Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun seutu, mikä alue lapsiperheelle? Minne ei mistään hinnasta?

Vierailija
25.02.2015 |

Turku, Naantali, Kaarina, Raisio. Mikä sopii lapsiperheelle (koulut, tarhat) ja mitä aluetta vältätte?

Asuinalueina katselemme noita, joilla on ASO-rivitaloja.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:39"]

ei oo torellista, sinä maksat ihan saman hinnan bussista kuin kaikki muutkin, sinulla on ihan sama oikeus matkustaa sillä bussilla ihan sinne minne muutkin. Jos mä menen länkkäriltä bussilla keskustaan niin ei mua kyllä vituta että joku matkaa sillä samalla lipulla vielä kaarinaan. Ihan yhtälailla mäkin voin mennä snne Kaarinaan:) 

[/quote]

Kyllä te koettelette minun kärsivällisyyttäni aivan toden teolla. Minä en halua mennä Kaarinaan. Miksi ihmeessä joku saa matkustaa samalla hinnalla Kaarinaan monta kymmentä kilometriä kuin minä saan vajaa kolme kilometriä kotoani Nummen kirjastoon? Missä siinä on oikeudenmukaisuus? Viitsisikö joku vääntää rautalangasta minulle, kun minun oikeudentajuni ei tuota millään ymmärrä.

Muistan, kun tähän kaupunkiin ensimmäistä kertaa tulin asumaan, niin matkustaminen Turun kaupungin keltsuilla ja TLO:n siniharmailla maksoi eri summan, keltsut olivat pari-kolmekymmentä penniä halvempia. Tämä oli siis ennen yhteistariffiaikaa. Ja kuuden kilometrin kohdalla vyöhyke vaihtui ja yli kuuden kilometrin matkat olivat kalliimpia kuin sitä lyhyemmät. Silloin oli kovin tarkkaa, nyt on lyöty kaikki läskiksi. Ihme, jos ei laitilalaislle ja pyhärantalaisille anneta pian sama mahdollisuus tulla "seutuliikenteen" föliin...

[/quote]

Miksi hintojen pitäisi mennä sen mukaan, minne sinä haluat tai et halua mennä? Sinä pääset Kaarinaan tai sitten sinne rakkaaseen Nummen kirjastoosi samalla hinnalla kuin kaikki muutkin, joten epäoikeudenmukaisuutta ei ole. 

Vierailija
82/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:39"]

ei oo torellista, sinä maksat ihan saman hinnan bussista kuin kaikki muutkin, sinulla on ihan sama oikeus matkustaa sillä bussilla ihan sinne minne muutkin. Jos mä menen länkkäriltä bussilla keskustaan niin ei mua kyllä vituta että joku matkaa sillä samalla lipulla vielä kaarinaan. Ihan yhtälailla mäkin voin mennä snne Kaarinaan:) 

[/quote]

Kyllä te koettelette minun kärsivällisyyttäni aivan toden teolla. Minä en halua mennä Kaarinaan. Miksi ihmeessä joku saa matkustaa samalla hinnalla Kaarinaan monta kymmentä kilometriä kuin minä saan vajaa kolme kilometriä kotoani Nummen kirjastoon? Missä siinä on oikeudenmukaisuus? Viitsisikö joku vääntää rautalangasta minulle, kun minun oikeudentajuni ei tuota millään ymmärrä.

Muistan, kun tähän kaupunkiin ensimmäistä kertaa tulin asumaan, niin matkustaminen Turun kaupungin keltsuilla ja TLO:n siniharmailla maksoi eri summan, keltsut olivat pari-kolmekymmentä penniä halvempia. Tämä oli siis ennen yhteistariffiaikaa. Ja kuuden kilometrin kohdalla vyöhyke vaihtui ja yli kuuden kilometrin matkat olivat kalliimpia kuin sitä lyhyemmät. Silloin oli kovin tarkkaa, nyt on lyöty kaikki läskiksi. Ihme, jos ei laitilalaislle ja pyhärantalaisille anneta pian sama mahdollisuus tulla "seutuliikenteen" föliin...

