Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset vaatteet edustustilaisuuteen?

Vierailija
25.02.2015 |

Kyseessä on firmatilaisuus jonne ovat myös puolisot kutsuttuina. Ensin käydään konsertissa ja sen jälkeen syödään ravintolassa. Mieheni on firman uusin työntekijä ja minua ei ole ikinä kutsuttu noin juhlavalta kuulostavaan eduatustilaisuuteen.

Ongelma on se, että mitä laittaisin päälle noihin juhliin? Minulla ei ole juhlavaatteita. En osaa kävellä korkeilla koroilla. Tyylitietoiset auttakaa!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pukukoodia? Jos ei niin joku pikkumusta asustettuna käy. Korkkareita unohtamatta! :)

Vierailija
2/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen konsertti? On aika paljon eroa sillä, onko kyseessä ooppera tai rokkikonsertti stadionilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pukukoodi? Ei konsertti ja ulkona syöminen ole välttämättä mikään "hieno edustustilaisuus". Voi se tietysti olla, mutta silloin on kyllä aina sanottu että iltapukupakko. Tavalliseen konserttiin ja ravintolaan riittää normaalit siistit vaatteet.

Vierailija
4/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkareihin riittää 4-5 cm korko, semmoinen että kävelet varmasti. Yksinkertainen pikkumusta tms ja ehkä ensimmäisen kerran kunniaksi kampaus kampaajalla, ehkä meikki myös. 

Vierailija
5/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkaalle voi sopia balleriinatkin pikkumustan kanssa. 3-5cm korot on helppo kävellä. Jos matalat kammoksuttaa hameen kanssa, niin laita housupuku ja juhlava pusero. 

Pikkumustia löytyy joka tyyliin ja sellainen on hyvä olla kaapissa. Sitä voi asustaa tilaisuuksiin eri tavoin, niin näyttää erilaiselta. Tilaisuus on istumista, niin en laittaisi kovin lyhyttä kotelomekkoa.

Vierailija
6/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:17"]

Millainen konsertti? On aika paljon eroa sillä, onko kyseessä ooppera tai rokkikonsertti stadionilla.

[/quote]

Jotain rokkikonserttia hillitympää on. Ihan tuoleilla istutaan ja kuunnellaan. Pukukoodista en ole kuullut mitään. Mies aikoo mennä puku päällä ja kraka kaulassa asteen juhlavampana kuin töissä.

Vierailija
7/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakkupuku, housut tai hame

Vierailija
8/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:31"]jakkupuku, housut tai hame
[/quote]

Mieluummin joku mekko. Jakkupuku on so last decade varsinkin juhlissa.

Vierailija
9/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:14"]

Onko pukukoodia? Jos ei niin joku pikkumusta asustettuna käy. Korkkareita unohtamatta! :)

[/quote]

En tiedä pukukoodista. Minulla on musta hautajaisissa käyttämäni leninki mutta korkkareilla en osaa kävellä enkä aio akillesvammapotilaana opetellakaan. Kuinka voisin asustaa hautajaismekon?

Vierailija
10/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on todellakin niin surkea ettei minulla ole hautajaismekon lisäksi muita juhlavia vaatteita koska olen ollut viime vuodet kotiäitinä. Siistit arkivaatteet ovat minulla paitapusero ja treggingsit. Enpä oikein usko että olisi kovinkaan hyvä idea lähteä ne päällä firman illanistujaisiin.

En halua mokata miestäni enkä itseäni. Olisiko parasta jäädä pois tilaisuudesta koska lapset ja heidän hoitonsa?

Vierailija
11/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei alapeukuttaja! Yritä ymmärtää että on olemassa naisia joilla ei ole laajaa puvustoa. Olen pikkulasten äiti ja minä en käy baareissa jne. Kertoisit mieluummin kuinka voisin laittaa itseni sopivan näköiseksi kohtuuhinnalla.

