Hoitajien kannattaisi joukkoirtisanoutua
Ulkopuolisena ihmetyttää miten hoitajat antavat työnantajan nöyryyttää itseään mitättömällä palkalla, ilmaisilla työharjoitteluilla ja kammottavilla työoloilla. Joukkoirtisanoutuminen olisi mielestäni oikea ratkaisu ongelmaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkassa ei ole kyllä mitään valittamista, lisäksi lämmin mukava sisätyö. Ei tarvitse rämpiä missään lumisessa metsässä.
Tulehan kotihoitoon rämpimään ja työntämään autoa irti nietoksesta -24 pakkasessa...
On kyllä unelmaa ensin saunottaa asiakasta trooppisissa kylpyhuoneolosuhteissa ja lähteä siitä hikisenä pakkaseen tarpomaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkassa ei ole kyllä mitään valittamista, lisäksi lämmin mukava sisätyö. Ei tarvitse rämpiä missään lumisessa metsässä.
Mielummin rämmin metsässä kun siivoan kaikesta valittavan aikuisen ihmisen nororipulip*skaa
Vai 2700€/kk, huhhuh, en ole koskaan sähkömiehenä päässyt lähellekään tuollaisia ansioita, nyt ymmärrän mikseivät irtisanoudu.
En mä enempää palkkaa tarvii, mutta en enää kestä päivittäistä väkivaltaa töissä. Oikeesti pelottaa mennä töihin ja pomo sanoo vaan että ollaan ammattilaisia että se on vaan kestettävä. Sairasta! Mulla on oikea käsi paskana loppuiän potilaan käytyä kimppuun, ei senttiäkään korvausta. Ei oo tän arvosta. Hoitakaa itse itsenne jatkossa, mä lähden esteettiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vai 2700€/kk, huhhuh, en ole koskaan sähkömiehenä päässyt lähellekään tuollaisia ansioita, nyt ymmärrän mikseivät irtisanoudu.
Ei kannata uskoa kaikkea todeksi.
Läheskään kaikilla hoitajilla EI ole tuollaista palkkaa, vaan pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille kukaan voi, jos kaikki irtisanoutuu samaan aikaan? Ei työttömiä ihmisiä voi väkisin hakea töihin. Tämän takia naisilla pysyy palkat matalina, koska ei käytetä joukkovoimaa.
Kyllähän tätä yritettiin aiemmin, mutta mielestäni silloin luovutettiin liian helpolla.
Silloinhan eduskunta sääti paniikissa pakkotyölait sun muut ja lehdistössä solvattiin hoitajia. Eipä ole eduskunta varmaan koko historiassaan niin nopeasti saanut lakimuutosta kasaan. Aina kun hoitajia tarvii johonkin pakottaa niin lakimuutokset ja asetukset käy salamannopeasti. Toista se on kun yritetään saada Suomesta turvallinen maa rajavalvonnan kautta. Ei onnistu sitten millään katsos yksilönvapaus ym. oikeudet ja turismi on niin tärkeää. Mutta hoitajahan se on se suurin ongelma. Me kuulemma tartutetaan kaikkiin tahallaan koronakin vaikka naisvaltasilla aloilla on rokotekattavuus suurinta.
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Sairaanhoitaja on 3 185 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 3 207 € (45209 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 474 € (513 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 062 € (9107 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020. "
Vierailija kirjoitti:
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Sairaanhoitaja on 3 185 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 3 207 € (45209 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 474 € (513 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 062 € (9107 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020. "
Mun peruspalkka on noin 2500€ just katsoin tilinauhasta
Jostain pitäisi sitten löytää valtionbudjetista kohta mistä leikataan, jotta palkkoja voidaan korottaa. Velkaa ei voida ottaa. Joten rakentavia ehdotuksia otetaan vastaa.
Maatalouden tukiaiset, Sitra ym., ilmastohumpuuki. Siinä muutama esimerkki alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Jostain pitäisi sitten löytää valtionbudjetista kohta mistä leikataan, jotta palkkoja voidaan korottaa. Velkaa ei voida ottaa. Joten rakentavia ehdotuksia otetaan vastaa.