[/quote]

SINÄKIN SAAT MENNÄ KAARINAAN!!!!! EI VARMAAN OLE MUIDEN BUSSIMATKUSTAJIEN VIKA JOS SINÄ ET HALUA!!

on se nyt jumalauta kumma kun ei mene jakeluun, bussit ei voi liikkua vain sun mielen mukaan vaikka kuinka alapeukutat. 

Mäkin voisin muuten vaatia että mä haluan vaan maksaa Raunistula-keskusta matkan, epäreilua että joku muu saa samalla hinnalla matkata keskusta-hirvensalomatkanjoka on puolta pidempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko kukaan pääkaupunkiseutulainen tätä ketjua? Onko teillä siellä seutuliikenteessä vain yksi hinta kaikille, asui missä päin pääkaupunkiseutua tahansa?

Edit. hainpa tiedon itse: ei ole. https://www.hsl.fi/ohjeita-ja-tietoja/nain-kaytat-joukkoliikennetta

Lipun hinta riippuu matkustusalueen laajuudesta: hinta vaihtelee sen mukaan, matkustatko yhden vai useamman kunnan alueella.

Yhden vyöhykkeen matkoja ovat kunnan sisäiset matkat Helsingissä, Espoossa ja Kauniaisissa, Vantaalla sekä Kirkkonummella. Kerava ja Sipoo muodostavat yhdessä yhden vyöhykkeen.
Seutulippu oikeuttaa matkoihin Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa ja Vantaalla.
Lähiseutu 2 -lipulla voi matkustaa Espoossa, Kauniaisissa, Vantaalla, Keravalla, Sipoossa ja Kirkkonummella. Lippu ei kelpaa Helsingissä, eikä kahden kunnan välistä matkaa saa tehdä kulkemalla Helsingin kautta.
Lähiseutu 3 -lippu oikeuttaa matkoihin Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Vantaalla, Keravalla, Sipoossa ja Kirkkonummella.

Koko matkalle on aina oltava yksi lippu, joka oikeuttaa matkustamaan koko reitin. Et esimerkiksi voi ostaa kahta sisäistä lippua, vaan vyöhykerajan ylittäviä matkoja varten on hankittava seutu- tai lähiseutulippu.

Näin siis pääkaupunkiseudulla. Meillä tehtiin toisin, kappas kappas. Kyllä ne nyt Suur-Turkua ovat kiivaasti tekemässä ja bussimatkailusta aloitettiin, niin kuin tuossa aiemmin vähän aavistelinkin. :) :)

Vierailija
84/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä haluan että bussi liikkuu vain ylioppilaskylää ympäri, minä en halua mennä minnekkään muualle, paitsi perjantaisin se voisi kuljettaa minut klo 10 marilyniin ja klo 04 takas ylioppilaskylään.

minä en halua että on muita linjoja vain tämä riittää kun minä en kerta kaikkiaan halua menä minnekkään muualle, paitsi nummen vitun kirjastoon keskiviikkona klo17.30

Vierailija
85/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 04:06"]

bussit ei voi liikkua vain sun mielen mukaan vaikka kuinka alapeukutat. 

Mäkin voisin muuten vaatia että mä haluan vaan maksaa Raunistula-keskusta matkan, epäreilua että joku muu saa samalla hinnalla matkata keskusta-hirvensalomatkanjoka on puolta pidempi.

[/quote]

Jos nyt luit siitä linkittämästäni Turun Sanomien jutusta sen kommenttiosion, huomaat, että en minä nyt ainut turkulainen ole tämän mielipiteeni kanssa. Ja sitä paitsi, niin kuin jutussa todettiin, turkulaiset ovat jo äänestäneet jaloillaan ja vähentäneet bussimatkailua. Hinnat nousivat meillä niin paljon ja samalla bussit tulivat ahtaammiksi, kun näistä, hmm, ympäristökunnista tuli paljon porukkaa, että turkulaiset eivät enää tahdo busseihinsa mahtua.

Hirvensaloon on varmasti joskus maksanutkin enemmän kuin Raunistulaan. Silloin ennen yhteistariffiaikaa, joka alkoi muistaakseni vuonna 1988. Oletko jo unohtanut ne ajat, kun oli maksu vyöhykkeittäin? Vai menikö Hirvensaloon silloin busseja ollenkaan, eikö se ole rakennettu vasta aivan viime vuosina täyteen?

