20/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä pitkin korvia ja ryyppää ne rahat.