Tällainen 40+ pieni naisihminen, joka liikkuu kohtuullisesti saa syödä todella vähän,ettäei liho
Minäkään kerran viikossa vesijuoksemassa,pyöräilen työmatkat (12 km pv) ja ulkoilutan koiria päivittäin pari-kolme kertaa ( yhteensän 5 km kävely) ja voin syödä aika vähän lihomatta. Tässä tämän päivän syömiset:
Aamupala: kaurapuuroa 2dl päälle puolukoita pakkasesta 1dl, kahvia ja rasvatonta maitoa, mandariini
Lounas: 2 keskikokoista perunaa, 1dl kidneypapuja, 1porkkana raastettuna, 1 DL kyssäkaaliraastetta, tomaatti ja keitetty kananmuna. Vichyvettä
Päivällinen: 3dl kasvissosekeittoa, pala real-leipää päällä keijua ja aamupalajuusto. Juomaan vichyvesi
Iltapala: vihreää teetä ja 1dl maustamatonta rahkaa ja puolikas banaani.
Jos syön enemmän,lihon. Ateriakokonaisuus on pidettävä pieninä, ei voi santsata jos haluaa että ei liho. Mitat: 162cm ja 64 kg.
Kommentit (41)
Todella vähän ruokaa. Olen 165 cm nainen ja painan vähemmän kuin ap, mutta syön enemmän. Liharuokaa. Syön lähes päivittäin herkkujakin, esim. maitosuklaata tai kaksi leivonnaista. En liho.
180cm pituutta mulla ja syön 2000-2500 kcal päivässä lihomatta. Kai se pituus sitten vaikuttaa niin paljon. Olen toki entinen urheilija niin perusaineenvaihdunta on kai ihan hyvä.
Minulla on sama ongelma ap n kanssa. Jokainen ylimääräinen suupala näkyy heti vyötäröllä. Olen 38 v.
Olen samanpituinen ja suunnilleen samanikäinen, ja painan kymmenen kiloa vähemmän. Haluaisin laihtua hieman, mutta minulla ei ole yhtään itsekuria syömisten suhteen. Kaikenlaisia herkkuja tulee mutustettua. Liikuntaa en varsinaisesti harrasta, mutta kävelen kyllä aika paljon.
ap on NORMAALIPAINOINEN
ihme dissausta taas
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pieni ap? Mä olen saman pituinen, neljä kiloa kevyempi enkä mitenkään pieni. Minusta pienet naiset ovat paljon pienempiä.
Minä olen neljä senttiä pidempi ja melkein kymmenen kiloa kevyempi kuin ap, enkä minäkään ole mielestäni erityisen pieni. Mitähän ap mahtaa pienellä tarkoittaa?
Aloittajan painoindeksi on normaali ja rasvaprosentti erittäin alhainen, se tarkoittaa sitä että lihaksia löytyy reilusti.
onhan nyt noin lyhyt nainen pieni
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 189/87 nainen. Liikun paljon. Aika vapaasti saa syödä. En liho. Olen 39v
aha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ap taida olla juurikaan lihaksia? Minä olen sinun pituisesi 10 kg kevyempi 45-vuotias nainen ja syön varmaan kaksi kertaa sen verran kuin sinä. Paino on pysynyt samassa vuosikaudet, mutta treenaan salilla sen verran, että lihaksia on eli kulutuskin ihan eri luokkaa jopa levossa.
Töissä oli inbody mittaus, lihasmassaa oli sen mukaan oikein kivasti, rasvaprosentti muistaakseni 11.
Uskoo ken tahtoo. Tai sitten muisti pettää pahasti. 11 on sellainen prosentti, jota ei ole edes fitnesslavoilla monella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ap taida olla juurikaan lihaksia? Minä olen sinun pituisesi 10 kg kevyempi 45-vuotias nainen ja syön varmaan kaksi kertaa sen verran kuin sinä. Paino on pysynyt samassa vuosikaudet, mutta treenaan salilla sen verran, että lihaksia on eli kulutuskin ihan eri luokkaa jopa levossa.
Töissä oli inbody mittaus, lihasmassaa oli sen mukaan oikein kivasti, rasvaprosentti muistaakseni 11.
Uskoo ken tahtoo. Tai sitten muisti pettää pahasti. 11 on sellainen prosentti, jota ei ole edes fitnesslavoilla monella.
Niinpä. Rasvaprosentilla 11 vatsalihakset erottuvat jo selvästi, joten eipä ole tarvetta ainakaan laihdutukselle. Mutta taitaa nyt AP:lla hieman mielikuvitus laukata tai muisti pätkiä tuon rasvaprosentin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Urheilijoilla on tuollaiset rasvaprosentit. Keskiverto naisen rasvaprosentti on 20-30% ja miehillä 15-20%. Urheilijanaisilla pyörii tuossa 11-15% ja fitnessurheilijoilla on 8% tuntumassa. Ap:lla pitäisi olla kuukautiset tippuneet jo pois tuolla rasvaprosentilla.
No mä en jaksaisi edes sängystä nousta noin vähällä ruoalla. Syön joka päivä kolme tukevaa ateriaa enkä liho vaikka en kaloreita laske enkä rajoita. N39
162 cm ja 55 kg. En tunne itseäni millään lailla pieneksi. Vähän lyhyeksi kyllä.
Kaikki 160 cnt on päniä. 170cm on norminaisen pituus.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 160 cnt on päniä. 170cm on norminaisen pituus.
Ja 190cm on normimiehen pituus :) Emme huoli manletteja.
Olen 164cm ja 52kg ja kyllä minulle tuo määrä ruokaa riittää päivässä, vapaalla ollessa vähemmän, kun syön vain yhden lämpimän aterian. Mun Polar ignite väittää että kulutukseni on 1800-2000 kcal päivässä. Toki en ihan satasella tuohon luota. Mutta herkästi mulla paino tippuu sinne 49kg, jos syön liian terveellisesti. Eli nyt iltaisin tulee usein herkuteltua. Paha tapa tiedän ja pitäisi kasvattaa annoskokoja, mutta jos syön enemmän tulee vaan huono olo. Ja ei ole loppupäivänä enää nälkä. Oon hyvin hentorakenteinen, joten tuo 49kg ei vielä liian vähän sinänsä ole, vaikka alipainon puolella onkin.
Mä lihon, jos syön yli 500 kcal päivässä. Rasittaa sössötys säännöllisestä syömisestä. Kun jaan tuon kalorimäärän viidellä tulee huimat 100 kcal per syömiskerta, ja siinä vähän niinkun kiusaa itseään viidesti päivässä. Mieluiten syön vain pari kertaa päivässä, ei vituta läheskään niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti lihot. Syöt liian vähän ja edelleenkin liikut liian vähän rasittavasti eli kerran viikossa. Hyötyliikunta ei ole tarpeeksi rasittavaa.
Se fillaroi 12 km päivässä! Se on jo lähes liikaa liikkumista.
Mä oon 189/87 nainen. Liikun paljon. Aika vapaasti saa syödä. En liho. Olen 39v