Vierailija
86/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko kukaan pääkaupunkiseutulainen tätä ketjua? Onko teillä siellä seutuliikenteessä vain yksi hinta kaikille, asui missä päin pääkaupunkiseutua tahansa?

Edit. hainpa tiedon itse: ei ole. https://www.hsl.fi/ohjeita-ja-tietoja/nain-kaytat-joukkoliikennetta

Lipun hinta riippuu matkustusalueen laajuudesta: hinta vaihtelee sen mukaan, matkustatko yhden vai useamman kunnan alueella.

Yhden vyöhykkeen matkoja ovat kunnan sisäiset matkat Helsingissä, Espoossa ja Kauniaisissa, Vantaalla sekä Kirkkonummella. Kerava ja Sipoo muodostavat yhdessä yhden vyöhykkeen. Seutulippu oikeuttaa matkoihin Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa ja Vantaalla. Lähiseutu 2 -lipulla voi matkustaa Espoossa, Kauniaisissa, Vantaalla, Keravalla, Sipoossa ja Kirkkonummella. Lippu ei kelpaa Helsingissä, eikä kahden kunnan välistä matkaa saa tehdä kulkemalla Helsingin kautta. Lähiseutu 3 -lippu oikeuttaa matkoihin Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Vantaalla, Keravalla, Sipoossa ja Kirkkonummella.

Koko matkalle on aina oltava yksi lippu, joka oikeuttaa matkustamaan koko reitin. Et esimerkiksi voi ostaa kahta sisäistä lippua, vaan vyöhykerajan ylittäviä matkoja varten on hankittava seutu- tai lähiseutulippu.

Näin siis pääkaupunkiseudulla. Meillä tehtiin toisin, kappas kappas. Kyllä ne nyt Suur-Turkua ovat kiivaasti tekemässä ja buwssimatkailusta aloitettiin, niin kuin tuossa aiemmin vähän aavistelinkin. :) :)

[/quote]

tasan takkaan pääsee Espoolainen Helsinkiin samalla rahalla kuin helsinkiläinen Espooseen.

niinkuin täälläkin

Kaarinalainen pääsee samall rahalla Turkuun kuin Turkulainen Kaarinaan, ei ole vittu kaarinalaisen vika jos turkulainen haluaa nummen kirjastoon.

Vierailija
87/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 04:10"]

MInä haluan että bussi liikkuu vain ylioppilaskylää ympäri, minä en halua mennä minnekkään muualle, paitsi perjantaisin se voisi kuljettaa minut klo 10 marilyniin ja klo 04 takas ylioppilaskylään.

minä en halua että on muita linjoja vain tämä riittää kun minä en kerta kaikkiaan halua menä minnekkään muualle, paitsi nummen vitun kirjastoon keskiviikkona klo17.30

[/quote]

Noh noh, pitäiskö sinun jo mennä nukkumaan? Sinä olet selvästi unta vailla, kun noin kiroilututtaa ja kaikkea. Hyvää yötä, kauniita unia. :)

Vierailija
88/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 04:17"]

Kaarinalainen pääsee samall rahalla Turkuun kuin Turkulainen Kaarinaan, ei ole vittu kaarinalaisen vika jos turkulainen haluaa nummen kirjastoon.

[/quote]

*huoh* Ja taas. Ihan oikeasti, unta palloon nyt. Ei nyt ole oikein kiihtyä tuolla tavalla tähän aikaan yöstä. Koetas, jos saisit unta, niin maailma näyttää paljon mukavammalta paikalta huomenna. Eikö? :)

Vierailija
89/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 04:16"]

bussit ei voi liikkua vain sun mielen mukaan vaikka kuinka alapeukutat. 

