Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vain itkee ja itkee, naapuri kävi uhkailemassa sossulla :(

Vierailija
25.02.2015 |

Olen nuori, 6-kuukautisten vauvan yh-äiti. Meillä on mennyt tosi hienosti tähän asti, mutta nyt vauva on jostain syystä itkenyt 2 viikkoa joka yö tunti tolkulla. Olen käynyt lääkärissä, mutta siellä ei sanottu oikein mitään. Lähinnä todettiin vain että tarvitaan pitkää pinnaa ja oltiin sitä mieltä että tämä on jotain ohimenevää. Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta mikään ei auta. Kaiken kukkuraksi eilen eräs naapurini tuli uhkailemaan sossulla jos vauvan itku ei lopu. Yritin selittää hänelle tilannetta, mutta se taisi mennä kuuroille korville :(. Olen huolissani vauvasta, vaikka lääkärin mukaan vauva on ihan terve yms eikä syytä huoleen pitäisi olla. Lisäksi pelottaa että tuo naapuri oikeasti tekee sen ilmoituksen ja menetän vauvan. Ei siihen mitään syytä kyllä ole. Hoidan vauvaa parhaalla mahdollisella tavalla, meidän koti on kunnossa ja tarvittaessa tukiverkosto auttaa. On vain kovin epävarma olo kun olen niin nuori ja vauva on esikoiseni. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi näkyä yölevottomuutena. Itselläni kaksi suolioireista lasta.allergia voi siis näkyä yölevottomuutena. Meillä nuorimmlla suolen tulehdus näkyi kokeissa. Päällepäin ei mitään muuta kuin itkua. Ei ihottumia tms. Samoin refluksi voi itkettää. Sitäkään ei näe millään. Meillä oli sitäkin. Kohota sängyn päätyä niin ruoka/maito pysyy mahassa eikä virtaa takaisinpäin. Uudet taidot voivat valvottaa myös. Kokeile ottaa viereen nukkumaan. Syökö vauva yöllä vielä?

Vierailija
42/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:26"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:24"] Mun mielestä reilumpaa tulla ensin sanomaan henk koht ja kysymään mikä hätänä ja jos tilanne ei parane tai vaikuttaa huolestuttavalta, sit soittaa sossut. Mutta kyllä naapureiden on syytä olla huolissaan jos itkeminen jatkuu pidempään ja viel yöllä! [/quote] Ja vielä yöllä? Hä? Onko ihan oikeasti näin monelle vieras asia että vauva itkee yöllä? [/quote] No ei se koko yön jatkuva itkeminen nyt normaaliakaan ole, mun kokemuksen mukaan [/quote]   Onko ap nyt puhunut koko yön itkemisestä? Pahimmillaan pari tuntia minä olen lukenut. [/quote] Tuntitolkulla idiootti

[/quote]

No annapa sitten niitä loistoideoita miten vauva hiljennetään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]Nää huolestujat voisi sitten antaa aplle vinkkiä mitä hän voisi seuraavaksi tehdä? Minkä vanhempi sille itkulle voi jos kaikkea on jo kokeiltu?
[/quote]

Onhan tässä neuvoja jo annettu vaikka mitä, senkun kokeilemaan. Mutta ei se lasu-ilmotuskaan välttämättä pahaksi ole

Vierailija
44/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:26"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:24"] Mun mielestä reilumpaa tulla ensin sanomaan henk koht ja kysymään mikä hätänä ja jos tilanne ei parane tai vaikuttaa huolestuttavalta, sit soittaa sossut. Mutta kyllä naapureiden on syytä olla huolissaan jos itkeminen jatkuu pidempään ja viel yöllä! [/quote] Ja vielä yöllä? Hä? Onko ihan oikeasti näin monelle vieras asia että vauva itkee yöllä? [/quote] No ei se koko yön jatkuva itkeminen nyt normaaliakaan ole, mun kokemuksen mukaan [/quote]   Onko ap nyt puhunut koko yön itkemisestä? Pahimmillaan pari tuntia minä olen lukenut. [/quote] Tuntitolkulla idiootti

[/quote]

"Itkeminen alkaa vasta yöllä ja saattaa kestää pahimmillaan jopa muutaman tunnin. " Idiootti. 

Vierailija
45/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]Nää huolestujat voisi sitten antaa aplle vinkkiä mitä hän voisi seuraavaksi tehdä? Minkä vanhempi sille itkulle voi jos kaikkea on jo kokeiltu? [/quote] Onhan tässä neuvoja jo annettu vaikka mitä, senkun kokeilemaan. Mutta ei se lasu-ilmotuskaan välttämättä pahaksi ole

[/quote]

Niin ja ap kertoo että kaikki neuvot on kokeiltu, joten? Miten se sossu hiljentää vauvan?

