Voinko ottaa Oxaminia, jos olen eilen ollut viihteellä?
En siis ikinä käyttäisi ”samaan aikaan” eli joisi alkoholia lääkkeen otettuani. Nyt olen eilen ollut viihteellä ja mietin, uskallanko ottaa yhden valtavaan ahdistukseen.
Takana on tosi raskaat pari vuotta ja nyt viimeisimmän tragedian seurauksena sain rauhoittavat lääkkeet (Oxamin 15mg) tukemaan ensisokista selviytymisessä. Eilen kuitenkin keräsin itseni ja osallistuin parhaan ystäväni kolmekymppisille ja ilta jatkui aamuviiteen. Nyt mietin, uskallanko ottaa yhden pillerin kamalaan ahdistukseen, jotta saisin edes hieman rentouduttua.
Mulla Oxamin on vain tosi lyhyeen käyttöön. En oo ennen syönyt mitään muuta kuin ketipinoria pienimmällä annostuksella unen tukemiseen. En siis mitään cocktaileja ala harrastaa mutta just nyt tuntuu vain niin pahalta.
Kommentit (22)
Kyllä mä ainakin uskaltaisin, jos kokisin olevani jo selvistä päin. Jos tuntuis edelleen krapulaiselta tai jopa humalaiselta niin en ottais.
Voit ja eipä se kovin kummonen lääke ole vaikka alkoholinkin kanssa ottasit, kuhan et siis montaa pilleriä kerralla syö.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin uskaltaisin, jos kokisin olevani jo selvistä päin. Jos tuntuis edelleen krapulaiselta tai jopa humalaiselta niin en ottais.
Joo ehkä 5 tuntia sit tuntui vielä krapulaiselta, nyt ei enää ollenkaan, mutta kai se jossain tuolla yhä muhii... Taidan olla vähän hysteerinen kun tätä näin mietin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeissä on käyttöohjeet.
Sehän se on kun näissä aina vain sanotaan että ei yhteiskäyttöä. Et en viinilasia alkaisi kaatamaankaan mutta stressaan vaikuttaako jo minimaalinen määrä alkoholia veressä edellisillallta niin että öö... kuolen. Kyllä, olen noviisi.
Kiitos paljon kaikille vastauksista. Ehkä se elämä vielä joskus voittaa enkä tällaisia tarvitse.
Ap
Jos et itse tiedä aiheesta mitääön niin älä kysy neuvoa vauvapalstalta. Varsinkaan lääkkeiden käytöstä. Joku voi mukahauskana trollata sinua ja pahimmillaan kuolet. Lue lääkkeen ohjetta/kysy hoitavalta taholta asiasta.
"Ohjeen mukainen annostus saattaa heikentää reaktiokykyä erityisesti hoidon alkuvaiheessa ja yhteisvaikutuksessa alkoholin kanssa."
"Oxamin ruuan, juoman ja alkoholin kanssa Oxamin voidaan ottaa nesteen kera joko tyhjään mahaan tai ruokailun yhteydessä. Alkoholin samanaikaista käyttöä Oxamin-hoidon aikana tulee välttää, koska alkoholi ja oksatsepaami voimistavat toistensa vaikutuksia. Oxaminin ja alkoholin yhteiskäyttö on potentiaalisesti hengenvaarallista."
Tuskin olet kuitenkaan lähdössä eilen ja jos et ole aivan övereitä vetänyt niin alkoholia ei varmaankaan ole enää veressäsi ainakaan huomattavia määriä. Tavaksi asiaa ei kannata ottaa.
Voit ottaa, itse otan krapula-ahdistukseen bentson, auttaa hyvin eikä tule yhtään sekavaksi. Nukkuu myös paremmin seuraavan yön. Ja siis ihan "tavallinen" käyttäjä olen.
Muutama pami naamaan ja puoli pulloo votkaa perään niin pärisee hyvin.
Alkoholi pahentaa ahdistusta, ois järkevää lopettaa kokonaan, alkoholitonta voi tilata itselleen, ei siitä ystävyys lopu.
Kannattaa jättää lääkkeet käyttämättä, oot 2vuotta pärjännyt ilman, älä opettele tapaa jolla lääkkeillä helpotetaan oloa, asiat pitää tuntea, ei niitä muuten saa käsiteltyä, sairaslomaa ja keskusteluapua.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi pahentaa ahdistusta, ois järkevää lopettaa kokonaan, alkoholitonta voi tilata itselleen, ei siitä ystävyys lopu.
Joo tää on varmaan totta. Jotenkin oli vaan kiva hetki olla ” bilemoodissa” kaverin rinnalla eikä kyhjöttää sängyn pohjalla muiden tuen varassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää lääkkeet käyttämättä, oot 2vuotta pärjännyt ilman, älä opettele tapaa jolla lääkkeillä helpotetaan oloa, asiat pitää tuntea, ei niitä muuten saa käsiteltyä, sairaslomaa ja keskusteluapua.
Kiitos sulle oikeesti tosi paljon. Niin oonkin pärjännyt ilman, jotenkin rauhoittavasti sanottu ja ehkä yritän vielä yhden illan vetää sillä ajatuksella ja ilman lääkkeitä.
Eli ehkä oikeesti nyt jätän tänään ottamatta ja katson jos huominen ois yhtään parempi. Oon onneks terapiassa.
Kiitos vielä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse tiedä aiheesta mitääön niin älä kysy neuvoa vauvapalstalta. Varsinkaan lääkkeiden käytöstä. Joku voi mukahauskana trollata sinua ja pahimmillaan kuolet. Lue lääkkeen ohjetta/kysy hoitavalta taholta asiasta.
"Ohjeen mukainen annostus saattaa heikentää reaktiokykyä erityisesti hoidon alkuvaiheessa ja yhteisvaikutuksessa alkoholin kanssa."
"Oxamin ruuan, juoman ja alkoholin kanssa Oxamin voidaan ottaa nesteen kera joko tyhjään mahaan tai ruokailun yhteydessä. Alkoholin samanaikaista käyttöä Oxamin-hoidon aikana tulee välttää, koska alkoholi ja oksatsepaami voimistavat toistensa vaikutuksia. Oxaminin ja alkoholin yhteiskäyttö on potentiaalisesti hengenvaarallista."
Tuskin olet kuitenkaan lähdössä eilen ja jos et ole aivan övereitä vetänyt niin alkoholia ei varmaankaan ole enää veressäsi ainakaan huomattavia määriä. Tavaksi asiaa ei kannata ottaa.
Sekakäyttäjät saattavat vetää suuren määrän alkoholia ja rauhoittava yhtä aikaa ja yleensä selviävät hengissä. Se ei siis ole mikään helposti tappava yhdistelmä.
AP:lla ei luultavasti ole yhtään alkoholia veressä eilisestä, joten kyseessä ei ole edes yhteiskäyttö.
Varmaan on selvää, että olen aika noviisi näissä. En siis ole vielä kertaakaan uskaltanut Oxaminia syödä joten siksikin hermoilen.