Miksi aikuiset ihmiset eivät käy suihkussa liikunnan jälkeen??
Tänään pukkarissa pisti silmään, että olin liikuntaryhmän (nopea pallopeli) ainoa naispelaaja, joka treenien jälkeen kävi suihkussa! Juttelin riisuuntuessani samalla tunnilla olleiden naisten kanssa, mutta hepä vetivätkin normaalit vaatteet suoraan päälle kunhan saivat trikoot jalasta. Mitä ihmettä?
Käyttäkö te suihkussa liikunnan jälkeen? En ole koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota koska olen yleensä nopea pakkaamaan kamani ja lähtemään kotiin. Luulin että liikunnan jälkeen nyt itse kukin pesisi hiet pois.
Kommentit (36)
Käyn joka kerta suihkussa, mutta joko kotona tai työpaikan yleellisissä saunatiloissa, jossa saa olla rauhassa. Kotimatkaa varten vaihdan hikisen paidan puhtaaseen poolopaitaan, jottei hien haju tarttuisi päällysvaatteisiin. Olen pari kertaa saanut kynsisienen liikuntakeskuksen suihkutiloista, enkä toivo sitä vaivaa pahimmalle vihamiehellenikään.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:55"]
Laitatteko te hikiliikunnan jälkeen kuitenkin arkikengät ja tavalliset päällysvaatteet päälle? Itsekin kävisin mieluiten kotona suihkussa, mutta silloin pitäisi olla liikuntakamppeiden lisäksi mukana ulkovaatteet ja lenkkarit (kotiin kestää kävellä n. 25 min). Jotenkin inhaa vetää "hyvät" vaatteet päälle hikoilun jälkeen, ja farkkuja ja paitojakin käytän useammin kuin kerran.
[/quote]
Joo, mutta mulla ei jalat hikoa juuri yhtään. Sukat on kuitenkin välissä.
Laitatteko te hikiliikunnan jälkeen kuitenkin arkikengät ja tavalliset päällysvaatteet päälle? Itsekin kävisin mieluiten kotona suihkussa, mutta silloin pitäisi olla liikuntakamppeiden lisäksi mukana ulkovaatteet ja lenkkarit (kotiin kestää kävellä n. 25 min). Jotenkin inhaa vetää "hyvät" vaatteet päälle hikoilun jälkeen, ja farkkuja ja paitojakin käytän useammin kuin kerran.
[/quote]
Käytän arkikenkiä mutta vedän huppari treenipaidan päälle ja vaihdan sukat joten nämä eivät hikoa. Ylipäätään olen aika vähän hikoavaa sorttia, lähinnä tissien väli on vähän märkä treenin jälkeen.
[/quote]
Käytän arkikenkiä mutta vedän huppari treenipaidan päälle ja vaihdan sukat joten nämä eivät hikoa. Ylipäätään olen aika vähän hikoavaa sorttia, lähinnä tissien väli on vähän märkä treenin jälkeen.
Mä oon kanssa ihmetellyt sitä, kun ihmiset laittaa vaan ne hyvät vaatteet päällensä hikiliikunnan jälkeen, esim just farkut. Kyllä se hienhaju vaan voi pinttyä niihin vaatteisiin. Itellä on aina erikseen jumpan jälkeiset huonommat vaatteet, jotka vedän päälle ja meen kotiin suihkuun. Näitä vaatteita en käytä kuin urheilun jälkeen. Sit vielä jotkut lähtee suoraan jumpasta jonnekin kaupungille käymättä suihkussa. Yök. :D
Samaa olen ihmetellyt kuin ap. Jo vuosia olen ollut suunnilleen ainoa nainen joka käy kuntokeskuksessa suihkussa ja saunassa. Muut vetävät vaan farkut ja muut normivaatteet hikisen kroppansa ylle ja poistuvat paikalta treenin jälkeen suttuisissa meikeissään. (Miksi jonnekin jumppaan pitää edes meikata? Tai ainakin jos tulee sinne koko päivän naamassa muhineissa meikeissä niin luulis, että tekisi mieli ne pestä pois viimeistään treenin jälkeen.)
Enkä jaksa uskoa, että ne kaikki kymmenet naiset jotka ovat kuntokeskuksessa yhtä aikaa, asuvat korttelin päässä. Ja vaikka itse asuisin, en silti haluaisi vetäistä hikiselle iholle normivaatteita.
Sählyn jälkeen menen vasta kotona pesulle. Hävettää niin paljon pieni kikkeli.
Kuka sanoi että asuu korttelin päässä jos käy vasta kotona suihkussa? :D Minä olen pääkaupunkiseudulla matkustanut säännöllisesti jopa tunnin matkan kotiin suihkuun. Mulla kestää kauan suihkussa ja ei tosiaan kiinnostanut jäädä parin tunnin treenien jälkeen vielä tanssisalille asumaan, eikä se päivän viimeisen tunnin jälkeen olis ollut mahdollistakaan (paikka meni kiinni, tanssiopekin kiirehti kotiin). Lisäksi siellä oli 2 kämästä suihkua.
Viimeksi eilen tuli kyllä mieleen, että näytän jumppahousuissani ehkä siltä kuin kulkisin julkisesti pyjamahousuissa :D Lisäksi varmaan joku tyhmä kattoo, että kauheen tyylittömiä noi nuoret naiset kun kulkevat urheiluhousuissaan ja hiuksetkin miten sattuu. (Tuli vaan täällä olleesta karmein tyyli -ketjusta mieleen). Noh, ei onneks kiinnosta! :) Ei oo mun ongelma, jos joku on niin tyhmä ettei tajua, että urheilukamoissa oleva on tosiaan tulossa urheilemasta ja menossa kotiin suihkuun.
Käyn aina kotona, sillä mitä järkeä on käydä suihkussa jo kohta kuitenkin polkee itsensä hikeen pyöräillessä kotia kohti.
Menen kuntosalilta yleensä avantouinnille. Hikoilu loppuu kuin seinään. Kotona suihku ja puhtaat vaatteet.
En mene suoraan töiden jälkeen jumppaan, joten jumppavaatteiden päälle huppari ja takki. Kuljen autolla, kun on lapset mukana. Ja tosiaan lapsiparkissa ei voi olla kun toetyn ajan
Hah hah haa. Säälittää nykyihmisen henkinen taso. Nämä hienohelmat joiden suurimpiin kysymyksiin ja kiinnostuksen kohteisiin kuuluu toisten pesulla käynti. Kun ei pitäisi kuulua edes oma.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:39"]
Eikö hiki imeydy sitten normaalivaatteisiin? Tai päällysvaatteiden kauluksiin? Itse käytän vaikka farkkuja ja päällyspaitaa parikin päivää, niin en halua haista seuraavana päivänä. Päällystakkikin tulee pestyä ehkä kerran pari vuodessa, niin en mielelläni marinoisi sitä liikuntahiellä. Ei kai niitä suihkuja liikuntakeskuksen ihan huvikseen asenneta, miehen mukaan ainakin miespuolisista selvästi enemmistö käy suihkussa liikunnan jälkeen. Miksei sitten naisista? Vaihdan kaikki vaatteet liikunnan jälkeen, niin käteväähän se on käydä pesulla. -ap, joka ei vieläkään ymmärrä miksei siellä suihkussa voisi käydä
[/quote] kiire kotiin ja kotona paras paikka peseytyä
Itse käyn yleensä aina salilla suihkussa. En tykkää ajatuksesta, että vedän normaalin ulkotakin ja kengät ja kaulaliinan hikisten vaateiden päälle, Se haju vaan pikkuhiljaa pinttyisi niihin. En koe salilla suihkuttelua hankalaksi, minulla on aina salikassissa salikamojen lisäksi vaihtosukat- ja pikkarit, pyyhe, shampoo, hoitoaine, suihkugeeli ja meikinpoistoaine sekä dödö ja kosteusvoide. Kaikki tämä mahtuu ihan vaivatta kassiin, yleensä siellä on kahdet kengätkin kun cyclingkengät ja normaalit treenilengät. Yleensä olen autolla Niin heitän vaan märän tukan nutturalle tai jos pyörällä niin kuivaan (salilla föönit ja suoristusraudat salin puolesta). Kotona sit föönailen jne. Just mietin, että käyn kotona sen kerran viikossa suihkussa, kun käyn viitenä päivänä viikossa salin suihkussa, mitä säästöä vesilaskussa! :D