Vierailija
46/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]

[/quote]

No annapa sitten niitä loistoideoita miten vauva hiljennetään? 
[/quote]

Tyynyllä?

Vierailija
47/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]

[/quote]

"Itkeminen alkaa vasta yöllä ja saattaa kestää pahimmillaan jopa muutaman tunnin. " t. Idiootti. 
[/quote]

Hyvä idiootti,

Aloituksessa sanotaan tuntitolkulla.

Vierailija
48/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]Nää huolestujat voisi sitten antaa aplle vinkkiä mitä hän voisi seuraavaksi tehdä? Minkä vanhempi sille itkulle voi jos kaikkea on jo kokeiltu? [/quote] Onhan tässä neuvoja jo annettu vaikka mitä, senkun kokeilemaan. Mutta ei se lasu-ilmotuskaan välttämättä pahaksi ole

[/quote]

Niin ja ap kertoo että kaikki neuvot on kokeiltu, joten? Miten se sossu hiljentää vauvan?
[/quote]

Viemällä sen turvalliseen perheeseen, jossa on sekä isä että äiti hoitamassa

Vierailija
49/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:38"]

Voi hyvänen aika mikä naapuri... Olen pahoillani että tuollaista joudut kestämään. Vauvan itku on täysin normaalia ja kyllä sen ne sossut tietää, jos niille asiasta soittaa. Keskity vaan vauvaan ja älä välitä moisista.

[/quote]

Sosslla uhkailu toki vähän överiä, mutta ymmärrän kyllä hyvin että vauvan jokaöinen rääkyminen vituttaa jos joutuu vaikkapa töissä käymään. Nukkumattomuus on pitkän päälle myös terveydelle haitallista ja riskit nousee myös siinä jos työ vaatii todella tarkkaa keskittymistä jota unenpuute huonontaa.

Ja kohta varmaan joku neropatti tulee taas laulamaan samaa virttä että "jos muuttaa kerrostaloon pitää kestää elämisen ääniä, muuta maalle jos ei miellytä", mutta totuus nyt vaan on se että kyllähän se jatkuva huuto vituttaa kaikkia.

[/quote]

Itsehän sen sanoit, jos muuttaa kerrostaloon pitää ottaa se riski että talossa asuu myös vauva. Ja harva vauva ei itke. 

Saa se vituttaa, mutta haloo.. Ei se kivaa ole äidillekään. Ja minkäs helkkarin sille voit jos se lapsi itkee ja kaikki on kokeiltu?

[/quote]

Tietysti vauvat itkee, mutta hiton harva vauva itkee niin paljon, että siitä menee naapurinkin unet viikkokausiksi. Asian voi kääntää toisin päin, entäs sitten kun vauvaperheen yöunet viimein sujuvat ja vanhemmatkin saisivat unta, alkaisi toisen naapurin vauvalla jokaöinen tuntikausia kestävä kähinä? Olisi siinä vaiheessa vauvaperheenkin vanhemmilla varmasti hermot kireällä.

Vierailija
50/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]Nää huolestujat voisi sitten antaa aplle vinkkiä mitä hän voisi seuraavaksi tehdä? Minkä vanhempi sille itkulle voi jos kaikkea on jo kokeiltu? [/quote] Onhan tässä neuvoja jo annettu vaikka mitä, senkun kokeilemaan. Mutta ei se lasu-ilmotuskaan välttämättä pahaksi ole [/quote]  Niin ja ap kertoo että kaikki neuvot on kokeiltu, joten? Miten se sossu hiljentää vauvan? [/quote] Viemällä sen turvalliseen perheeseen, jossa on sekä isä että äiti hoitamassa

[/quote]

Just joo. :D Trollaamisen sijaan voisit tehdä jotain mielenkiintoisempaa. 

Vierailija
51/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:38"]

Voi hyvänen aika mikä naapuri... Olen pahoillani että tuollaista joudut kestämään. Vauvan itku on täysin normaalia ja kyllä sen ne sossut tietää, jos niille asiasta soittaa. Keskity vaan vauvaan ja älä välitä moisista.

[/quote]

Sosslla uhkailu toki vähän överiä, mutta ymmärrän kyllä hyvin että vauvan jokaöinen rääkyminen vituttaa jos joutuu vaikkapa töissä käymään. Nukkumattomuus on pitkän päälle myös terveydelle haitallista ja riskit nousee myös siinä jos työ vaatii todella tarkkaa keskittymistä jota unenpuute huonontaa.