Yksityistetään koko hoitoala, jengi voi ottaa vakuutukset. Ei toimi enää julkinen sektori. Nykyisillä palkoilla hoitajat ei enää suostu töihin, eikä julkisella puolella ole varaa nostaa palkkoja. Eikö siis ratkaisu ole itsestäänselvä?
Irtisanouduin jo.
Töitä olisi niin paljon kuin haluaisi tehdä mutta teen tasan sen verran että saan menot maksettua ja muuten lomailen. Puolivälissä kuuta saa laittaa puhelimen kiinni kun valikoi rahakkaimmat keikat. Huonoihin paikkoihin ei myöskään ole pakko mennä kun tuntee paikat ennestään.
Useampi työnantajien on yrittänyt laittaa vuoroja ajalle jolle minulla ei ole sopimusta ja vetänyt herneen nenään kun olen sanonut että jos ei ole nimeä paperissa ei ole töitäkään. Eivät kestä sitä että työntekijät pelaavat samoja pelejä kuin he pihdatessaan vakinaistamisia ja määräaikaisten jatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille kukaan voi, jos kaikki irtisanoutuu samaan aikaan? Ei työttömiä ihmisiä voi väkisin hakea töihin. Tämän takia naisilla pysyy palkat matalina, koska ei käytetä joukkovoimaa.
Kyllähän tätä yritettiin aiemmin, mutta mielestäni silloin luovutettiin liian helpolla.
Silloinhan eduskunta sääti paniikissa pakkotyölait sun muut ja lehdistössä solvattiin hoitajia. Eipä ole eduskunta varmaan koko historiassaan niin nopeasti saanut lakimuutosta kasaan. Aina kun hoitajia tarvii johonkin pakottaa niin lakimuutokset ja asetukset käy salamannopeasti. Toista se on kun yritetään saada Suomesta turvallinen maa rajavalvonnan kautta. Ei onnistu sitten millään katsos yksilönvapaus ym. oikeudet ja turismi on niin tärkeää. Mutta hoitajahan se on se suurin ongelma. Me kuulemma tartutetaan kaikkiin tahallaan koronakin vaikka naisvaltasilla aloilla on rokotekattavuus suurinta.
Tuollaisella pakkotyölailla voi pyyhkiä takapuolen. Kun kukaan ei nosta percettä penkistä ja mene töihin, mitään eivät sille voi. Kummasti tämä tyyli toimii miesvaltaisilla aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhä tuohon duunitorin tilastoon ole laskettu lisät päälle, kyse ei siis ole peruspalkasta.
Lisäksi 2500 € on muuten reilusti enemmän kk-palkkaa, kuin esim. monessa tuotantoyrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhä tuohon duunitorin tilastoon ole laskettu lisät päälle, kyse ei siis ole peruspalkasta.
Lisäksi 2500 € on muuten reilusti enemmän kk-palkkaa, kuin esim. monessa tuotantoyrityksestä.
Joo niin on. Mutta on se työkin vähän erilaista. En lähtisi rinnastamaan esimerkiksi elinsiirto-potilaan hoitoa liukuhihna tehtaassa...
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on irtisanoutunut. Minäkin lähdin osastotyöstä ja siirryin hoivapuolelle.
Niin se pitää tehdä. Jos ei viihdy, niin pois vaan, ettei pilaa toistenkin tunnelmaa. Tyytymättömät työntekijät ovat kaikista pahimpia ja myös laiskimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata uskoa kaikkea todeksi.
Läheskään kaikilla hoitajilla EI ole tuollaista palkkaa, vaan pienempi.
Toimistotyössä olin 30 vuotta, kiirettä ja ylitöitä riitti, mutta palkka vain 2300e/kk ja tuossa se kokemuslisä mukana.
Niiden palkka on 3500-4500 ja ei todellakaan mitätön. Olen palkanlaskija sotepiirissä joten todellakin tiedän mitä niille maksetaan.