Olen työtön ja ryyppään joka viikko
jopa kaksi kertaa ja silti joka kuukausi raha lisääntyy tililläni 50e-100e vaikka elän vain työmarkkinatuella ja asumistuella. Siinä teille kokoomus ja spd kun valehtelitte! Opiskelin yliopistossa mutta tutkinnollani ei saa töitä sen aikaisista valheistanne huolimatta... opiskeluni aloittaessani mulle toitotettiin että "joo, tällä työllistyy hyvin" eli haistakaa pitkä paska kun turhaan opiskelin jonkun paskan yhteiskuntatieteiden tutkinnon. Olette velkaa mulle sen rahan minkä olen menettänyt töissä ansaittavana rahana eli yli 100000 euroa, vitun kokoomus ja sdp.
Kommentit (23)
Hanki työ niin voit juoda hyvillä mielin.
Tiedän tuntemuksen. Minulle luvattiin samoin. Sitten opiskelujen loppupäässä asia olikin päinvastoin. Opiskelen toista tutkintoa omalla rahalla. Ja lainaa on ihan helvetisti. Koko ajan saa kuulla halveksivia kommentteja, vaikka olen siis töissä ja opiskelen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:00"]
Hanki työ niin voit juoda hyvillä mielin.
[/quote]
Onko sillä väliä millä mielen juo jos luvataan että tältä alalta saat töitä kun opiskelet ja valmistut ja sitten kuitenkin 5 vuotta myöhemmin sanotaan että haista paska idiootti, mitä opiskelit tätä alaa?
Hienoa. Tosin tuohon ahdistukseen kannattaisi juoda mielestäni enemmän. Suosittelisin annoksen tuplaamista. T. terveyskeskuslääkäri
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:07"]Tiedän tuntemuksen. Minulle luvattiin samoin. Sitten opiskelujen loppupäässä asia olikin päinvastoin. Opiskelen toista tutkintoa omalla rahalla. Ja lainaa on ihan helvetisti. Koko ajan saa kuulla halveksivia kommentteja, vaikka olen siis töissä ja opiskelen.
[/quote]
Mistä kuulet halveksivia kommentteja? Vaatii sisua olla luovuttamatta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:07"]
Tiedän tuntemuksen. Minulle luvattiin samoin. Sitten opiskelujen loppupäässä asia olikin päinvastoin. Opiskelen toista tutkintoa omalla rahalla. Ja lainaa on ihan helvetisti. Koko ajan saa kuulla halveksivia kommentteja, vaikka olen siis töissä ja opiskelen.
[/quote]
Jatkona vielä että teen ihan hirveää työtä opintojen ohella ja sekin on kohta epävarmaa tässä yhteiskunnassa. Hanttihommakokemuksen turvin mennään ja kohta ei sellaisia duuneja ole.
[/quote]Siis kuka lupasi?
Lupasiko joku, että töitä saa varmasti, kunhan on tutkinto?
Riippumatta siitä, millaiset ainevalinnat, millaiset arvosanat on?
Riippumatta siitä miten aktiivisesti on opiskeluaikana luonut suhteita mahdollisiin tuleviin työnantajiin?
Riippumatta siitä, onko haiseva juoppo kuten ap?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:07"]Tiedän tuntemuksen. Minulle luvattiin samoin. Sitten opiskelujen loppupäässä asia olikin päinvastoin. Opiskelen toista tutkintoa omalla rahalla. Ja lainaa on ihan helvetisti. Koko ajan saa kuulla halveksivia kommentteja, vaikka olen siis töissä ja opiskelen. [/quote] Mistä kuulet halveksivia kommentteja? Vaatii sisua olla luovuttamatta.
[/quote]
Jokapuolelta. Ikääkin muka liikaa, vaikka yliopistossa on minua paljon vanhempiakin opiskelijoita. En oikein enää tiedä mitä pitäisi tehdä ettei ärsyttäisi ketään. Opiskelen paremmin työllistävää alaa ja yhteiskunta ei auta yhtään. Minulla on 6 sivua pitkä CV täynnä mitä kauheimpia paskatöitä ja luen työpaikkailmoitukset jokapäivä. Haen 2 uutta työpaikkaa per viikko paremman työn toivossa. Elän noin 150e kuussa ja yritän säästää. Välillä tuntuu että olen niin henkisesti uupunut että voisin kuolla vain pois. Yritän vain tsempata itseäni sillä etten halua kuntouttavaan työtoimintaan. Tuntuu siltä että valtio vihaa minua, kun erehdyin opiskelemaan muka-työllistävän-tutkinnon. Senkin jälkeen sanottiin haista paska. Antaisin mitä vaan jos joku kannustaisi, kun vanhemmatkin ovat kuolleet.
Ap, opiskele lähihoitajaksi ja rahoita sillä toinen yliopistotutkinto.
No ei tuo itsesäälissä kieriminen auta asiaa.
Meetkö työhaastatteluihinkin tuollaisella "haistakaakaikkipaska"-asenteella?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:14"]
Riippumatta siitä miten aktiivisesti on opiskeluaikana luonut suhteita mahdollisiin tuleviin työnantajiin?
