Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten lintsata koulu-uinti?

28.11.2021 |

Mulla on huomenna koulu-uinti enkä millään haluis mennä. Meillä on siis kaks kertaa ja olin viime viikolla. Se on ihan heti aamusta, nii en voi teeskennellä et tulisin kipeeks kesken koulupäivän. Kellään mitää vinkkejä miten voisin skipata huomisen? En voi sanoo et kuukautiset alko :/

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kauheeta?

No kysy vaikka kymmeneltä 14-vuotiaalta tytöltä, niin alat ehkä ymmärtää.

Vierailija
22/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpa olisi minunkin aikaan ollu hyväksyttävää lintsata kaikki tunnit mistä en itse tykännyt

En ymmärrä, miksi sitä uintia edes on koulussa sen jälkeen, kun ollaan uimataitoisia.

Yläkoululaiselle uintitunnit on jotain niiiiin noloa. Vaikkei siinä mitään noloa ole, niin 13-15 vuotiaan maailmassa se voi olla nolointa koko maailmassa. 

Sen takia tässä maailman ajassa ihmettelen suuresti, jos ei vaihtoehtoa muka ole.

Joo mä inhosin sitä nakuilua omanluokkalaisten kanssa. Just kun oli kasvamassa kaikki karvat ja muut, kiusallista! Tytöt kyyläs toisten vartaloa ja arvosteli puoliääneen. Sit kun menit altaaseen, niin pojat siellä roikkui altaan reunalla ja piti tissi- ja perseraatia. Ihan hirveää!

No tässä tiivistettynä aika hyvin sille, joka kysyi, että mikä siinä niin kamalaa on. Lisäisin tähän vielä sen jälkikäteen kommentoinnin/kiusaamisen/vittuilun niiden suihkussa ja altaanreunalla tehtyjen havaintojen pohjalta. Ei ollut kivaa, ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihottuma, klooriallergia

Minulla on tämä oikeasti. Todella herkkä, atooppinen iho ei kestä mitään kloorivesissä lillimistä. Sitten pitäisi vielä hulluna rasvata, eikä koulun uinneissa todellakaan ole aikaa moiseen. Iho aivan hajalla, jos jää rasvaamatta tai ui muualla kuin puhtaassa vedessä.

Vierailija
24/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että vaikka tästäkin aiheesta on niin paljon puhuttu, niin silti vaan pitää uintia olla. Itse en osannut vielä edes lukiossakaan uida ja lintsasin siksi tunnit.

Miksi sinä et halua oppia uimaan? Uimarannalla ja kesämökilläkin on enemmän tekemistä ja mukava olla kun voi pulahtaa veteen uimaan. Saunominenkin on parempaa kuin voi uida altaassa tai luonnonvesissä. Se on myös hyvää kuntourheilua.

Eihän siellä lukion parilla uintitunnilla olisi edes oppinut uimaan. Itselläni meni ylipäänsä vuoden verran totutella siihen, että pystyn panemaan pään veden alle kylpyammeessa. Ei meidän vanhemmat vaan vieneet meitä uimaan, kun oltiin lapsia, kun äidillä oli aina kuulemma kuukautiset meneillään...

Vierailija
25/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia, pelkotila, voimakas ahdistus.

Tai sitten toteat sille opettajalle että ei se sinua voi pakottaa riisuuntumaan muiden edessä ja pakottaa veteen. Minä en suostunut uimaan peruskoulussa enää vitosluokan jälkeen, enkä uinutkaan. Opettajalla kun ei ole mitään oikeutta käydä käsiksi tai uhkailla. Vanhemmat kirjoitti lapun että osaa se uida joten uimataitokin oli todistettu.

Vierailija
26/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät vaan reilusti kotiin ja otat poissaolon, ap. So what, elämässä pakollista on vaan verot ja kuolema. Minusta on ihan typerää, että nuori pakotetaan tekemään jotakin tällaista, mikä johtaa helposti kiusaamiseen. Mieluummin poissaolo kuin kiusaaminen.

Vierailija
27/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhosin koulun uinteja niin paljon, etten vielä aikuisenakaan ole halunnut uimahalleihin tai kylpylöihin. Mies on saanut viedä lapsiamme uimakouluun, koska minä inhoan pelkkää kloorin hajuakin. Uimarannalla käyn mielelläni.

Vanhempani eivät antaneet lintsata uinneista, joten menin sinne pakolla.

Vierailija
28/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole hyviä uimaan. Voi olla herkkä ikä, oma muuttuva keho ahdistaa ja muiden edessä uikkareissa hilluminen on todella kiusallista. Monia kiusataan nimenomaan uinnissa erilaisten kehojen takia. Mulle itselleni se oli ainakin teininä tosi noloa, kun koulussa oli uintia. Tulin kehityksessä vähän jäljessä kun muilla tytöillä oli jo muotoja. Siitäkös keksittiin vttuilla, että mikä rimpula anorektikko olen. Myöhemmin sitten ihan oikeasti sairastuin.

Vierailija
29/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet vai meikki, kumpi on oikea syy lintsaamiseen?

Minulla syynä liian pienet tissit, taiveihottuma ja lievä pyöreys, jota luokan laihat tytöt haukkui lihavuudeksi.

Vierailija
30/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhosin koulun uinteja niin paljon, etten vielä aikuisenakaan ole halunnut uimahalleihin tai kylpylöihin. Mies on saanut viedä lapsiamme uimakouluun, koska minä inhoan pelkkää kloorin hajuakin. Uimarannalla käyn mielelläni.

Vanhempani eivät antaneet lintsata uinneista, joten menin sinne pakolla.

Minun äiti kuittasi allekirjoituksellaan kaikki uimatuntien poissaolot XD Joku toinen oppilas sai vapautuksen selkävaivojen takia.

Vierailija
31/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole hyviä uimaan. Voi olla herkkä ikä, oma muuttuva keho ahdistaa ja muiden edessä uikkareissa hilluminen on todella kiusallista. Monia kiusataan nimenomaan uinnissa erilaisten kehojen takia. Mulle itselleni se oli ainakin teininä tosi noloa, kun koulussa oli uintia. Tulin kehityksessä vähän jäljessä kun muilla tytöillä oli jo muotoja. Siitäkös keksittiin vttuilla, että mikä rimpula anorektikko olen. Myöhemmin sitten ihan oikeasti sairastuin.

Ja minulla toisin päin. Mulla oli isot tissit muihin verrattuna...

Vierailija
32/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse uskaltaisi uida meressä kuukautisten aikaan, saattaa hai hyökätä pebuliin.

Vierailija
33/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kehityin fyysisesti aiemmin kuin ikätoverini. Oli hirveää, kun muut kommentoivat suihkutilassa alapään karvoitustani ja rintojani, ihan todella hävetti! Ja pojatkin huuteli, että:”Tolla X:llä on isot tissit, hihiiii!”

Vierailija
34/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös väistin yläasteella lääkärintodistuksella kaikki uinnit, koska minulla oli "läski olo" enkä halunnut olla ilman vaatteita koulutovereiden kesken.

Omien ystävieni kanssa olin ihan normaalisti ja vapautuneesti alasti ja uikkareissa, mutta koulutoverit ei näihin ystäviin kuulunut.

Luokan pojat olivat lisäksi pitkälti inhottavia tyyppejä, joille en todellakaan halunnut antaa silmänruokaa.

Lähirannalla sen sijaan kesäisin uin oikein mielelläni ja nautin kun naapurinpojat katseli salaa, koska ne oli kivoja poikia.

Koulussa joutui olla kaikenmaailman ääliöiden kanssa ja niin sanottu "turvaton olo" leimasi kyllä vahvasti yläastekokemustani.

Vierailija
35/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olin tosi muodokas (en läski tai mitään, mutta hyvin tiimalasivartaloinen) ja hyvin kehittyny siinnä missä lähes kaikki muut oli ihan lautoja. Ja mikä parasta oli niin äiti oli pakannu pienimmät bikinit mulle sinne uimatunneille. Ei pahasti kiusattu sitten seuraavia vuosia. Kiitos äiti!

Vierailija
36/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olin tosi muodokas (en läski tai mitään, mutta hyvin tiimalasivartaloinen) ja hyvin kehittyny siinnä missä lähes kaikki muut oli ihan lautoja. Ja mikä parasta oli niin äiti oli pakannu pienimmät bikinit mulle sinne uimatunneille. Ei pahasti kiusattu sitten seuraavia vuosia. Kiitos äiti!

Miksi annoit äidin pakata :D

Minä en antanut edes 5-vuotiaana äidin määrätä vaatteistani, ja joskus 7-vuotiaana äiti oli tuonut minulle mielestään nätin Seppälän paidan niin olin napakasti ilmoittanut, että minä en mitään Seppälää pue.

Vierailija
37/37 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse esim. opin uimaan myöhään, joten koulu-uintini oli enimmäkseen hyödytöntä sivussa värjöttelyä. Joskus alaluokilla sai uimataidottomanakin harjoitella matalassa päässä, mutta muuten mitään ei opetettu eikä minua/vanhempiani edes patisteltu huolehtimaan uintitaidoistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi