Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitta täysi! Nyt loppui nettikirppiksiltä ostaminen!

Vierailija
26.02.2015 |

Olen ostanut nettikirpputoreilta/huudosta muutaman viikon sisällä lasten (ulko)vaatteita, jotka ovat oikeasti haisseet niin voimakkaalle, ettei niitä voi käyttää. Pari ekaa vaatekappaletta oli moitteettomassa kunnossa muutoin, mutta haisi varsin vahvasti ns. mummolalle, joka ei lähtenyt pesussa eikä tuulettamalla. Toinen vaatekappale oli pesaistu voimakkaalle tuoksuvalla pesuaineella, jonka löyhkä ei lähte myöskään pesussa eikä tuulettamalla. Kolmas ostos on paksun "narun" sisältävä Aarikan koru, joka haisee edellisen omistajansa ominaishajulle ja/tai hajuvedelle. Tätä ei voi edes pestä. :( 

Enkä ole edes mikään hajusteyliherkkä, mutta ylimääräiset "tuoksut" häiritsee sen verran, että roskiin menee sinänsä uudenveroiset tuotteet. Ilmeisesti suurin osa pyykkäävästä kansasta suosii hajusteita? Ja osa asuu ummehtuneissa olosuhteissa eivätkä tätä itse tiedosta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi voittaa.

Vierailija
2/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jost ton takia en mielellään ostele netin kirppareilta. Olen hajuille tosi herkkä joten kirppareilla aina koitan nuuhkia vaatteita.. Se on ikävää. Vaikka eihän se tietenkään kaikille tule mieleen kun vaatteitaan tuoksuilla pesee. Mulle vaan pahoinvointi tulee oitis. Jokainen tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita sulkea koru minigrip-pussiin yhdessä ruokasoodan kanssa.

Vierailija
4/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin hyvä hajuaisti ja ilmeisesti sen takia olen hyvin hajuherkkä. Käytän siis hajusteita itsekin ja hyvät tuoksut ovat miellyttäviä. Ymmärrän siis inhosi.

Pesuaineen tuoksut lähtevät vasta monen pesun jälkeen, kun käytät hajusteettomia aineita, mutta kukapa pesisi ulkovaatteita kymmeniä kertoja. Ns. mummolahaju tai varaston haju jostain 60-luvun kerrostalon kellarista ei lähde vaatteista mitenkään, kokeiltu on:( Koruesimerkkisi oli yököttävä. Laita koru kiertoon itsepalvelukirppikselle, sillä kaikki eivät ole yhtä tarkkanenäisiä kuin me.
Sorry, täältä ei tule apua, sympatiaa vaan!

Vierailija
5/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen vaatteet jollain perus Arielilla joka tuoksuu kyllä. Käytän myös shampoota ja hoitaria jotka tuoksuu, kuten myös tuoksuvaa vartalorasvaa. Dödö on tuoksultaan suht mieto, mutta kyllä senkin haistaa. Vesipohjaista hajuvettä käytän myös. Joskus bonarina hiusmömmöt jotka tuoksuu.
Ai että mä dunkkaan joidenkin mielestä!

Vierailija
6/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan ne tuotteet myös haistella ennen ostamista. Itse ostan käytettyjä vaatteita vain Uffilta ja ne eivät ole haisseet ja olen erittäin hajuherkkä.

Vierailija
7/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:08"]Mä pesen vaatteet jollain perus Arielilla joka tuoksuu kyllä. Käytän myös shampoota ja hoitaria jotka tuoksuu, kuten myös tuoksuvaa vartalorasvaa. Dödö on tuoksultaan suht mieto, mutta kyllä senkin haistaa. Vesipohjaista hajuvettä käytän myös. Joskus bonarina hiusmömmöt jotka tuoksuu.
Ai että mä dunkkaan joidenkin mielestä!
[/quote] No eihän tuossa mitään ongelmaa. Minusta pahempaa on ummehtunut, pesemätön haju, joka joistakin ihmisistä ja heidän vaatteistaan huokuu.

Vierailija
8/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko niitä ns erityisherkkiä tai asperger-ihmisiä?