[/quote]

Jos nyt luit siitä linkittämästäni Turun Sanomien jutusta sen kommenttiosion, huomaat, että en minä nyt ainut turkulainen ole tämän mielipiteeni kanssa. Ja sitä paitsi, niin kuin jutussa todettiin, turkulaiset ovat jo äänestäneet jaloillaan ja vähentäneet bussimatkailua. Hinnat nousivat meillä niin paljon ja samalla bussit tulivat ahtaammiksi, kun näistä, hmm, ympäristökunnista tuli paljon porukkaa, että turkulaiset eivät enää tahdo busseihinsa mahtua.

Hirvensaloon on varmasti joskus maksanutkin enemmän kuin Raunistulaan. Silloin ennen yhteistariffiaikaa, joka alkoi muistaakseni vuonna 1988. Oletko jo unohtanut ne ajat, kun oli maksu vyöhykkeittäin? Vai menikö Hirvensaloon silloin busseja ollenkaan, eikö se ole rakennettu vasta aivan viime vuosina täyteen?

[/quote]

Enkä minä ole ainut oman mielipiteeni kanssa.

Kertooko sullejotain se että busseille oli kysyntää ympäristökuntiin jos niistä kerran tuli porukkaa? Näin saatiin enemmän potentiaalisia asiakkaita juuri noille ympäristökuntien linjoille. Mietitkö yhtään miksi tälläinen uudistus tehtiin, no siksi että saataisiin ihmiset käyttämään enemmän joukkoliikennettä. Kauanko meinaisit että Turku-Naantali linja ajaisi jos se kuljettaisi vain Turkulaisia?!??! 

Olisiko enemmistön mielestä parempi että linjat naapurikuntiin lopettettaisiin vallan? 

On selvää että osalle muutosei ollut mieluinen ja osalle taas oli, kaikkia ei voi mielyttää, harmi että sinä kuuluit siihen toiseen ryhmään, minä taas raisiossa töissäkäyvänä ilahduin tästä:)

Vierailija
90/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 04:17"]

tasan takkaan pääsee Espoolainen Helsinkiin samalla rahalla kuin helsinkiläinen Espooseen.

niinkuin täälläkin

[/quote]

Mutta helsinkiläinen maksaa vähemmän matkastaan kotikaupungissaan kuin matkasta Espooseen. Samoin espoolainen maksaa vähemmän matkastaan kotikaupungissaan kuin matkastaan Helsinkiin. Täällä turkulainen maksaa saman kotikaupungissaan kuin naantalilainen matkastaan Turkuun. Se on se, mitä minä kritisoin, ja tuo ensinmainitsemani asia jäi sinulta kaikessa kiihkossasi huomaamatta. Vaikka metropolihallinnosta on pääkaupunkiseudulla puhuttu, bussimatkoissa on edelleen eri vyöhykkeitä. Meillä niitä ei ole ja se merkitsee vain yhtä asiaa...

Vierailija
91/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 04:27"]

Kertooko sullejotain se että busseille oli kysyntää ympäristökuntiin jos niistä kerran tuli porukkaa? Näin saatiin enemmän potentiaalisia asiakkaita juuri noille ympäristökuntien linjoille. Mietitkö yhtään miksi tälläinen uudistus tehtiin, no siksi että saataisiin ihmiset käyttämään enemmän joukkoliikennettä. Kauanko meinaisit että Turku-Naantali linja ajaisi jos se kuljettaisi vain Turkulaisia?!??! 

[/quote]

Tai että satelliittikunnissa ylipäätään olisi joukkoliikennettä? Ei olisi, siksipä niiden täytyi saada turkulaiset mukaan maksamaan matkoistaan. Ulospäin saattavat eri kaupunkien johtohenkilöt näyttää kovaa jätkää tai mimmiä ja uhota, että kyllä me vaan itsenäisinä pysytään. Salassa sitten käyvät neuvotteluja Suur-Turkuun liittymisestä (ja varmistavat itselleen hyvät apajat ison kaupungin johtoelimistössä) ja tekevät päätöksiä, joista tuo "seutu"liikenne nyt sitten oli päänavaus. Kyllä se minulle ainakin on aivan selvä juttu. Meneekö siihen kolme, viisi vai seitsemän vuotta, se on eri asia. Mutta Suur-Turku tulee, se on aivan saletti.

Vierailija
92/92 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummen kirjasto :DDDDDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi