Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset ihmiset eivät käy suihkussa liikunnan jälkeen??

Vierailija
24.02.2015 |

Tänään pukkarissa pisti silmään, että olin liikuntaryhmän (nopea pallopeli) ainoa naispelaaja, joka treenien jälkeen kävi suihkussa! Juttelin riisuuntuessani samalla tunnilla olleiden naisten kanssa, mutta hepä vetivätkin normaalit vaatteet suoraan päälle kunhan saivat trikoot jalasta. Mitä ihmettä?

Käyttäkö te suihkussa liikunnan jälkeen? En ole koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota koska olen yleensä nopea pakkaamaan kamani ja lähtemään kotiin. Luulin että liikunnan jälkeen nyt itse kukin pesisi hiet pois.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne kuule käy kotona pesulla.

Vierailija
2/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen suihkuun kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn useimmiten kotona. Töistä usein suoraan salille ja osa samoista vaatteista päälle. Kotona ne menee pyykkikoriin. Mulla tulee kuitenkin vielä hiki kun ajan pyörällä tai kävelen kotiin. 

Vierailija
4/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina käyn - kotona.

Vierailija
5/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa, heti kun pääsen kotiin. Inhoan yleisiä suihkuja ja saunoja.

Vierailija
6/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn suihkussa mieluiten kotona. Yleensä jonkinaikaa liikunnan jälkeen tulee vielä sellainen jälkihiki, enkä jaksa odotella sitä vaan peseydyn vasta kotona.

Vierailija
7/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän käyn vasta kotona suihkussa ja luulenpa että niistä sun pallokavereistakin 99% käy vasta kotona.

Vierailija
8/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää käydä suihkussa julkisella paikalla ja muutenkin kun kävelen kotiin, niin on kivempi käydä suihkussa vasta kotona. 

Vierailija
9/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalli on ainoa missä käyn kuntosalitreenien/jumpan jälkeen suihkussa. Muutoin käyn treenien jälkeen suihkussa vasta kotona.  

Vierailija
10/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin käyn suihkussa vasta kotona, mutta meen kyllä niissä treenivaatteissa sitten kotiin, en vaihda. Ulkovaatteet tietty päälle.

Vierailija
11/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan jumppahupparin ja takin päälle, kengät jalkaan ja kävelen 3 minuuttia kotiin suihkuun.

Vierailija
12/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oon käynyt kuntosalilla niin äkkiä vaattet niskaan ja matkaan. Käyn joskus illalla suihkussa.

Vierailija
13/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hiki imeydy sitten normaalivaatteisiin? Tai päällysvaatteiden kauluksiin? Itse käytän vaikka farkkuja ja päällyspaitaa parikin päivää, niin en halua haista seuraavana päivänä. Päällystakkikin tulee pestyä ehkä kerran pari vuodessa, niin en mielelläni marinoisi sitä liikuntahiellä.

Ei kai niitä suihkuja liikuntakeskuksen ihan huvikseen asenneta, miehen mukaan ainakin miespuolisista selvästi enemmistö käy suihkussa liikunnan jälkeen. Miksei sitten naisista? Vaihdan kaikki vaatteet liikunnan jälkeen, niin käteväähän se on käydä pesulla.

-ap, joka ei vieläkään ymmärrä miksei siellä suihkussa voisi käydä

Vierailija
14/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan käy sitten kotona suihkussa. 

Minä kiinnitin huomiota, kun hikisen jumppatunnin jälkeen toinen jumppari tuli yhtäaikaan saunaan (ei suihkun kautta). Saunan jälkeen kävi pesulla, mutta ei kastellut hiuksia ollenkaan.

Sitä hiukkasen ihmettelin, että miten voi käydä jumpalla, saunassa ja suihkussa, mutta hiukset pysyy kuivana eli siis hikisenä.

Vierailija
15/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kevyempihän se on pakata vain liikuntavaatteet mukaan, kuin ottaa myös peseytymis-meikkaamis-kuivaus yms. hifistelytarvikkeet matkaan. Siispä käyn suihkussa kotona, ei jäädy märkä tukka pakkasessa kävellessä. 

Vierailija
16/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona minäkin. En jaksa kantaa purkkeja ja fööniä ja pyyhkeitä, heitän renttutakin treenivaatteiden päälle ja ajan kotiin. En myöskään siedä kuntosalien ruuhkia pukuhuoneissa. 

Vierailija
17/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska suihku vain ylhäällä, jolloin hyvin vaikea pestä esim. alapäätä ja muutenkin vettä tulee vain muutama sekunti kerrallaan, todella rasittavaa pestä siinä pitkät hiukset. Miehillä varmaan helpompi, kun on lyhyet hiukset eikä tarvitse kuljetella esim. meikinpoistoainetta mukana. Käytän pohjustusainetta luomilla ja vedenkestävää maskaraa, joten silmämeikki kestää moitteettomasti salikäynnin ja kotona sitten putsaan ennen suihkua.

Vierailija
18/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:39"]

Eikö hiki imeydy sitten normaalivaatteisiin? Tai päällysvaatteiden kauluksiin? Itse käytän vaikka farkkuja ja päällyspaitaa parikin päivää, niin en halua haista seuraavana päivänä. Päällystakkikin tulee pestyä ehkä kerran pari vuodessa, niin en mielelläni marinoisi sitä liikuntahiellä. Ei kai niitä suihkuja liikuntakeskuksen ihan huvikseen asenneta, miehen mukaan ainakin miespuolisista selvästi enemmistö käy suihkussa liikunnan jälkeen. Miksei sitten naisista? Vaihdan kaikki vaatteet liikunnan jälkeen, niin käteväähän se on käydä pesulla. -ap, joka ei vieläkään ymmärrä miksei siellä suihkussa voisi käydä

[/quote]

Mä käytän liikuntavaatteina eri päällysvaatteita ja vaihdan osan vaatteista. Mutta esim. farkut pistän trikoiden päälle ja sitten kotona heti pesuun. Meidän kuntosalilla joutuu jonottamaan suihkuun ja pukuhuone on ahdas, ei mulla muuten mitään traumoja ole. Toisaalta kotona usein sauna on joka tapauksessa lämmin, kun mies haluaa kylpeä. 

Vierailija
19/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koko ideahan treeneissä on, että tulee hiki! :D minulle ainakin aina toitotettu että pitää hikoilla kunnolla ja kun hikoilu loppuu niin sitten vasta käy suihkussa :) itsekin käyn suihkussa vasta n. tunti treeneistä (kotona) eli hikoilen niin pitkään kun hikeä tulee :)

Vierailija
20/36 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käyn minäkin. Muutama syy: kiire kotiin, pitää päästää lapsenvahti pois. Mulla on pitkät hiukset, enkä jaksa pestä ja kuivata niitä vieraassa paikassa. Kestää kauan. Lisäksi teen vielä 10 minuutin vatsalihastreenin kotona ennen suihkua.
.
Mä mietin vaatteeni niin, että voin huoletta vetää niitä päälle treenin jälkeen. Eli sellaiset, jotka muutenkin menossa pesuun.
.
Älä ap stressaa toisten suihkutteluista.