Joulumammojen painonnousu????
Moikka moi.
Tässä kauhullani vaakalta nousin pois... 4kg neljään viikkoon. Apua!!! Ennen tätä ei paino ole noussut ollenkaan. nyt rv22. Paljonko se normaali painonnousu näillä viikoilla mahtoi olla. Kyllä kesälomalla varmasti osansa tähän on. mutta kun tuo herkku puoli maistuu myös liian hyvin... Keksipaketti meni yksikseen tämän ja eilisen aikaan. olen yrittänyt syödä kovasti marjoja ja hedelmiä, nekin maistuu hyvälle. mutta kun munkkia ja leivonnaisia ja yms. tekee mieli. näitä en siis ole syönyt ennen raskautta juuri laisinkaan.
En todellakaan halua että himoni kohdituisi herkkuihin. Esikoisen aikaan meni lakuja ja hedelmiä. se oli vielä inhimillistä .
Apua, onko mitään neuvoa?? millä saa himot hillittyä?????
Prinssi rohkea ja mamma. (rakenneultrassa juuri maanantaina pippeli vilkkui....) :)
Kommentit (5)
Heipsan!
Nyt viikkoja 21+4 ja painoa on tullut kaiken kaikkiaan 5kg(kävin aamulla puntarilla ennen ku olin vielä syönyt mitään). Itselläni ei ole vielä ollu kovin pahaa himoa syödä koko ajan,tietty välillä tulee hetkiä et pitäis olla koko ajan laittamas jotain suuhun. Makean yritän korvata hedelmillä.
Myrre
Mulla on nyt tasan 22 viikkoa ja painoa tullut 2 kg. On ihan hyvä kun tuota on ennestään liikaa. Kätilö sanoi, että olisi hyvä ettei tulisi yhtään painoa.
Pistelijä 74
Esikoista odottaessa ei painoa tullut lisää ennen puolta väliä ja sitten 4kg, pum! Ja samaan aikaan taisi vatsakin pullahtaa esiin.
Tässä ja edellisessä painoa tullut tasaisesti n. 1kg/kk. 8-9kg yhteensä. Eli ei ekassa raskaudessakaan paino noussut yli äyräiden vaikka kerralla tulikin paljon. Onneksi painon tulo / himot tasaantuivat!
ylipainoisena voin sanoa että on vaan onneks kilo tullu koko aikana ja raskausviikot on 24+5 ja toivon mukaan saisin pidettyykin painon kurissa.Muita odottaessa on tullu tollaset 9kg mutta sillon olinkin vielä "normaali"painoinen,iän myötä rasvakertymää onkin sit tullu reilummin:-)
Ja viikot 23+4.
Myös edellisistä on paino on noussut hyvin samanlaisesti.
Rv 30 mennessä tullut 10kg ja viimeisinä 10:nä viikkona 3-5 kg ollen yhteensä ennen synnytystä n 15 kg painon nousu.Paitsi nelosen kohdalla jolloin painoa tuli yhteensä vain 10 kg.
Lähdöltä oon ihan normaalipainoinen,bmi 20 (158cm/48kg)
Mä yritän syödä hedelmiä ja vihanneksi napostelun pahimpaan himoon.ja kun on pakko saada suklaata,ostan vain pienen patukan ja syön hitaasti nauttien=)