Vauva vain itkee ja itkee, naapuri kävi uhkailemassa sossulla :(
Olen nuori, 6-kuukautisten vauvan yh-äiti. Meillä on mennyt tosi hienosti tähän asti, mutta nyt vauva on jostain syystä itkenyt 2 viikkoa joka yö tunti tolkulla. Olen käynyt lääkärissä, mutta siellä ei sanottu oikein mitään. Lähinnä todettiin vain että tarvitaan pitkää pinnaa ja oltiin sitä mieltä että tämä on jotain ohimenevää. Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta mikään ei auta. Kaiken kukkuraksi eilen eräs naapurini tuli uhkailemaan sossulla jos vauvan itku ei lopu. Yritin selittää hänelle tilannetta, mutta se taisi mennä kuuroille korville :(. Olen huolissani vauvasta, vaikka lääkärin mukaan vauva on ihan terve yms eikä syytä huoleen pitäisi olla. Lisäksi pelottaa että tuo naapuri oikeasti tekee sen ilmoituksen ja menetän vauvan. Ei siihen mitään syytä kyllä ole. Hoidan vauvaa parhaalla mahdollisella tavalla, meidän koti on kunnossa ja tarvittaessa tukiverkosto auttaa. On vain kovin epävarma olo kun olen niin nuori ja vauva on esikoiseni.
Kommentit (69)
Minulla on saman ikäinen vauva, jolla on yöllä myös itkukohtauksia. Raastavaa itkua ja suoraa huutoa puoli unessa. Olen tulkinnut sen ero ahdistus itkuksi, vauva on alkanut liikkumaan päivisin ja eroamaan äidistä. Yöllä potee näitä kauhuitkuja sitten. Pidän oikein lähellä sylissä, kävele, heijaan, rauhoittelen puheella, imetän ja silitän. Mutta eihän siinä kukaan muukaan talossa nuku näinä öinä.
Onko vauva oppinut uusia taitoja tai tuleeko hampaita? Meillä samanikäinen on itkeskelkyt öisin myös. Mutta johtunee hampaista sekä siitä, että oppi ryömimään. On annettu panadolia nestemäisenä joinakin öinä ja vettäkin joskus kun näyttänyt janoiselta (yösyötöt lopetettu, kun syö soseita ja puuroa). Ja naapurista älä välitä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:00"]"Ja puhut esikoisesta -jos noin nuorena olet yyhoo, niin älä missää nimessä kuvittele tekeväsi lisää lapsia, hoida tuo yksikin kunnolla."
WTF?
[/quote]
Vahinko alapeukku!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:29"]Allergia voi näkyä yölevottomuutena. Itselläni kaksi suolioireista lasta.allergia voi siis näkyä yölevottomuutena. Meillä nuorimmlla suolen tulehdus näkyi kokeissa. Päällepäin ei mitään muuta kuin itkua. Ei ihottumia tms. Samoin refluksi voi itkettää. Sitäkään ei näe millään. Meillä oli sitäkin. Kohota sängyn päätyä niin ruoka/maito pysyy mahassa eikä virtaa takaisinpäin. Uudet taidot voivat valvottaa myös. Kokeile ottaa viereen nukkumaan. Syökö vauva yöllä vielä?
[/quote]
Johtuiko tulehdus viljoista? Itkivätkö joka yö? 7kk vauvani itkee joinain öinä pari tuntia eikä oikein mikään auta. Olen miettinyt johtuisiko kaurasta, mutta kun ei tosiaan ole säännöllistä vaan pari kertaa viikkoon. Joka yö kyllä heräilee pyörimään mutta sen olen tulkinnut liikkumisesta johtuvaksi levottomuudeksi.
[/quote]
No mikä tässäkin nyt oli alapeukun arvoista? Ihmeellistä porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:26"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:24"] Mun mielestä reilumpaa tulla ensin sanomaan henk koht ja kysymään mikä hätänä ja jos tilanne ei parane tai vaikuttaa huolestuttavalta, sit soittaa sossut. Mutta kyllä naapureiden on syytä olla huolissaan jos itkeminen jatkuu pidempään ja viel yöllä! [/quote] Ja vielä yöllä? Hä? Onko ihan oikeasti näin monelle vieras asia että vauva itkee yöllä? [/quote] No ei se koko yön jatkuva itkeminen nyt normaaliakaan ole, mun kokemuksen mukaan [/quote] Onko ap nyt puhunut koko yön itkemisestä? Pahimmillaan pari tuntia minä olen lukenut. [/quote] Tuntitolkulla idiootti
[/quote]
"Itkeminen alkaa vasta yöllä ja saattaa kestää pahimmillaan jopa muutaman tunnin. " t. Idiootti.
[/quote]
Hyvä idiootti,
Aloituksessa sanotaan tuntitolkulla.
[/quote]
Jos vauva huutaa yöllä täyttä kurkkua kaksikin tuntia, niin kyllä se äidistä tuntuu ikuisuudelta! Siksi varmaan käytti termiä tuntitolkulla. Jos luet eteenpäin, niin selviää, ettei se vauva ihan koko yötä huuda kuitenkaan. Ja mikä estää naapuria käyttämästä korvatulppia?
Unohda typerä naapuri. Ei sossuilla edes kiinnosta tuollaiset vauvan yöitkemiset (josta varmaan jonkin verran tulee valituksia) ja luulisi myös naapurin ymmärtävän sen, kiukuksissaan vain uhkailee ja sanoo mitä sylki suuhun tuo.
Se nyt vasta olisikin, jos sossu ottaisi kaikki itkevät vauvat huostaan. Sossutädeillä kiirettä pukkaisi.
Älä hätäänny!
Olen itsekin ollut esikoiseni kanssa nuori yh. Vauvalla oli refluksiaa ja oikeasti itki 3kk-8kk ikäisenä todella paljon. Naapuri oli tehnyt omalla nimellään ls-ilmoituksen. Minulle tuli lappu kotiin ja minun piti itse varata lastenvalvojalta aika. Kävin siellä ja he kertoivat syyn, juttelin lasten valvojan kanssa. Sanoin että vauvalla on refluksiaa ja sitä hoidetaan mutta yöt ovat itkuiisia vaikka pidän häntä pystyasennossa.
No, sain ilmoittajan nimen tietooni, menin ringittämään ovikelloa, sanoin että teit ilmoituksen. Naapuri myönsi tämän ja sanoi että kun vauva itkee niin paljon. Kerroin miksi hän itkee ja sanoin että öisin usein heijaan vauvaa sylissä koska se auttaa parhaiten.
Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan ja kertoa että naapuri tuli uhkailemaan ilmoituksella ja kertoa että vauva tosiaan on itkuinen.
Saatko itse levättyä?
Soita lasuun!!