miten lintsata koulu-uinti?
Mulla on huomenna koulu-uinti enkä millään haluis mennä. Meillä on siis kaks kertaa ja olin viime viikolla. Se on ihan heti aamusta, nii en voi teeskennellä et tulisin kipeeks kesken koulupäivän. Kellään mitää vinkkejä miten voisin skipata huomisen? En voi sanoo et kuukautiset alko :/
Kommentit (37)
No kai nyt hyvänen aika herran vuonna 2021 on joku vaihtoehto sille uinnille? Jonka saa valita ihan ilman sen kummempaa syytä?? Täytyy olla. Jos ei ole, niin kerrot vain opettajalle, että et aio uida ja ehdotat, että menet lenkille siksi aikaa. Et varmasti ole ainoa.
Jos siitä merkitään poissaolo, niin sitten merkitään. Voit sitten kotona keskustella vanhempien kanssa siitä syystä, miksi et halua uida.
Flunssaoireita? Voi tulla iltaa kohden kurkku kipeäksi. Kouluun ei saa mennä, jos on koronan oireita.
Mulla koulun uinneissa oli aina sattumalta ”kuukautiset”.
Menieren tautikohtaus. Sanot, että huimaa. Tai ruokamyrkytys. Siis teeskennelty.
Kumpa olisi minunkin aikaan ollu hyväksyttävää lintsata kaikki tunnit mistä en itse tykännyt
Meidän lukiossa nollarin puolivälissä sai olla jaksossa 2 tuntia selittämättömiä poissaoloja. Opettajat sanoi, että ei niin millin tarkkaan viitsitä seurata niitä.
Itsekin lintsasin aina uimatunnit. Yleensä lähdin muualle siksi aikaa. Jos joku kysyi jotain sanoin että nukuin pommiin tai unohdin liikuntakamat tai menin väärään paikkaan. Ei se varmaan aina läpi mennyt mutta uimaan en joutunut.
Vaatteet vai meikki, kumpi on oikea syy lintsaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Kumpa olisi minunkin aikaan ollu hyväksyttävää lintsata kaikki tunnit mistä en itse tykännyt
En ymmärrä, miksi sitä uintia edes on koulussa sen jälkeen, kun ollaan uimataitoisia.
Yläkoululaiselle uintitunnit on jotain niiiiin noloa. Vaikkei siinä mitään noloa ole, niin 13-15 vuotiaan maailmassa se voi olla nolointa koko maailmassa.
Sen takia tässä maailman ajassa ihmettelen suuresti, jos ei vaihtoehtoa muka ole.
Sano että sulla on menkat.
(Itse tykkäsin liikuntatunneilla nimenomaan uimisesta. Ei mitään tylsää tai rasittavaa sählyä, pesistä - tai hiihtoa, jota vihasin yli kaiken.)
Kummallista, että vaikka tästäkin aiheesta on niin paljon puhuttu, niin silti vaan pitää uintia olla. Itse en osannut vielä edes lukiossakaan uida ja lintsasin siksi tunnit.
Uinti on ainoa pakollinen laji opetussuunnitelmassa. Ope tekee virkavirheen, jos jättää sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että vaikka tästäkin aiheesta on niin paljon puhuttu, niin silti vaan pitää uintia olla. Itse en osannut vielä edes lukiossakaan uida ja lintsasin siksi tunnit.
Miksi sinä et halua oppia uimaan? Uimarannalla ja kesämökilläkin on enemmän tekemistä ja mukava olla kun voi pulahtaa veteen uimaan. Saunominenkin on parempaa kuin voi uida altaassa tai luonnonvesissä. Se on myös hyvää kuntourheilua.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, että oksensit aamulla.
Ai, viinan juonnin takia?
Vierailija kirjoitti:
Uinti on ainoa pakollinen laji opetussuunnitelmassa. Ope tekee virkavirheen, jos jättää sen pois.
Tällä varmaan pyritään varmistamaan uimataito. Mutta jos osaa jo uida, niin onhan tuommonen koulutunti ihan turha, jossa vielä puolet ajasta menee altaassa hytisten omaa vuoroa odottaen/ohjeita kuunnellen. Ja siihen se herkkä itsetunto ja oman kehon häpeily. Ei ole mitään hyötyä tälläisistä tunneista uimataitoisille.
Ja kun koulun vielä pitäisi tietää (koska tätä on testattu ja ylöskirjattu) ketkä ovat jo niitä uimataitoisia, niin en ymmärrä, miksi vielä yläkoulussa kaikkien täytyy osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi sitä uintia edes on koulussa sen jälkeen, kun ollaan uimataitoisia.
Yläkoululaiselle uintitunnit on jotain niiiiin noloa. Vaikkei siinä mitään noloa ole, niin 13-15 vuotiaan maailmassa se voi olla nolointa koko maailmassa.
Sen takia tässä maailman ajassa ihmettelen suuresti, jos ei vaihtoehtoa muka ole.
Joo mä inhosin sitä nakuilua omanluokkalaisten kanssa. Just kun oli kasvamassa kaikki karvat ja muut, kiusallista! Tytöt kyyläs toisten vartaloa ja arvosteli puoliääneen. Sit kun menit altaaseen, niin pojat siellä roikkui altaan reunalla ja piti tissi- ja perseraatia. Ihan hirveää!
Myöhästy koulusta...