Olisi jo ihanaa saada itse kutsu valmiiseen joulupöytään
Meillä kaikki (4) lapset aikuisia ja asuvat omillaan. Yhä tehdään joulu heille. Ruuat ja juomat. Lahjat ym ym. Oma vikamme, tiedän, mutta mun sydän särkyisi jos he eivät joulua saisi. Olen jo parina vuonna vihjaillut, että voitais vuorostamme tulla jouluna kylään, mutta kaikki asuu pienissä kodeissa ja yks 300km päässä.
Yritin jopa vihjailla että lähdemme iskän kanssa jouluksi ulkomaille ja kyllä se heille olisi sopinutkin, mutta jo siinä kohtaa kun he alkoivat miettiä kuka menee (pääsee) minnekin niin jo tuntui pahalta.
Kyllä mä vielä muutaman vuoden jaksan. On ne niin rakkaita ja aina on ollut kuitenkin ihan superkivaa.
Kommentit (43)
Viimeiset 10v olen viettänyt joulut mieheni ja lasteni kanssa. Sitä ennen olimme joko äidilläni tai miehen vanhemmilla. Äiti usein valitti joulun raskautta, joten siksi päädyimme viettämään oman väen kesken jouluja. Nyt äitini on viettänyt siskoni perheen kanssa muutamia jouluja ja ajattelin, että kutsun hänet meille, jotta hänkin pääsee joskus valmiiseen pöytään ja nauttimaan joulun rauhasta. Äitini nauroi kutsulleni, onhan meille niin pitkä matkakin.
Vierailija kirjoitti:
Valmiiseen pöytään voi myös mennä ravintolaan!
Monilla paikkakunnilla ns. ruokaravintolat ovat kiinni koko joulun.
Missä vietit joulusi lapsena? Omilla isovanhemmilla?