Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka saaneet töitä väärennetyillä papereilla?

Vierailija
24.02.2015 |

Suomessa kävin melkein loppuun erään ammattikorkeatutkinnon, opinnäytetyötä en palauttanut ja yksi pieni kurssi jäi suorittamatta. Ajattelin, että vielä mä saan ne tehtyä, mutta ei, en saanut. 
Olin aika epätoivoinen ja jossain vaiheessa, sitten kirjoitin cv:hen että taskussa on bachelorin paperit siltä alalta, vaikka en siis ollut koskaan valmistunut. Ei ne mitään koulupapereita kyselleet eikä kauheasti kiinnostanutkaan, kyselivät ainoastaan paikasta missä olin Suomessa ollessani tehnyt työharjoittelun. Rakastin tuota alaa miltä sain töitä ja olinkin onnellinen työntekijä useamman vuoden kunnes mulle palkattiin vielä parempaa työtä ja pääsin etenemään uralla, mikä tuntui hienolta. Seuraavassa paikkaa ei edes noteerattu koulutuksia, ainoa mikä kiinnosti oli se mun edellinen työ ja muut siihen liittyvät seikat.
Olen jo ollut yli 10 vuotta alalla ja kaikki luulevat, että olen valmistunut koulusta, mutta ei, se on valetta. Joskus mietin että mitä jos tämä paljastuis, mutta sitten taas tulen järkiini että ei ne voi Suomeen alkaa soittelemaan, että onko ko. henkilö valmistunut ja miksi soittelisivat? Ovat tyytyväisiä työnjälkeeni eikä kukaan ole edes koskaan epäillyt. Kavereistakin ainoastaan pari suomenaikasta opiskelukaveria tietää, että jätin leikin kesken.

Muita kieroilijoita? En tiedä onnistuisko tämä Suomessa.. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulutuksen olet laittanut niin kyllä siinä on huijaamisen makua.

Vierailija
2/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryille vinkkinä, kannattaa tarkistaa ne paperit. Tiedän yhden joka myös laittoi pelkäpelkät vuodet cv:hen että näyttäisi että on valmistunut, vaikka todellisuudessa ei valmistunut edes kandiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki Katainen

Vierailija
4/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä että miksi ihmeessä et suorittanut koulua loppuun? :/

Vierailija
5/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos työtä osaa tehdä, niin mitäpä sitä pilkkua nussimaan. Sehän on yleisesti tiedetty fakta että koulutus antaa ehkä hyvän pohjan mutta työ tekijäänsä opettaa.

Vierailija
6/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, kerroin kyllä että koulu on kesken, mutta sain töitä yksityiseltä sektorilta (ala varhaiskasvatus!) jo ennen valmistumistani. Ketään ei kiinnostanut nähdä opintosuoritusotteitani missään vaiheessa, eikä papereitani, sitten kun aikanaan valmistuin.

Ihmetyttää kyllä, miten sokeasti työnantajat luottavat ihmisiin! Kun on ollut vale sitäjatätä uutisissakin. Itse pyytäisin näyttämään henkilöllisyyspaperitkin haastattelutilanteessa (ellei tätä jokin laki kiellä...), että henkilö todella on se joka sanoo olevansa.

Vierailija
7/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:29"]

Ihmettelen kyllä että miksi ihmeessä et suorittanut koulua loppuun? :/

[/quote]

Jep, koulu kannattaa suorittaa loppuun. Vaikka sen koulun suorittaisi loppuun huonoilla arvosanoilla, niin sen jälkeen saa kuitenkin ihan laillisesti laittaa omaan cv:hen, että on koulutuksen suorittanut.

Vierailija
8/8 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaattessa joo. Laitoin linkediniin sen koulun, jonka aloitin Suomessa, mutta en ollut vielä valmistunut. Eräästä firmasta ottivat yhteyttä kun olivat nähneet profiilini linkedinissä ja kutsuivat työhaastatteluun. Työhaastattelussa multa kysyttiin hyvin ympäripyöreitä ja yleisiä juttuja opinnoista ja en tajunnut, että he luulivat, että olen jo valmistunut koulusta. Sain duunin ja jonkin ajan kuluttua aloin tenttimään jäljelle jääneitä kursseja ja sain koulun päätökseen ja tietysti mainitsin siitä työkavereillekin, kun urakka oli ohi. Kaikki oli ihan ällikällä lyötyjä ja ihmettelivät, että miksi olin pimittänyt tietoa. En ollut oikeesti tajunnut, että he luulivat minun olevan vastavalmistunut, kun se koulutus mainittiin linkedinissä, mutta en ollut laittanut alku tai loppu päivämääriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi