Tällainen 40+ pieni naisihminen, joka liikkuu kohtuullisesti saa syödä todella vähän,ettäei liho
Minäkään kerran viikossa vesijuoksemassa,pyöräilen työmatkat (12 km pv) ja ulkoilutan koiria päivittäin pari-kolme kertaa ( yhteensän 5 km kävely) ja voin syödä aika vähän lihomatta. Tässä tämän päivän syömiset:
Aamupala: kaurapuuroa 2dl päälle puolukoita pakkasesta 1dl, kahvia ja rasvatonta maitoa, mandariini
Lounas: 2 keskikokoista perunaa, 1dl kidneypapuja, 1porkkana raastettuna, 1 DL kyssäkaaliraastetta, tomaatti ja keitetty kananmuna. Vichyvettä
Päivällinen: 3dl kasvissosekeittoa, pala real-leipää päällä keijua ja aamupalajuusto. Juomaan vichyvesi
Iltapala: vihreää teetä ja 1dl maustamatonta rahkaa ja puolikas banaani.
Jos syön enemmän,lihon. Ateriakokonaisuus on pidettävä pieninä, ei voi santsata jos haluaa että ei liho. Mitat: 162cm ja 64 kg.
Kommentit (41)
Tuttu tunne. Nuorempana paino pysyi tasassa, söi tai liikkui miten tahansa. Nyt 40+ olen löytänyt tavan syödä, jolla paino ei nouse, mutta jotain pitäisi tehdä enemmän, että sen saisi laskemaan. Onhan se turhauttavaa.
Varmasti lihot. Syöt liian vähän ja edelleenkin liikut liian vähän rasittavasti eli kerran viikossa. Hyötyliikunta ei ole tarpeeksi rasittavaa.
Miten niin pieni ap? Mä olen saman pituinen, neljä kiloa kevyempi enkä mitenkään pieni. Minusta pienet naiset ovat paljon pienempiä.
Aloittajahan on mittojen perusteella lähellä ylipainoa jo noilla syömisillä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti lihot. Syöt liian vähän ja edelleenkin liikut liian vähän rasittavasti eli kerran viikossa. Hyötyliikunta ei ole tarpeeksi rasittavaa.
Syö liian vähän ja lihoo?? Joku ei nyt täsmää.
Ketjun aloittaja ei ole pientä nähnytkään, peruspullero.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Tottahan tuo. Olen tosin ajatellut asiaa niin, että ainakin ruokakulut ovat todella pienet.
Muistaako joku vielä sen ajan kun puhuttiin kuinka verensokeri ei saa laskea? Jotkut uskovat siihen vieläkin ja ihmettelevät kun paino ei laske.
Mä olen 156 cm ja 62 kg. Laihtumiseen tarvitsen pitkäaikaisen 1200 kcal dieetin ja tiedän hyvin, että pitäisi jättää hiilarit pois. Se olisi ainoa vaihtoehto. Tuon vähempään en halua mennä, että saan varmasti tarpeeksi ravinteita. Korkeintaan muutaman päivän voin mennä vhän pienemmällä. 1500 kcal alkaa kohdallani jo nostaa painoa. Kun pääsisi pastariippuvuudesta. Makeasta en erityisemmin pidä, mutta syön liikaa pastaa ja tykkään pizzasta ja perunasta.
Totta, en ole niin pieni, mutta tunnen itseni pieneksi kun pojat ovat lähellä 190cm ja jotain 80 kiloisia.. Mies on myös yli 190cm.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 156 cm ja 62 kg. Laihtumiseen tarvitsen pitkäaikaisen 1200 kcal dieetin ja tiedän hyvin, että pitäisi jättää hiilarit pois. Se olisi ainoa vaihtoehto. Tuon vähempään en halua mennä, että saan varmasti tarpeeksi ravinteita. Korkeintaan muutaman päivän voin mennä vhän pienemmällä. 1500 kcal alkaa kohdallani jo nostaa painoa. Kun pääsisi pastariippuvuudesta. Makeasta en erityisemmin pidä, mutta syön liikaa pastaa ja tykkään pizzasta ja perunasta.
Kunhan katsot, että poisjätettyjä ravintoaineita (peruna, pasta) ei sitten korvata suklaalla ja sipseillä. Itse en ole onnistunut vielä perunalla lihomaan. Kyllä lihominen tulee tuosta pizzasta kaikkein parhaiten.
Sinulla ei ap taida olla juurikaan lihaksia? Minä olen sinun pituisesi 10 kg kevyempi 45-vuotias nainen ja syön varmaan kaksi kertaa sen verran kuin sinä. Paino on pysynyt samassa vuosikaudet, mutta treenaan salilla sen verran, että lihaksia on eli kulutuskin ihan eri luokkaa jopa levossa.
Saman huomannut, että jo 1500kcal on se millä paino nousee hitaasti mutta varmasti.
Ja sitten kaikkialla kerrotaan kuinka aikuinen kuluttaa ainakin sen 2000kcal päivässä.
Juu ei kuluta. Tai ainakaan minä en vaikken ole edes sohvis.
Jaa onneksi olen pitkä 173cm ja saan syödä kunnolla lihomatta.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ap taida olla juurikaan lihaksia? Minä olen sinun pituisesi 10 kg kevyempi 45-vuotias nainen ja syön varmaan kaksi kertaa sen verran kuin sinä. Paino on pysynyt samassa vuosikaudet, mutta treenaan salilla sen verran, että lihaksia on eli kulutuskin ihan eri luokkaa jopa levossa.
Korjaan: olen siis sinua itse asiassa 3 cm pidempi eli 165/54 ja noilla sinun syömisilläsi en selviäisi kuin ehkä sairaana ollessa jolloin makuulla koko päivän…
Vierailija kirjoitti:
Töissä oli inbody mittaus, lihasmassaa oli sen mukaan oikein kivasti, rasvaprosentti muistaakseni 11.
Kannattaa alkaa syömään kunnolla ja herkkuja silloin kun siltä tuntuu.
Kahdesta syystä:
1. Se tuo elämään nautintoa ja onnea.
2. Pözi pukee naisia!
Vierailija kirjoitti:
Jaa onneksi olen pitkä 173cm ja saan syödä kunnolla lihomatta.
Olen saman pituinen, ja tuo ei ainakaan itselläni pidä paikkaansa. En itse liiku koti jumpan lisäksi juurikaan, joten en myöskään kuluta perseellä istuessani kuin ehkä 1400 kcal. Sen jälkeen paino alkaa nousemaan, jos alan syömään holtittomasti ja höttöä. Olen 29v, 173/60
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi siltä että sinulla ei juurikaan ole lihaksia vaan rasvaa.
Itse olen kans pieni ja 1200-1400 kcal. JOs menee yli, alkaa kertyä. Itse asiassa jo tuo 1400 alkaa. SIlti kaikille tarjotaan 1800 kcal -mallia ja sitten ihmetellään, miksi paino ei putoa.