Vierailija
12/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen se hautajaismekko on? Jos joku melko perus pikkumusta niin kyllä. Ei asusteitakaan tarvitse erityisti olla. Onko sinulla mitään "siistimpiä" kenkiä? Tähän vuodenaikaan menee vaikka siistimmät korolliset nilkkurit tai saappaat (kunhan ovat naisellisen malliset, ei mitkään mallia talvisaappaat!).

Avainasia on yleensä vaatteiden monikäyttöisyys. Olen itse esimerkiksi yrittänyt tietoisesti vähentää vaatteiden määrää ja keskittyä siihen, että vaatteet ovat sellaisia, että menevät erilaisissa tilanteissa. Esimerkiksi musta perus kynähame, vaalea ohutkankainen siistimpi paita, tummanruskea laadukas laukku ja mustat, korolliset nilkkurit ovat sellainen asu, mitä olen käyttänyt töissä, tupareissa tms. juhlissa, illallisella, kaupungilla käydessä, baarissa... Paljon käyttötarkoituksia siis.

Vierailija
13/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaismekko on hautajaisetiketin mukainen eli helma ylettyy polven alle, o-kaula-aukko ja pitkät hihat. Hautajaisissa minulla olivat jalassa ulkona ja kirkossa mustat nilkkurit ja sisällä ballerinat.

Vierailija
14/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähdenkö hautajaisvaatteissa? Hautajaisissa minulla ei ollut meikkiä mutta voin toki meikata hillitysti iltajuhliin.

Vierailija
15/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:22"]

Korkkareihin riittää 4-5 cm korko, semmoinen että kävelet varmasti. Yksinkertainen pikkumusta tms ja ehkä ensimmäisen kerran kunniaksi kampaus kampaajalla, ehkä meikki myös. 

[/quote]

Kampaajalla kävisin mielelläni jos se olisi ajallisesti mahdollista. Olen käynyt elämäni aikana neljä kertaa meikattavana meikkitaiteijalla ja lopputulos on aina ollut niin kevyt ettei sitä erota omasta meikkaustyylistäni joka on niin sanotusti vähimmän vaivan tie.

Vierailija
16/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:55"]

Hautajaismekko on hautajaisetiketin mukainen eli helma ylettyy polven alle, o-kaula-aukko ja pitkät hihat. Hautajaisissa minulla olivat jalassa ulkona ja kirkossa mustat nilkkurit ja sisällä ballerinat.

[/quote]

Tämmöinen mekko on erittäin helppo asustaa työpaikan edustustilaisuuteen. Onnittelut monikäyttöisen perusvaatteen omistamisesta! Tuo ei välttämättä vaadi kuin pirteän värisen söpön laukun ja kengät, sekä näyttävämmän kampauksen. (Kullanväristä tai turkoosia suosittelisin tähän vuodenaikaan, hopeakin sopii). Lisää räväkkyyttä saa kuviollisilla sukkahousuilla tai kenkien ja laukunvärisellä näyttävällä kaulakorulla. Lisää työtilaisuusmaisuutta taas saa esim olkapäille pyöritetyllä silkkihuivilla.

Ne kengät voi ihan hyvin olla matalat kengät, jos haluat käyttää matalia kenkiä - kunhan ei mitkään työ- ulkoilu- tai lenkkitossut. Ne voi olla balerinat tai matalat avokkaat, jopa oxformalliset nahkakengät, kunhan värit on oikeita ja kengät hyväkuntoiset.

Vierailija
17/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
18/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne muut tiedä että se mekko on ollut sulla hautajaisissa (jos et itse kerro)

Vierailija
19/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huivi, esim. koko 40cm x 190 cm. Voi olla hartioilla tai yhden kerran kaulan ympari. Juhlistaa asua, mutta sen saa poiskin jos koet itsesi ylipukeutuneeksi.

Kysy neuvoa esim. Sokokselta.

Vierailija
20/21 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti ! Tuskin olet pääkaupungista ! Kaikenlaisia tapauksia !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan