Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vertavuotavista peräpukamista jotakin haittaa paitsi kipu?

Vierailija
12.09.2006 |

Minulla on hankalat peräpukamat, mutta lääkäriin en aio vaivani vuoksi mennä. En todellakaan.

Olen käyttänyt apteekin reseptivapaita puikkoja ja salvaa, jotka helpottavat tilannetta lyhyiksi ajoiksi, kunnes pukamat ärtyvät ja alkavat vuotaa taas.

Onhan ne tosi kipeät, mutta kärsin oikeasti mieluummin niistä kuin menen lääkäriin. Verenvuodon määrä kuitenkin huolettaa nyt vähän. Pönttö on aina punaisena verestä vessassakäynnin jälkeen, pyyhkiessä tulee isoja hyytymiä. Tarvitsen lisäksi terveyssiteen pikkuhousuihin, koska muuten veri tulisi housuista läpi.

Olen tässä pohtinut, että onko tuosta verenvuodosta jotakin haittaa. Tai eihän se tietenkään toiivottavaa tai suotavaa ole, mutta voiko se olla epämukavuuden lisäksi jotenkin vaarallista?

Voiko verta vuotaa liikaa, johtaa jopa anemiaan? Tai voiko jatkuvasti auki olevat pukamat tulehtua jotenkin niin, että se olisi vaarallista.

Kyllä mnä sen kivun kestän, mutta en haluaisi, että siitä tulisi jotain vakavampia seurauksia. Siis onko itse vuodosta jotakin todellista haittaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko synnyttänyt? Jos olet, intiimipaikkasi ovat olleet jo isosti esillä. Itse olen pukamat hoidattanut, ja kyllä nyt kelpaa kun ei vuoda eikä tuskaa tunnu joka vessareissulla.

Vierailija
2/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet haavat paikassa, jossa bakteereita nyt on yleensä aikalailla - ei se mikään terveellinen yhdistelmä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kestäisin tuota verenvuotoa.. Vaikka ei olisi edes kivuliaat ni haluaisin siitä verenvuodosta eroon. Johan se tympäseis kun vaippa housuissa täytyy kulkea.

Onko lääkäriin menon esteenä ainoastaan se, että et kehtaa lääkärille pyllistää?

Vierailija
4/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaamisesta tässä on kyse. Nämä ovat niin intiimejä asioita, etten voi mennä lääkäriin esittelemään takalistoani tai puhumaan millaista minun kakkani on.

Haluaisin vaan varmistuksen, ettei tästä seuraa mitään kuolemanvakavaa, kyllä minä vaivani noin muutoin kestän.

Ap

Vierailija
5/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä anemian kannalta, että mistä se veri vuotaa.