Vierailija
9/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi hajuvedet, pesuainehajut yms. haittaa, mutta se ummehtunut varaston/homeen haju! Silloin lentää roskiin. Se ei nimittäin lähde pois...

Vierailija
10/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti niin hajuherkkä ja bakteerikammoinen, että en vaan voi enää ostaa mitään kirppikseltä. Opiskeluaikoina vielä kävin esim. Valtterissa ihan onnessani, kun löysi hyviä vaatteita halvalla, mutta sielläkin katsoin aina myyjän mukaan, keneltä ostin ja yritin hieman nuuhkia :)

Omia juttuja myyn edelleen aina välillä, myös nettikirppiksellä, ja ostajat olleet tyytyväisiä, kun on ollut niin hyvinpidettyjä ja siistejä tuotteita, joten ainakin näin päin hyötyä (pikku)tarkkuudestani.

Vierailija
11/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta edes tavalliselta kirppikseltä. Juuri tuon hajun vuoksi. Olen koittanut, mutta puolivälissä alkaa etomaan se hajujen kakofonia. Pesuainetta, hometta, mummolaa, hajuvesiä, ihmisrasvaa, kaikelle ne voikin haista... En tykkää siitä, kun saan noita tuotteita käyttäneet ihmiset mieleeni liian elävästi. En ole asperger, enkä hajusteherkkä, tykkään vain hajuttomuudesta. 

Vierailija
12/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:06"]

Koita sulkea koru minigrip-pussiin yhdessä ruokasoodan kanssa.

[/quote]

Kiitos neuvosta, tätä pitää kokeilla! Aina ei voi voittaa, sehän on selvä, harmittaa vain mokomat (haisevat) ostokset. Ihan normaali perheenäiti ajattelen olevani, ei mitään erityisdiagnoosia ole. :D Oikeasti niillä jotka ovat allergisia hajusteille, on varmaan tosi vaikeaa liikkua yleisillä paikoilla!

Meillä käytetään hajustamattomia pesuaineita, sen vuoksi kai niille vaatteiden tuoksuille on niin nenä herkkänä. Mutta oikeasti, vähempikin riittäisi. Ostin tässä halpisdödöä, kun käyttämääni ei juuri silloin ollut saatavila, mutta voi hemmetti kun se haju jäi vaattesiin ja löyhkä tarttui koko koneelliseen pyykkiä, jossa tuo käyttämäni paita oli pesussa muiden seassa. 

Raskausaikana tosin hajuaisti on terästäytynyt ja on erittäin ällöttävää haistaa kanssakaupassaliikkujan rasvainen päänahka/persehiki/lirahtanut pissa/pettänyt dödö/suuhygienian puute. Tietenkin sen "puhtaitten" vaatteiden lisäksi. Joten pesuainejäämät tuntuivat tämän "vaivan" rinnalla ihan pikkuseikoille...

-ap

Vierailija
13/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:16"]Oletteko niitä ns erityisherkkiä tai asperger-ihmisiä?
[/quote]

Olen lukenut erityisherkkien piirteistä ja oman käsitykseni mukaan olen sellainen, mutta en lainkaan vakavammasta päästä. Mutta ei tarvitse olla hajuherkkä, jos muiden ihmisten tunkkaiset ja likaiset hajut ahdistavat. Se on ihan normaalia:)
5

Vierailija
14/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:21"]Ei noi hajuvedet, pesuainehajut yms. haittaa, mutta se ummehtunut varaston/homeen haju! Silloin lentää roskiin. Se ei nimittäin lähde pois...
[/quote]

Pesu ja etikkavesihuuhtelu.

Vierailija
15/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen itsekin eivätkö tällaiset homelähettelijät haista itse mitään vaikka tunkkainen homeenhaju haisee koko huoneessa yhden vaatteen takia? Pahimmillaan voi olla näin.

Pakastaminen ainakin pariksi vuorokaudeksi tappaa homeitiöt. Siihen perään etikkapesu. Jos noilla keinoilla ei haju lähde, heitä menemään

Vierailija
16/16 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolahaju = sädesienen haju eli home