Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja lapset eivät suostu syömään ruokaa josta pidän

Vierailija
26.02.2015 |

Onko muilla samanlaista ja miten olette ratkaiseet asian?

Minä pidän kasvisruuista, erikoisemmistakin ja monenlaisista eksoottisista mauista. Haluaisin kokeilla kaikkea uutta. Muu perhe haluaa syödä vain sitä tuttua perinteistä kotiruokaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:48"]

Tehkööt omat ruokansa. Kokkaaja päättää mitä perheessä syödään.

Lapset kyllä voi ja pitää opettaa kaikkiruokaisiksi, mutta miehesi taitaa olla jo menetetty junttitapaus.

[/quote]

Maksaja päättää mitä perheessä syödään. AP on erittäin itsekäs jos yrittää pakottaa lapsensa syömään jotain kasvisroskaa.

Vierailija
22/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin viikon ruokalistan jääkaapin oveen.Jokainen saa vuorollaan toivoa omana päivänään mitä haluaa ja mukisematta syödä sitten toisina päivinä muiden toiveruokaa.Aloittakaa noin ja pakko kaikkien sitten syödä...kyllä ne muut oppii kun tarpeeksi maistelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:58"]

Alat tekemään vain itsellesi annoksia ja ilmoitat että tästä lähin jokainen saa itse hoitaa sapuskan nenäsä eteen. Teinit käykööt isänsä kanssa kaupassa ostamassa ne tarpeetkin ruokiinsa, osta sinä vain sellaisia mitä muut eivät käytä ruuassaan.

Teinit eivät ehkä enää opi syömään kaikkiruokaisesti mutta hyvällä lykyllä oppivat tekemään sitä ruokaa ja arvostamaan sitä jos joku muu tekee heille sitä joskus.

[/quote]

Paitsi että äidin velvollisuus on ostaa lapsillensa ruoat ihans amoin kuin isänkin.

Jos AP rupeaisi käyttäytymään niin kuin sinä neuvot niin koko muu perhe trekisi samoin hänelle. Jokaisessa asiassa he sanoisivat vaan: hoida itse asiasi ja mene pois.

Minä en AP:n miehenä ainakaan laittaisi enää tikkua ristiin AP:n puolesta.

Vierailija
24/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 06:28"]

Tekisin viikon ruokalistan jääkaapin oveen.Jokainen saa vuorollaan toivoa omana päivänään mitä haluaa ja mukisematta syödä sitten toisina päivinä muiden toiveruokaa.Aloittakaa noin ja pakko kaikkien sitten syödä...kyllä ne muut oppii kun tarpeeksi maistelee...

[/quote]Ja piti vielä kirjoittaa että jokainen kokkaa itse oman toiveensa...nopsasti alkaa kiinnostus nousta äidin ruuille kun ei tarvitse itse kun pöytään istua...eli voi oman toivepäivänsä "myydä" toiselle mutta menettää oikeuden päättää sapuskasta.Ja "myyminen" pitää tapahtua ennen kaupassa käyntiä esim 3 pvää aiemmin..

Vierailija
25/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:58"]Alat tekemään vain itsellesi annoksia ja ilmoitat että tästä lähin jokainen saa itse hoitaa sapuskan nenäsä eteen. Teinit käykööt isänsä kanssa kaupassa ostamassa ne tarpeetkin ruokiinsa, osta sinä vain sellaisia mitä muut eivät käytä ruuassaan.

Teinit eivät ehkä enää opi syömään kaikkiruokaisesti mutta hyvällä lykyllä oppivat tekemään sitä ruokaa ja arvostamaan sitä jos joku muu tekee heille sitä joskus.
[/quote]

Meinasin purskahtaa nauruun tämän vastauksen luettuani. Siis oikeastiko tötä ehdotit?? Eli mun mie kokkaa meillä vikonloppusin ja vapaa päivinään ja tykkää erittäin tulisesta/mausteisista ruuista. Jos tätä neuvoa käytettäs meillä jouduttaa tekemään pariakin versioita ruuasta sillä osa porukasta on laktoosittomia ja minä gluteeniton.. Ja porukkaa vaihtelevasti 5-7 ruokapöydässä.. Mun neuvo on että tee sellasta ruokaa mitä kaikki syö tai jota voi tuunata esim. Täytetyt paprikat eri täytteillä,makaroonilaatikko kanajauhelihasta..

Vierailija
26/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:52"]

Lapset on siis jo teinejä. eli en heitä voi enää opettaa.

ap

[/quote]

Ovatko lapset miehesi vai sinun lapsia, vai molempien? Myöhäistä se enää on huomata pitävänsä itse mausteisemmista ruuista, jos pienille lapsille tarjosi 'mauttomampia'.

Meillä ratkaisu on ollut yksinkertainen: minä teen omia lempiruokiani silloin kun teen. Mieluiten silloin kun on edes joku sellaisesta pitävä vieras syömässä. Samoin teen muiden perheenjäsenten lempiruokia silloin kun ovat syömässä, siis toisinaan.

Ei ollenkaan paha asia, vaikka teinit oppilvat itsekin laittamaan ruokaa, samoin mies. Viikon ruokalista etukäteen on ihan hyvä idea. Jos siinä on joku sellainen ruoka, joka ei muille kelpaa, niin tehköön itse sinä päivänä ruokaa.

Vierailija
27/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee välillä omia ruokiasi ja välillä muun perheen toiveen mukaan. Voit myös käyttää omia ruokiasi lisukkeena.

Vierailija
28/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee wokissa itsellesi pieni annos, ja laita pöytään, voivat vähän kokeilla jos hauluavat. Wokit paistuu hetkessä kuitenkin.

Teen aika usein tuollaisia. Vähän inkivääriä, chilia ja valkosipulia pannulle öljyyn ja ne kasvit siihen. Wähän osterikastiketta ja soijaa/thai kalakastiketta. Seesam öljyä vähän valmiin ruoan sekaan.

Ehkä tuksuilla saa houkuttelemaan kokeilemaan kaikenlaista. Epäluuloisella asenteella, kaikki maistuu helposti pahalta. Jos pystyy tarjoamaan positiivisia yllätyksiä, niin ehkä se siitä lähtee.