Isä hylkää alle 2 von ikäisen vauvan, mitä tehdä?
Meillä on alle 2 vkon ikäinen vauva. Nyt lapsen isä on päättänyt muuttaa pois. Olen ollut vauvan kanssa kotona 4 päivää. Niistä yhtenä mies on ollut illankin kotona. Muuten tullut kotiin lähempänä puolta yötä ja nyt ei ollenkaan.
Hän ei kuulemma halua elää vankilassa vaan tahtoo tulla ja mennä miten tykkää.
Olen nyt nii kypsä mieheen. En halua edes nähdä häntä enää koskaan. Miten tällaisessa tapauksessa menee isän ja lapsen tapaamiset? Miten viranomaiset reagoivat tällaiseen tapaukseen kun mies haluaa lähteä heti lapsen synnyttyä?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:20"]
Se on AINA äidin syy, jos isä hylkää lapsen. Aina.
[/quote]Ai , sinäkin olet herännyt. Hakeudu jo sinne hoitoon ja hoida itsesi kuntoon. Tänään tartut puhelimeen ja soitat johonkin mielenterveysjuttuun. Todisteeksi näytät näitä kirjoituksia, mitä olet tänne AV:lle kirjoitellut. Hoitopaikka on varma. AP:lle paljon voimia. Mieheen niitä ei kannata uhrata. Laita mies kartanolle ja huolehdi itsestäsi ja vauvastasi.
[/quote]
Me piilottamaan sitä viinapulloasi, ettei taas tarvitse viedä viisivuotiasta vatsahuuhteluun.
Miksi asioita ei voi miettiä ETUKÄTEEN!? Nyt vähän myöhäistä...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 04:14"]Siis eikö viranomainen määrittele tapaamiset? [/quote] Oletko ehkä katsonut hieman liikaa teen momia? Oletko 16?
[/quote]
No jonkunhan ne on määrättävä tilanteessa jossa vanhemmat eivät pääse sopuratkaisuun. Minä en ainakaan pääsisi, koska en haluaisi antaa lasta tuollaiselle miehelle kuin valvotuissa tapaamisissa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:20"] Se on AINA äidin syy, jos isä hylkää lapsen. Aina. [/quote]Ai , sinäkin olet herännyt. Hakeudu jo sinne hoitoon ja hoida itsesi kuntoon. Tänään tartut puhelimeen ja soitat johonkin mielenterveysjuttuun. Todisteeksi näytät näitä kirjoituksia, mitä olet tänne AV:lle kirjoitellut. Hoitopaikka on varma. AP:lle paljon voimia. Mieheen niitä ei kannata uhrata. Laita mies kartanolle ja huolehdi itsestäsi ja vauvastasi. [/quote] Me piilottamaan sitä viinapulloasi, ettei taas tarvitse viedä viisivuotiasta vatsahuuhteluun.
[/quote]Sori, mutta nyt ei ihan osunut. Lapsi täytti jo 21v ja olen ihan absolutisti:)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:20"] Se on AINA äidin syy, jos isä hylkää lapsen. Aina. [/quote]Ai , sinäkin olet herännyt. Hakeudu jo sinne hoitoon ja hoida itsesi kuntoon. Tänään tartut puhelimeen ja soitat johonkin mielenterveysjuttuun. Todisteeksi näytät näitä kirjoituksia, mitä olet tänne AV:lle kirjoitellut. Hoitopaikka on varma. AP:lle paljon voimia. Mieheen niitä ei kannata uhrata. Laita mies kartanolle ja huolehdi itsestäsi ja vauvastasi. [/quote] Me piilottamaan sitä viinapulloasi, ettei taas tarvitse viedä viisivuotiasta vatsahuuhteluun.
[/quote]Sori, mutta nyt ei ihan osunut. Lapsi täytti jo 21v ja olen ihan absolutisti:)
[/quote]
Kyllä kyllä, toki.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 03:53"]Meillä on alle 2 vkon ikäinen vauva. Nyt lapsen isä on päättänyt muuttaa pois. Olen ollut vauvan kanssa kotona 4 päivää. Niistä yhtenä mies on ollut illankin kotona. Muuten tullut kotiin lähempänä puolta yötä ja nyt ei ollenkaan.
Hän ei kuulemma halua elää vankilassa vaan tahtoo tulla ja mennä miten tykkää.
Olen nyt nii kypsä mieheen. En halua edes nähdä häntä enää koskaan. Miten tällaisessa tapauksessa menee isän ja lapsen tapaamiset? Miten viranomaiset reagoivat tällaiseen tapaukseen kun mies haluaa lähteä heti lapsen synnyttyä?
[/quote]Viranomaiset??? Minkä ne sille voi vai meinaatko että pakottavat sen jäämään?
Käyttäkää ehkäisyä, älkääkä "suostutelko" parikymppisiä miehiä isiksi vauvakuumepäissänne.
Tosi v-mäinen tilanne. Onneksi voi olla toisin päinkin eli mies ei haluakaan isäksi, mutta kiintyy ja rakastuu lapseen heti kun se syntyy.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 06:45"]Eivät viranomaiset sitä määrää. Sinun pitää sopia siitä miehen kanssa ja lastenvalvojalla vahvistaa tapaamissopimus. Tosin jos ette ole naimisissa niin ensin tunnustaa isyys. Ehkä ne hoituvat samalla käynnillä.
[/quote]
Eikö se lastenvalvoja ole viranomainen...
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:20"]
Se on AINA äidin syy, jos isä hylkää lapsen. Aina.
[/quote]Ai , sinäkin olet herännyt. Hakeudu jo sinne hoitoon ja hoida itsesi kuntoon. Tänään tartut puhelimeen ja soitat johonkin mielenterveysjuttuun. Todisteeksi näytät näitä kirjoituksia, mitä olet tänne AV:lle kirjoitellut. Hoitopaikka on varma. AP:lle paljon voimia. Mieheen niitä ei kannata uhrata. Laita mies kartanolle ja huolehdi itsestäsi ja vauvastasi.