Ja kohta varmaan joku neropatti tulee taas laulamaan samaa virttä että "jos muuttaa kerrostaloon pitää kestää elämisen ääniä, muuta maalle jos ei miellytä", mutta totuus nyt vaan on se että kyllähän se jatkuva huuto vituttaa kaikkia.
[/quote]

Näinhän se on, mutta mitä ehdotat ratkaisuksi? Onko se ratkaisu, että naapuri vihoissaan kostaa tekemällä lasun? Toivooko hän siis, että lastensuojelu veisi lapsen pois, jotta hänen ei tarvitsisi kärsiä itkusta? Vai mikä logiikka tuossa voi olla? Tuollaisesta ovelle raivoamaan tulemisesta ja kiristyksestä päätellen huoli ei ainakaan ole syynä.
Eiköhän tämä vauvan itse kärsi itkusta enemmän kuin naapuri. Hän on huolissaan ja kuulee itkun aivan läheltä. Nyt tämän lisäksi hän on peloissaan naapurin uhkailun vuoksi. En usko, että se on omiaan rauhoittamaan vauvaa, ne kun tuppaa aistimaan äidin epävarmuuden ja pelon.
En oikein näe tässä tilanteessa muuta ratkaisua kuin vain että kaikkien on nyt nieltävä ärtymyksensä ja kestettävä. Sellaista se elämä on, asiat ei välillä mene juuri omien halujen mukaan. Vai olisiko jollain tähän joku parempi (inhimillinen) ratkaisu?

Vierailija
52/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:36"]

[/quote]

[/quote]

Itsehän sen sanoit, jos muuttaa kerrostaloon pitää ottaa se riski että talossa asuu myös vauva. Ja harva vauva ei itke. 

Saa se vituttaa, mutta haloo.. Ei se kivaa ole äidillekään. Ja minkäs helkkarin sille voit jos se lapsi itkee ja kaikki on kokeiltu?

[/quote]

Tietysti vauvat itkee, mutta hiton harva vauva itkee niin paljon, että siitä menee naapurinkin unet viikkokausiksi. Asian voi kääntää toisin päin, entäs sitten kun vauvaperheen yöunet viimein sujuvat ja vanhemmatkin saisivat unta, alkaisi toisen naapurin vauvalla jokaöinen tuntikausia kestävä kähinä? Olisi siinä vaiheessa vauvaperheenkin vanhemmilla varmasti hermot kireällä.

[/quote]

Nii-in, se on se riski mikä kerrostalossa asuessa on joka koskee kaikkia valitettavasti. Itse en jaksaisi naapureiden meteliä joten en sellaisessa asu. 

Vierailija
53/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]

[/quote]

"Itkeminen alkaa vasta yöllä ja saattaa kestää pahimmillaan jopa muutaman tunnin. " t. Idiootti. 
[/quote]

Hyvä idiootti,

Aloituksessa sanotaan tuntitolkulla.
[/quote]

15 minuuttiakin keskellä yötä tuntuu ikuisuudelta. Tätini neuvoi ottamaan vauvan pystyasentoon syliin, pää äidin olkaa vasten ja sit tekemään sellaista pientä, rauhallista kyykkyä. Siis ihan vaan 5-10cm ylös-alasliike. Meillä se on toiminu sillon ku vauvat itkeneet. Harmi vaan kun vauva "lukee" koko ajan äitiä ja reagoi pelkästään äidin huoleen ainoalla osaamallaan keinolla: itkulla. Kun ite stressaantuu itkusta, vauvan itku pahenee ja kierre on valmis.. Tämän oon huomannu seitsemän oman vauvan kanssa.

Vierailija
54/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:28"]Nää huolestujat voisi sitten antaa aplle vinkkiä mitä hän voisi seuraavaksi tehdä? Minkä vanhempi sille itkulle voi jos kaikkea on jo kokeiltu? [/quote] Onhan tässä neuvoja jo annettu vaikka mitä, senkun kokeilemaan. Mutta ei se lasu-ilmotuskaan välttämättä pahaksi ole [/quote]  Niin ja ap kertoo että kaikki neuvot on kokeiltu, joten? Miten se sossu hiljentää vauvan? [/quote] Viemällä sen turvalliseen perheeseen, jossa on sekä isä että äiti hoitamassa

[/quote]

Just joo. :D Trollaamisen sijaan voisit tehdä jotain mielenkiintoisempaa. 
[/quote]

Itse voisit tehdä jotain hyödyllisempää kuin roikkua täällä

Vierailija
55/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käytä vauvaa uudelleen lääkärissä. Ei ole normaalia, että vauva itkee päivä toisensa perään. Jos vielä tunnistat itkun kipuitkuksi, kipu pitää paikantaa ja hoitaa pois asianmukaisella keinolla. 

Omien lasten kanssa saattoi käydä niin, että itkuiselta lapselta ei löytynyt vaivaa ensimmäisellä kerralla, mutta toisella kerralla oli jo nähtävissä selkeä korvatulehdus tms. yleensä kuitenkin korvatulehdus. 

Kurjaa, että sinulle sattui vielä naapuri, joka uhkailee lasulla. Olisi ennemmin neuvonut sinua lastenhoidossa, kun tuntuu ymmärtävän lastenhoidosta jotakin. Sillä oikeassahan hän tavallaan on, että lapsen itku kertoo, että lapsella ei ole kaikki hyvin, ja nyt pitää tutkia, mistä itku johtuu. 

Vierailija
56/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nii-in, se on se riski mikä kerrostalossa asuessa on joka koskee kaikkia valitettavasti. Itse en jaksaisi naapureiden meteliä joten en sellaisessa asu. 

[/quote]

Mutta aina ei voi argumentoida omaa älämölöään sillä, että "elämisen ääniä pitää kestää". Tai voi toki, mutta silloin pitää ymmärtää ainakin se, että ne sun elämisen äänet voivat vituttaa sitä naapuria ja naapurilla on oikeus ilmaista vitutuksensa. Kerrostaloasuminen ei ainakaan Helsingissä ole suurelle osalle ihmisistä mikään valinta, ei mulla hieman alle keskituloisena ole varaa asua muussa kuin kerrostalossa. Rivarit menevät juurikin niille lapsiperheille ja omakotitaloon mulla ei todellakaan olisi varaa. Aina ei voi vänistä, että "no muuta sitten omakotitaloon". Muuttaisin perkele (ja sellaiseen, että seinästä olisi naapurin rajalle ainakin 50 metriä) jos voisin.

Vierailija
57/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, eikös naapuri tee ihan oikein, kun ajattelee näitä viime aikojen murhia. Jos on huolissaan lapsen hyvinvoinnista, niin siihen kuuluu reagoida.

Vierailija
58/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:29"]Allergia voi näkyä yölevottomuutena. Itselläni kaksi suolioireista lasta.allergia voi siis näkyä yölevottomuutena. Meillä nuorimmlla suolen tulehdus näkyi kokeissa. Päällepäin ei mitään muuta kuin itkua. Ei ihottumia tms. Samoin refluksi voi itkettää. Sitäkään ei näe millään. Meillä oli sitäkin. Kohota sängyn päätyä niin ruoka/maito pysyy mahassa eikä virtaa takaisinpäin. Uudet taidot voivat valvottaa myös. Kokeile ottaa viereen nukkumaan. Syökö vauva yöllä vielä?
[/quote]
Johtuiko tulehdus viljoista? Itkivätkö joka yö? 7kk vauvani itkee joinain öinä pari tuntia eikä oikein mikään auta. Olen miettinyt johtuisiko kaurasta, mutta kun ei tosiaan ole säännöllistä vaan pari kertaa viikkoon. Joka yö kyllä heräilee pyörimään mutta sen olen tulkinnut liikkumisesta johtuvaksi levottomuudeksi.

Vierailija
59/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan!! :)

Vierailija
60/69 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta aina ei voi argumentoida omaa älämölöään sillä, että "elämisen ääniä pitää kestää". Tai voi toki, mutta silloin pitää ymmärtää ainakin se, että ne sun elämisen äänet voivat vituttaa sitä naapuria ja naapurilla on oikeus ilmaista vitutuksensa. Kerrostaloasuminen ei ainakaan Helsingissä ole suurelle osalle ihmisistä mikään valinta, ei mulla hieman alle keskituloisena ole varaa asua muussa kuin kerrostalossa. Rivarit menevät juurikin niille lapsiperheille ja omakotitaloon mulla ei todellakaan olisi varaa. Aina ei voi vänistä, että "no muuta sitten omakotitaloon". Muuttaisin perkele (ja sellaiseen, että seinästä olisi naapurin rajalle ainakin 50 metriä) jos voisin.

[/quote]

Jep, mutta vauvan itku on siitä kinkkinen juttu ettei sitä oikein saa hiljaiseksi.