Voiko masennuslääkekuurin aikana käyttää yhtään alkoholia?
Lääkitys ei siis johdu masennuksesta vaan sos.pelosta ja olen tasapainoinen ihminen joten mitään psykologisia vaaroja ei ole sillä yhtälöllä. Onko fyysisiä? Jos muutaman ottaa aina joskus kesällä kun lähtee ulos tai matkalle.
Kommentit (15)
Alkoholi heikentää lääkkeen tehoa, joten ei suositeltavaa.
Kannattaa kysellä tällaiset asiat hoitavalta lääkäriltä, eikä av-palstalta.
Kokemuksesta voinee aika usea sanoa, että sosiaaliseen ahdistukseen se alkoholi auttaa paremmin - parin tunnin kuurina.
Riippuu aivan lääkkeestä, esim monien SSRI- lääkkeiden kanssa alkoholi ei tuota ongelmia. Googlaile lääkkeen käyttö-ohjeet netistä jos olet vahingossa kadottanut pakkauksessa olevat ohjeet.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:22"]
Lääkekuuri kestää lyhyen aikaa ja kesä taitaa olla kaukana. Kun siis käytät jatkuvasti psyykenlääkkeitä, älä ota alkoholia.
[/quote]
Masennuslääke ei ole psyykenlääke vaan mielialalääke. Eri asia.
Komppi kympille. Riippuu lääkkeestä! Googlella tosiaan löytyy lääkkeen nimellä tuotetiedot ja se, voiko käyttää alkoholia vai ei.
Ainakin mieheni käytti alkoholia oman lääkityksensä aikana, en tosin enää muista lääkkeen nimeä. Mutta osan kanssa ainakin siis voi.
Masennuslääke ei ole mikään kuuri. Se on lääkitys, joka aloitetaan masennukseen kunnes olo alkaa helpottaa esim. terapian avulla. Ja lääkkeet ovat aika erilaisia, mistä kukaan av:lla voi tietää kun et lääkkeen nimeä mainitse?
Mun mielestäni on kyseenalaista hoitaa sos.pelkoa masennuslääkkeillä...
Tulihan se sieltä. Aina ilmestyy nro 14 kaltainen kommentoija.
Lääkekuuri kestää lyhyen aikaa ja kesä taitaa olla kaukana. Kun siis käytät jatkuvasti psyykenlääkkeitä, älä ota alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:22"]
[/quote]
No jos mulle määrätään vaikka puoleks vuodeks?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:47"]Masennuslääke ei ole mikään kuuri. Se on lääkitys, joka aloitetaan masennukseen kunnes olo alkaa helpottaa esim. terapian avulla. Ja lääkkeet ovat aika erilaisia, mistä kukaan av:lla voi tietää kun et lääkkeen nimeä mainitse?
[/quote]
Eihän sitä trolli voi mainita mikä lääke kyseessä. Eikä varsinkaan kysyä lääkäriltä.