Herran jestas, törmäsin vanhaan opiskelukaveriin - Olen järkyttynyt
Aina tiptop koulun, työn ja harrastuksien väliä ravaavasta upeasta naisesta oli muuttunut oikeasti kirjaimellisesti wt:n ruumiillistuma. Ensinnäkin hän oli lihonnut varmaankin 30-40 kiloa. Entinen tyyli oli muisto vain. Päällä oli nuhjuiset legginssit ja oudon näköinen tunika joka muistutti hieman yöpaitaa. Jalassa oli jotkut linttaan astutut UGG:ien jäljitelmät ja takin virkaa toimitti puolipitkä toppatakki joka vaikutti parhaat päivänsä nähneeltä. Laukkuna oli iso kangaskassi. Mukana oli 3 lasta, kaikki 1-5-vuotiaita. Hetken juteltuamme kävi ilmi että hän on eronnut hiljattain kahden nuorimmaisen lapsen isästä, eli lapset olivat kahdelle eri miehelle. Ei kuulemma ollut saanut opintojaan päätökseen, joten työskenteli lähikaupassa ja suunnitteli josko menisi takaisi koulunpenkille saattamaan opintonsa loppuun.
Ostoskorissa pilkotti einesruokaa, muutama siideri yms "kivaa". En oikein tiedä mitä olisi pitänyt ajatella tai sanoa. Jos tämä entinen opiskelukaveri ei olisi tunnistanut minua en ole varma olisinko ylipäätään edes tunnistanut häntä. Miten ihmeessä ihminen voi muuttua noin radikaalisti?
Kommentit (67)
Sitä minä olen miettinyt, että _miten_ te kehtaatte kirjoitella täällä tunnistettavasti ystävistänne, tutuistanne, sukulaisistanne...? Miettikää, kuinka helvetin moni suomalaisnainen käy av:lla päivittäin. Ja miettikää, kuinka helvetin noloa on, kun ajatuksenne eivät ole enää päänne sisällä vaan nämö kohteet saavat tietää, millaisiin aaioihin kiinnitätte huomionne samalla kun esitätte ystävällistä. Noloa...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:17"]Sitä minä olen miettinyt, että _miten_ te kehtaatte kirjoitella täällä tunnistettavasti ystävistänne, tutuistanne, sukulaisistanne...? Miettikää, kuinka helvetin moni suomalaisnainen käy av:lla päivittäin. Ja miettikää, kuinka helvetin noloa on, kun ajatuksenne eivät ole enää päänne sisällä vaan nämö kohteet saavat tietää, millaisiin aaioihin kiinnitätte huomionne samalla kun esitätte ystävällistä. Noloa...
[/quote]
Siis toki tajuan, että iso osa on trolleja, mutta aina joukossa on niitä tosijuttujakin.
"No jos on juuri eronnut niin ehkä ei siksi ole jaksanut pitää itsestään kunnolla huolta ja ruoankin suhteen haluaa päästä helpolla?"
Kivaa.... kun jollakin on tallella vielä empatiakykyä. Se on suuri lahja.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:43"]
ap, varo vaan, sulle voi käydä samalla lailla tai jopa pahemmin!
[/quote] Tuskin. Minä en aio hankkia lapsia kahdelle eri miehelle viiden vuoden sisään ja siinä sivussa unohtaa täysin itseäni ja määränpäitäni. Ap
[/quote]
Et aioi varmasti. Tuskin kukaan aikoo. Elämä vaan sattuu olemaan kovin vaikeasti ennustettavissa.
Nuoruuden putkinäköinen ehdottomuus katoaa iän myötä. Voi tulla myös sairastumista, onnettomuuksia tai pelkästään suunnittelematon raskaus joka muuttaa kaiken.
T: jo keski-ikäinen, nuoruuden päämäärät aikoja sitten muuhun vaihtanut.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:43"]
[/quote]
Nää on niiiiin väsyneitä varoituksia. "Varo vaan..." Blaah. Jotkut katos osaa elää elämänsä evoluoitumatta roskasakiksi, tyylitajuttomaksi läskiksi, tyhjäpääksi.
Varo vaan, ettet onnistu elämässäs.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:43"]
[/quote]
Nää on niiiiin väsyneitä varoituksia. "Varo vaan..." Blaah. Jotkut katos osaa elää elämänsä evoluoitumatta roskasakiksi, tyylitajuttomaksi läskiksi, tyhjäpääksi.
Varo vaan, ettet onnistu elämässäs.
[/quote] en tiennytkään että elämä onnistutaan/epäonnistutaan. Saako sitten kuollessa mitalin jos onnistuu?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:43"]
Oikeen siideriä ja kaikki. Voi...
[/quote] En tiedä sinusta, mutta itse en ostelisi keskellä viikkoa siideriä jos olisin kolmen pienen lapsen äiti. Toisaalta, enhän toki tiedä milloin hän ne aikoo juoda. Ap
[/quote]
No mitäs kamalaa siinä on, jos äiti juo illalla yhden siiderin.?? Toinen seikka olisi jos hän heiluisi kossupullo kädessä keskellä kirkasta päivää.
Itselläni on kolme alle kouluikäistä lasta, ja välillä (arkenakin, huiii!) on ihan kiva nauttia illalla lasi punaviiniä.