Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko hidas ihminen sairaanhoitajaksi?

Vierailija
25.02.2015 |

Sairaanhoitajan työ kiinnostaisi, mutta olen lukenut juttuja siitä kuinka hektistä työ on, ja mietin sopisinkohan edes lähihoitajaksi. Psykiatrinen puoli kiinnostaisi. 

Olen siis todella tunnollinen ja huolellinen ja teen kaiken viimeisen päälle, mutta siihen menee aikaa. Siivouspaikastakin sain potkut, kun olin liian hidas, vaikka asiakkaat kehuivat työni jälkeä. 

Lisäksi olen todella huono matematiikassa. Yläastematematiikka vielä sujui, mutta lukiossa numero putosi vitoseen, pystynkö siis laskemaan lääkelaskuja? 

Väsyn myös kovin, jos on koko ajan kiire. Jostain olen käsittänyt, että voisi erikoistua johonkin vähemmän kiireiseen. Olin tässä taannoin avustettavani kanssa neurologisella osastolla ja oli kyllä juuri sopivan hitaan näköistä toimintaa minulle. Tosin en tiedä mihin edes pitäisi erikoistua päästäkseen tuollaiseen paikkaan töihin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon vielä että olen introvertti ja teoria kiinnostaa käytäntöä enemmän. Ap 

Vierailija
2/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ehkä enemmän siitä, oletko teoriaihminen vai käytäntöihminen. Koulussa eri toimenpiteet käsitellään nopeasti ja teoria hitaasti. Tämä sopii niille ihmisille, jotka eivät ole lukutyyppiä ja ovat ehkä jopa vähän keskivertoa vähemmän älykkäitä, mutta huonosti muille, jotka tarvitsisivat enemmän manuaalisten taitojen harjoittelua. Moni on käynyt sairaanhoitajaksi peruskoulupohjalta (avoin AMK), joten varmaan oppisit laskut.

Psykiatrisella puolella on kyllä rauhallista ja ei olla varsinaisesti vastuussa kenenkään terveydestä, vaan enemmänkin mukana ja turvana; esim.nuorisopsykiatrisella työ on hieman samanlaista kuin nuoriso-ohjaajan työ, mutta vaaditaan tietysti suurempaa ymmärrystä mielenterveyspuolen asioista.

-Mies 29v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 20:09"]

Riippuu ehkä enemmän siitä, oletko teoriaihminen vai käytäntöihminen. Koulussa eri toimenpiteet käsitellään nopeasti ja teoria hitaasti. Tämä sopii niille ihmisille, jotka eivät ole lukutyyppiä ja ovat ehkä jopa vähän keskivertoa vähemmän älykkäitä, mutta huonosti muille, jotka tarvitsisivat enemmän manuaalisten taitojen harjoittelua. Moni on käynyt sairaanhoitajaksi peruskoulupohjalta (avoin AMK), joten varmaan oppisit laskut.

Psykiatrisella puolella on kyllä rauhallista ja ei olla varsinaisesti vastuussa kenenkään terveydestä, vaan enemmänkin mukana ja turvana; esim.nuorisopsykiatrisella työ on hieman samanlaista kuin nuoriso-ohjaajan työ, mutta vaaditaan tietysti suurempaa ymmärrystä mielenterveyspuolen asioista.

-Mies 29v-

Ok, etenkin tuo nuorisopsykiatrinen työ sopisi minulle. En missään nimessä pysty laskemaan laskuja kiireessä. Liian suuri vastuu, jotta pystyisin hutaisemaan näillä taidoilla. Ap

Vierailija
4/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti luonne ei haittaa mitään, olenhan itsekin ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Yläasteen matematiikalla pärjää ihan hyvin, lääkelaskut ovat ihan yksinkertaisia laskuja. En ymmärrä miksi niistä kovasti kohistaan.

Hitaudesta voidaan olla montaa mieltä, ainakaan kotihoitoon sinulla tuskin on menemistä koska siellä kiire on melkoinen. Osastotyöskentely somaattisella puolella voi vähän paikasta riippuen olla myös hyvin hektistä, akuuttihoidon puolesta puhumattakaan. Ja vaikkei kiirettä osastolla varsinaisesti olisikaan, voi silti tulla sanomista hitaudesta koska tauot kärsivät... Psykiatrian puolella voisi olla verkkaisempaa ja mahdollisuus keskittyä tekemisiinsä alusta loppuun huolella ja ajan kanssa, tähän en osaa sanoa koska en varsinaisesti psykan puolella ole ollut harjoittelemassa.

Jos teoria kiinnostaa, voithan muutaman työvuoden jälkeen jatkaa yliopistoon hoitotieteen pariin.

Jos ala ja työ kiinnostaa kannattaa ehdottomasti hakea. Siihen minne menet harjoittelemaan ja mihin suuntaat työelämässä pystyt kyllä vaikuttamaan, ainakin meillä pystyy suunnittelemaan etenemistään ja suuntautumistaan todella hyvin. Tutoropettajat auttavat valitsemaan itselle sopivia vaihtoehtoja.

Vierailija
5/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies 29v-

[/quote]

avoin AMK ??

Vierailija
6/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies 29v-
[/quote]

Nyt on kyllä korjattava, että psykiatrian puolella (akuuttipsykiatria) on "parhaimmillaan" ja säännöllisestikin jotain aivan muuta kuin rauhallista. Lisäksi hoitajilla ON vastuu psykiatrisen potilaan terveydestä ja iso sellainen!

Vierailija
7/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjottelut voit joutua suorittaan kyllä sitte vaikka millasissa paikoissa joissa juostaan paikasta toiseen ja kirjataan kun keretään kun sisukset, kirra jne kuuluu protokollaan opuskeluvaiheessa.. Itse kanssa tähtään psykiatriaan ja tykkään kyllä. Kiire siellä on vähän erilaista. Ja matikan oon handlannu lukion päättötodistuksen 5 huolimatta kepeesti :D

Vierailija
8/8 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 20:23"]

Harjottelut voit joutua suorittaan kyllä sitte vaikka millasissa paikoissa joissa juostaan paikasta toiseen ja kirjataan kun keretään kun sisukset, kirra jne kuuluu protokollaan opuskeluvaiheessa.. Itse kanssa tähtään psykiatriaan ja tykkään kyllä. Kiire siellä on vähän erilaista. Ja matikan oon handlannu lukion päättötodistuksen 5 huolimatta kepeesti :D

[/quote]

Tietysti kannattaa pitää mielessä, että harjoittelupaikkaa ei välttämättä aina saa sellaisesta paikasta kuin haluaa ja sitten juostaan :D  Tuleepahan sellaisetkin kokeiltua. Mutta eipä ole kiveen hakattua, että sisuksien tai kirran harjoittelupaikoissa aina olisi kiire. On ihan hirveän paikkakohtaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi