Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias kotona asuva valehtelee, valehtelee

Vierailija
29.11.2021 |

Miten rankaisen täysi-ikäistä. Asuu vielä noin puoli vuotta kotona kanssani.
Jäänyt jatkuvasti kiinni valehtelusta. Ottanut mm osakesäästöistä 500 vaikka ehdottomasti sovittiin että niillä rahoilla (tuhansia) maksetaan omaa kotia, autoa yms isompaa.
Valehtelee koulusta, harrastuksesta, rahasta..kaikesta.
Ihan uupunut kun en voi luottaa yhtään mihinkään mitä suustaan päästää.
Onko keinoja ?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä luoda hänen kanssaan jonkinlainen positiivinen yhteys. Juttele ja ole kiinnostunut. Kyllä se siitä.

No tätä olen mielestäni tehnyt 18 vuotta. Kaikki aina ihastelee kun meillä kivat ja avoimet välit. Tunnen itseni nyt petetyksi kun näin isosta summasta (raha) jäi kiinni ja muutamasta muustakin asiasta.

Olen antanut rahaa, luulin sen riittävän. Eikä se raha vaan tää helvetin päin näköä valehtelu.

Ap

Huolehdi nyt ensin ettei pääse kiinni suurempiin summiin tekaistuilla allekirjoituksilla tai muuten.

Vierailija
22/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteen sivuvaikutuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseinen tili on sinun, poista häneltä käyttöoikeudet. Tee selväksi, että puoli vuotta vielä mennään sinun säännöilläsi ja sitten voi elää elämäänsä omien päätösten mukaan.

Jos olet säästänyt rahaa hänelle, älä siirrä sitä kokonaisuudessaan hänen käyttöönsä. Esim. lapsilisät ovat sinun, eivät lapsesi. Jos hän vaikuttaa holtittomalta rahankäyttäjältä, älä siirrä rahoja.

Jos rahat ovat nuoren nimissä olevalla tilillä, ei vanhempi voi mitenkään estää häntä käyttämästä omia rahojaan.

Vierailija
24/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on täyttä paskaa. Elän elämäni itselleni.

Vierailija
25/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti melko hankala tyyppi. Siksi valehtelee. Yritä ymmärtää, että hän on täysikäinen ja hänellä on tietyt oikeudet. Ilmeisesti sinulle ei vain voi sanoa rehellisesti asioista, kun suutut.

Vierailija
26/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi antaa täysikäiselle rahaa ja sanoa mitä saa tehdä ja mitä ei. Hän elää omaa elämää. Siihen ei välttämättä kuulu autot ja omat asunnot.

Vierailija
27/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valehtelee niin aikuiset kuin teinitkin. Valhe se valkoinen valhekin on. Rehellisyys on katoava ominaisuus

Vierailija
28/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin selväksi lapselleni, että minkä takia sitä säästetään. Tekisin esimerkkibudjetin kun hän muuttaa omilleen, että paljonko rahaa jää käteen kuukaudessa. Auttaisin laskemaan mitä mikäkin maksaa ja minkä takia on hyvä säästää omaan asuntoon, kuinka paljon siinä sitten säästää loppujen lopuksi jne. Selittäisin minkä takia on hyvä pitää rahaa säästössä (jos joku laite menee rikki, jos joutuu odottamaan pari kuukautta tukia, jos haluaa muuttaa niin takuuvuokraan jne). Mutta nämä asiat toki olisi pitänyt opettaa jo kauan sitten valitettavasti.

Sitten toteaisin, että hän on nyt aikuinen ihminen ja saa itse päättää täysin rahoistaan ja asia ei minulle kuulu. Ja että minulle saa aina tulla juttelemaan mistä vain haluaa, mutta se ei välttämättä tarkoita että auttaisin rahallisesti. Hän on nyt itse vastuussa elämästään.

Sitten päästäisin hänestä irti, koska se on ainoa tapa miten he palaavat takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän