Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsytyksen aiheet facebookissa. Tätä ei ole vielä mainittu.

Vierailija
29.01.2015 |

Tai en ole ainakaan nähnyt. Mutta minun uusin fb-ärsytyksen aiheeni on se, että keräillään tykkäyksiä MUIDEN asioilla! Esim. jos joku sukulainen tai kaveri menee naimisiin/saa lapsen, niin riennetään päivittämään tämä facebookkiin. Ja usein vielä ennen, kuin edes asianomaiset ovat siitä ehtineet päivittämään!!! Siis jotain "aivan ihanaa, rakas ystävä Niina sai aamulla pienen poikavauvan <3". Ja samalla saat sopivasti boostattua itseäsi siinä mielessä, että lälläslää minäpä tiesin eka! N-o-l-o-a. Ja jos joku minun asioistani tuollaisia postailisi, niin varmaan lähtisi kavereista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vastasi medioissa noihin ärsytyslistoihin, että ne listat ovat typeriä. Ja niin kattavia, ettei sen mukaan saisi mitään päivittää enää. Olen samaa mieltä täysin!

Kertomastasi ilmiöön en ole törmännyt

Vierailija
2/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pari läheistä huomiohuoraa ilmoittanut facebookissa häistäni, raskaudestani, lapseni syntymästä, nimiäisissä kerrotusta nimestä jne. Ennen kuin olen itse edes ehtinyt koneelle noiden tapahtumien jälkeen! Ja päivitykset tyyliin "Tänään sai pieni tyttö nimekseen Anna Maija Kaarina" koko helekutin nimi pitänyt julkistaa vaikka ei ollut tyypillä mitään tietoa siitä haluanko sitä ylipäätään kertoa julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on tietyt aiheet, mistä on ns. sosiaalisesti pakko tykätä. Näitä ovat naimisiin menot, vuosipäivät, valmistumiset, lasten syntymiset, syntymäpäivät, vauvan ensiaskeleet jne. Tietyt ihmiset, jotka elävät somehuomiolla, osaavat kyllä hyödyntää tämän.Päivitysvirta näyttää tämän tyyppiseltä "Maija jos 6 kk :)", "Maijan ensiaskeleet!",  "Maija jo 1v! :)", "Tiina ja Pekka tänään 8 v. kihloissa", "Tiina ja Pekka tänään jo 4 v. naimisissa", "Maija jo 1,5 v". Ja sitten kun omassa elämässä on tällä saralla hiljaisempi hetki, tulee toki myös toisten varmoja tykkääjiä keräävät asiat hyödyntää. Nuo tuollaiset päivittäjät ovat ihan saaaaakelin tylsiä, mutta niin minä itsekin vaan tykkäilen, koska se tuntuu olevan sosiaalinen normi.

Vierailija
4/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:24"]

Facebookissa on tietyt aiheet, mistä on ns. sosiaalisesti pakko tykätä. Näitä ovat naimisiin menot, vuosipäivät, valmistumiset, lasten syntymiset, syntymäpäivät, vauvan ensiaskeleet jne. Tietyt ihmiset, jotka elävät somehuomiolla, osaavat kyllä hyödyntää tämän.Päivitysvirta näyttää tämän tyyppiseltä "Maija jos 6 kk :)", "Maijan ensiaskeleet!",  "Maija jo 1v! :)", "Tiina ja Pekka tänään 8 v. kihloissa", "Tiina ja Pekka tänään jo 4 v. naimisissa", "Maija jo 1,5 v". Ja sitten kun omassa elämässä on tällä saralla hiljaisempi hetki, tulee toki myös toisten varmoja tykkääjiä keräävät asiat hyödyntää. Nuo tuollaiset päivittäjät ovat ihan saaaaakelin tylsiä, mutta niin minä itsekin vaan tykkäilen, koska se tuntuu olevan sosiaalinen normi.

[/quote]

Kyllä, koska jotkut oikeesti loukkaantuu jos noista ei tykkää tai ei muista onnitella. Facesta poistuminen alkaa houkutella koko ajan enemmän, on se mennyt niin naurettavaksi. Joskus mietin että miksi edes tunnen tällaisia ihmisiä?

Vierailija
5/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:13"]Suurin osa vastasi medioissa noihin ärsytyslistoihin, että ne listat ovat typeriä. Ja niin kattavia, ettei sen mukaan saisi mitään päivittää enää. Olen samaa mieltä täysin!

Kertomastasi ilmiöön en ole törmännyt
[/quote]

Peesi!

Vierailija
6/6 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua jos joku tuon minulle kehtaisi tehdä D: Olen jo nyt vähän harmissani kun ollaan miehen kanssa "salakihloissa" ja tarkoitus olisi kertoa muille kuin lähipiirille vasta naimisiinmenon jälkeen, mutta äitimuorini mennä kaakattaa pitkin syntymäpaikkakuntaani (pienempi kunta nykyisen kaupunkini vieressä) ja kertoo kaikille. Viimeksi oli kaupan kassajonossa törmännyt mieheen, joka valmensi urheilujoukkuettani kun olin 8-12, ja sillekin piti kertoa...