Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö muka oikeasti vastaanottaisi ns. "paskaduunia"?

Vierailija
24.02.2015 |

Ihmetyttää kovasti, kuinka monet ihmiset valikoivat noita työpaikkojaan. Esimerkiksi eräs ystäväni juuri kieltäytyi hänelle tarjotusta siivoustyöstä.

Olen itse korkeasti koulutettu, mutta ihan varmasti menisin siivoamaan tai puhelinmyyjäksi, jos en saisi muita töitä. Miksi ihmiset ajattelevat olevansa niin erinomaisia, etteivät vastaanota kaikkia heille tarjottuja töitä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin näin anonyymisti tunnustaa että olen liian ylpeä alentumaan siivoamaan tai johonkin aspa-duuniin kuten kaupan kassalle tai myyjäksi nje. Mitä pahaa on siinä jos tuntee oman arvonsa? Olen ollut pari kuukautta töiden välissä korkeintaan työttömänä.

Vierailija
22/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävis näin että firma missä oon töissä menis nyt nurin tai jotain sellasta, että jäis pelkälle sille perus työttömyysrahalle niin kyllä menisin mihin tahansa duuniin äkkiä jossa on kiintee tunti/kk palkka, vaikka sitten siivoomaan. Mihinkään puhelinmyyntiprovikkahommaan en menis. Ettisin tietysti parempaakin duunia äkkiä, CV:n pistäisin sitten vaikka että oon ollut vapaaehtoistyössä jossain ulkomailla ja haastattelussa valehtelisin vaikka että voitin lotossa sellasen summan et otin vähän sapattivapaata jos kysellään jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:11"]

Mä olen kanssa akateemisesti koulutettu. Olen ollut töissä leipomossa, siivoojana, hoitoapulaisena, eräänlaisessa tehtaassa, kouluaikoina mansikkaapoimimassa, lastenhoitajana, lomittajana, myöhemmin opettajana,  sihteerinä, oikolukijana, tietokirjaan olen kirjoittanut artikkeleita. Koputan puuta mutta en ole koskaan ollut työtön. Opiskuaikanakin työsketelin liki kokoajan.

[/quote]

Samoin minä mutta ehtinyt olla työttömänäkin sekä hoitovapaat kahdesta lapsesta.

Vierailija
24/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota- ette sitten rahaa halua...puhelinmyynnissä, netto tässä kuussa 2300e. Tietty jos ei osaa myydä niin ei ehkä kannata!

Vierailija
25/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mansikanmyntiä, siivousta, puhelinmyyntiä, toimistotöitä jne. Kaikkea tein mitä suinkin vain sain. Olen ollut 3kk työtön ja silloinkin omasta tahdosta. Piti saada luettua pääsykokeeseen, joten en pätkätyön päätteeksi hakenut uutta tilalle vaan olin 3kk tarkoituksella työttömänä. Kun pääsykoe oli ohi, aloitin päivää myöhemmin taas uuden työn.

Nyt olen esimiesasemassa isossa hyvässä yrityksessä. Jos tästä työttömäksi jäisin, katsoisin tasan irtisanomisajan verran vaihtoehtoja. Sitten olisi pakko jotain tehdä. Siivoojaksi en ehkä palaisi, mutta esimerkiksi aamun Hesarin jakoa voisin harkita.

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:10"]

Mä olen kanssa akateemisesti koulutettu. Olen ollut töissä leipomossa, siivoojana, hoitoapulaisena, eräänlaisessa tehtaassa, kouluaikoina mansikkaapoimimassa, lastenhoitajana, lomittajana, myöhemmin opettajana,  sihteerinä, oikolukijana, tietokirjaan olen kirjoittanut artikkeleita. Koputan puuta mutta en ole koskaan ollut työtön. Opiskuaikanakin työsketelin liki kokoajan.

[/quote]

Vierailija
26/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:26"]Tota- ette sitten rahaa halua...puhelinmyynnissä, netto tässä kuussa 2300e. Tietty jos ei osaa myydä niin ei ehkä kannata!
[/quote]

No tota- saan päivärahaa melkeen tonnin enemmän. ..

Vierailija
27/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaiseksi avustajaksi musta ei olis. Eikä muihinkaan hoitotöihin.

Vierailija
28/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voin kokemuksesta sanoa että puhelinmyynnistä saadulla palkalla elää aniharva. Poikkeuksia toki on, mutta suurin osa alalla työskentelevistä ei tienaa läheskään sitä mitä saisivat kelan tukien varassa. Tästä johtuu tämä alan ns. "työvoimapula". Ei ole mitään sattumaa että puhelinmyynti on juuri se työ, jota kovin harva on halukas ottamaan vastaan.

Vierailija
29/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mieluummin asioita, jotka oikeasti kiinnostaa. Palkkatyö ei ole minulle itseisarvo, niinkuin monille muille tuntuu olevan.

Vierailija
30/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinäkin kai sitten elät tukien varassa- joten lasikottelu kiinnostaa jos ja kun muut maksavat...

Vierailija
31/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut kun siivous käy sillä olen niin surkea siivoamaan, että on sama olenko siellä vai en ja kuinka tosissaan siivoan vai en :S

Vierailija
32/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyihin hommiin en menisi, vaikka maksettaisiin. Mansikanpoiminta (olen allerginen) ja puhelinmyynti (ei oo ihmisen hommaa, saa vaan soittamalla toiset vihaiseksi, ei palkitse millään muotoa) on ainakin sellaisia. Isona ei myöskään tartte mennä ihan kaikkeen. Kesätyötä vailla olevat opiskelijat ja ne, joilta puuttuu se ensimmäinenkin ammattitutkinto, on hiukan eri juttu.

Vierailija
33/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin hommiin mennä, kyllä pitää niihinkin päästä. Minä en päässyt, olisi täytteeksi parempaa etsiessä kelvannut kyllä. Tai no ei puhelinmyynti, ainakaan lehti- tai numeropalvelumyynti, koska koen ne huijaamisena. Mutta joku ajanvaraus olisi kyllä välttänyt.  

Vierailija
34/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se "paskaduuni" voi muka vaikuttaa tulevaisuudessa oman alan töihin? Miksi sitä ei voisi laittaa cv:hen? Eikö se ole positiivista, että on edes tehnyt jotain?

Vierailija
35/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai menisi johtajan ollut siivoamaan. Sanon vain että hah. En siihen, että etkö itse olisi valmis menemään, vaan tarkoitan, että sinut naurettaisiin pihalle. Luultavasti siivousfirman pomoksi voisit päästä, kun se entinen pomo kuolisi nauruun.