[/quote]
Olen absolutisti. Tein opintojen ohella töitä, nostin kiltisti lainan.
Koulutuksen hakutilaisuudessa sanottiin että koulutus on yliopiston brändi ala ja siihen pyrkiminen on "elämänne tärkein hetki ja teko". Pari vuotta myöhemmin kyseisellä koulutuksella voi pyyhkiä persettä. Ainevalinnat tukivat täydellisesti koulutusta. Olin paljon koulutetumpi kuin useimmat opiskelukaverini. Kävin jopa toisessa yliopistossa opiskelemassa pätevöityäkseni lisää. Arvosanat kaikesta 5 eli täysi kymppi. Olin harjoittelussa hyvä ja sain hyvät arvostelut. Sijaiskiellon ollessa päällä en tiedä mitä teen kontakteillani. Oliko muuta kysyttävää? Paskatyökokemusta ja luottomushommia 6 sivun verran CV:ssä. Olen ottanut kaikki työt vastaan mistä muut kieltäytyivät tai eivät kestäneet kuin päivän.
Itsesäälissä kieriminen ja reipashenkinen alkoholin käyttö on mitä parhainta lääkettä vitutukseen ja muuhunkin masennukseen. terveyskeskuslääkäri
2 kertaa viikossa on kyllä melkoista naisellista näpertelyä. Pikemminkin työttömällä on kaksi selvää päivää viikossa. Siihenkin tekee itsellä toisinaan tiukkaa yltää.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:20"]
[/quote]
Koulutuksen hakutilaisuudessa sanottiin että koulutus on yliopiston brändi ala ja siihen pyrkiminen on "elämänne tärkein hetki ja teko". Pari vuotta myöhemmin kyseisellä koulutuksella voi pyyhkiä persettä. Ainevalinnat tukivat täydellisesti koulutusta. Olin paljon koulutetumpi kuin useimmat opiskelukaverini. Kävin jopa toisessa yliopistossa opiskelemassa pätevöityäkseni lisää. Arvosanat kaikesta 5 eli täysi kymppi. Olin harjoittelussa hyvä ja sain hyvät arvostelut. Sijaiskiellon ollessa päällä en tiedä mitä teen kontakteillani. Oliko muuta kysyttävää? Paskatyökokemusta ja luottomushommia 6 sivun verran CV:ssä. Olen ottanut kaikki työt vastaan mistä muut kieltäytyivät tai eivät kestäneet kuin päivän.
[/quote]Ikävä juttu, mutta suoraa lupausta varmasta työpaikasta en tuossa huomannut.
Ap:n on paras unohtaa muiden lupaukset ja alkaa opiskella alaa jolla ikärasismi ei vaivaa ja joka sopii yhteen aiemman tutkinnon kanssa. Vaikka sossutyö. Voit hakea suoraan maisteriopintoihin (edes kiintiöt ei vaikuta), menee 2 vuotta, opiskele ensin avoimessa aineopinnot. Teet jotain henkilökohtaisen avustajan tai postinkantajan tai pikaruokamyymälän kassan duunia tuon 2 vuotta. Säästä ryyppyrahasi avoimen opintoihin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:20"]
[/quote]
[/quote]Ikävä juttu, mutta suoraa lupausta varmasta työpaikasta en tuossa huomannut.
[/quote]
Et varmaan, kun et ollut siellä paikan päällä kuuntelemassa infoa, et ollut valintakokeessa, et ollut kanssani kun kävin juttelemassa opinto-ohjaajan ja ammatinvalintapsykologin kanssa ja et ollut auskultoimassa ja tekemässä sijaisuuksia niin kuin minä ja sitten yhtenä päivänä kaikki olikin toisin. Väitätkö siis että minun olisi pitänyt ajatella kaikki rekrytoijat ja työkkärin tekijät valehtelijoiksi ja kun en tehnyt niin, niin vika on yksin minun? Minun olisi parikymppisenä pitänyt nähdä yliopiston dosenttien ja professoreiden paskapuheiden läpi kun puhuivat arvokkaasta alasta ja varmasta työllistymisestä sekä nyt ja tulevaisuudessa ja hehkuttivat että vain eliittiopiskelijat pääsee tähän koulutukseen?
Ehkä niidenkin, joiden ammattinimike on saattanut hävitä vuosien saatossa suomalaisten ammattien luettelosta, olisi pitänyt osata ennustaa tämä kehitys, eikä uskoa 19-vuotiaana kokeneiden aikuisten puheisiin varmasta työllistymisestä?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:25"]
2 kertaa viikossa on kyllä melkoista naisellista näpertelyä. Pikemminkin työttömällä on kaksi selvää päivää viikossa. Siihenkin tekee itsellä toisinaan tiukkaa yltää.
[/quote]Työtä tekeville mahdottomuus. On se työn siinä määrin vittumaista hommaa.
Mene opiskelemaan toinen tutkinto? Älä ainakaan ryyppää. Tosin et saa enää tukia uuteen tutkintoon.