Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

himourheilijat huom!!

Vierailija
24.02.2015 |

Olen 22-vuotias, 171cm pitkä ja painan 90 KILOA! Auttakaa miten saan itseäni niskasta kiinni ja tiputettua ainakin 20 kg? Mitä kannattaa syödä, kuinka paljon liikkua, aikaa ja energiaa liikkumiseen ei ole päivittäin (raskas työ).
Toivon asiallisia kommentteja, kiitoos :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla on suurin merkitys.

Vierailija
2/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkuun opetella syömään vaikka lautasmallin mukaan, viisi kertaa päivässä. Ala liikkua oman kyvyn mukaan vaikka kolme kertaa viikossa. Siitä se lähtee.

Oikeasti ei kannata lähteä repimään hulluna heti alkuun ja kitudieeteille. Kroppa väsyy, motivaatio katoaa sen siliän tien. Koita löytää joku laji, jonka pariin haluat aina palata ja josta saat iloa. Ravitse kehoasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro jotain ruokavaliostasi? Mitä olet esim tänään syönyt? Ja harrastatko nyt minkäänlaista liikuntaa?

Vierailija
4/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:28"]No kerro jotain ruokavaliostasi? Mitä olet esim tänään syönyt? Ja harrastatko nyt minkäänlaista liikuntaa?
[/quote]

Aamulla söin mysliä maidolla
Päivällä tomaattipastaa ja ruisleipää (margariinia ja kalkkunaleike)
Tomaattipastaa söin myöhemmin vielä uudestaan
Ja illalla karjalanpiirakkaa munavoilla

Nyt liikun päivittäin 2 kertaa koiran kanssa lenkillä (ennenkuin joku ehtii sanoa, koira pääsee kyllä 3 kertaa pihalle, puoliso vie myös). Työssä olen koko päivän jalkeilla ja liikkeessä.
Kauppaan on noin 2km matka ja sinne kävelen noin joka toinen päivä.

Vierailija
5/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysleissä on usein hirveästi sokeria ellet sitten ole itse tehnyt sitä. Kaksi ateriaa pastaa päivässä on aika paljon hiilareita, toinen mielummin vaikka kevyt kanasalaatti. Syö muutenkin enemmän kasviksia ja vaikka omena välipalaksi. Olisi hyvä harrastaa myös raskaampaa liikuntaa (kuin kävely) pari krt viikossa sillä saat aineenvaihdunnan hyvin liikkeelle.

Vierailija
6/12 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:56"]Mysleissä on usein hirveästi sokeria ellet sitten ole itse tehnyt sitä. Kaksi ateriaa pastaa päivässä on aika paljon hiilareita, toinen mielummin vaikka kevyt kanasalaatti. Syö muutenkin enemmän kasviksia ja vaikka omena välipalaksi. Olisi hyvä harrastaa myös raskaampaa liikuntaa (kuin kävely) pari krt viikossa sillä saat aineenvaihdunnan hyvin liikkeelle.
[/quote]

Kiitos vinkeistä :)

Vierailija
7/12 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tuolla tulikin se hyvä vinkki, että älä lähde liian rajusti liikkeelle :) Sillä saa pahan mielen ja kipeän kropan itelleen. Voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä. Minä tein vuosi sitten juoksukauden alussa kyykkyhaasteen ja nyt teen sitä uudelleen kahvakuulan kanssa ja samalla aloitin vatsalihashaasteen. Siinä kivasti pääsee edes hiukan liikunnan kylkeen kiinni ja motivaatio pysyy, kun pienellä aloitetaan. 

Vierailija
8/12 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin saat ainakin hyötyliikuntaa, hienoa! Olisiko kuntosali mahdoton ajatus? Lihaskuntotreeni muutaman kerran viikossa voisi olla sopiva tapa aloittaa. Toki sitä voi tehdä kotonakin, esim. kahvakuulan kanssa.

Vierailija
9/12 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Minulla kahvakuulat kotona innosti tekemään sitä lihaskuntoakin. En pidä kuntosalilla käymisestä, joten kotona jumppaaminen ja lenkkeily ovat ne minun juttuni. Meillä on nyt kotona 5 kg, 8 kg, 16 kg ja 24 kg kahvakuulat ja kun ne nököttävät tuossa nurkassa, niin niitä tulee nosteltuakin :) 

Vierailija
10/12 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista , myös annoskoolla on hurjasti merkitystä. Ja muistahan juoda paljon vettä :) tsemppiä.
Ps. Esim juoksuhan on huikeen hyvä laji laihduttajalle. Itse aloitin kävellen, lisäsin spurtteja ja nyt juoksen jo lenkkiä. Saman tyyppinen paino kuin sulla , nut muisto vain :)

Vierailija
11/12 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kahvakuulavinkit on ihan jees, kunhan vaan tietää mitä tekee, eli perehdy asiaan jos niistä innostut! Voi saada isoa vahinkoa aikaseks kun lähtee noin vaan heiluttelemaan. Itsehän sen tein ja voin sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, yläosa ainakin...

Vierailija
12/12 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikka pitää tosiaan kahvakuulien kanssa opetella. Mun mies, joka on vetänyt aikoinaan jotai nkahvakuularyhmää paikallisessa urheiluseurassa, hommasi mulle sellaisen pienen 2,5 kg kuulan tekniikanopetteluun kun opettelin tekemään niska-hartia-käsiseudun liikkeitä. Silloin ei kannata pelleillä vielä isoilla kuulilla. 

Tsemppiä :) Itsellä samankaltainen projekti menossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi