Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö muka oikeasti vastaanottaisi ns. "paskaduunia"?

Vierailija
24.02.2015 |

Ihmetyttää kovasti, kuinka monet ihmiset valikoivat noita työpaikkojaan. Esimerkiksi eräs ystäväni juuri kieltäytyi hänelle tarjotusta siivoustyöstä.

Olen itse korkeasti koulutettu, mutta ihan varmasti menisin siivoamaan tai puhelinmyyjäksi, jos en saisi muita töitä. Miksi ihmiset ajattelevat olevansa niin erinomaisia, etteivät vastaanota kaikkia heille tarjottuja töitä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:26"]Tota- ette sitten rahaa halua...puhelinmyynnissä, netto tässä kuussa 2300e. Tietty jos ei osaa myydä niin ei ehkä kannata!
[/quote]akressiivista myyntiä ja valehtelua sekä vanhojen ihmisten huijaamista ostamaan vaikkei vanhus tuotteella mitään tekis.Ei kiitos.

Vierailija
2/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:05"]

Ihmetyttää kovasti, kuinka monet ihmiset valikoivat noita työpaikkojaan. Esimerkiksi eräs ystäväni juuri kieltäytyi hänelle tarjotusta siivoustyöstä.

Olen itse korkeasti koulutettu, mutta ihan varmasti menisin siivoamaan tai puhelinmyyjäksi, jos en saisi muita töitä. Miksi ihmiset ajattelevat olevansa niin erinomaisia, etteivät vastaanota kaikkia heille tarjottuja töitä?

[/quote]

Ei kaikki työt sovi kaikille. Minä en esimerkiksi jaksaisi tehdä siivoojan työtä vaikka siitä maksettaisiin mitä, en tahtonut jaksaa puolet hoikempana ja nuorempanakaan.

Puhelinmyyntiä taas olen tehnyt moneenkin otteeseen, ihan sieltä 90-laman loppupuolelta kun ne Suomeen tuli, ja yhdessäkään paikassa en ole tienannut juuri mitään, ja työ ei ole kovin mukavaa kun ihmiset on töykeitä ja jopa haukkuu, joten miksi tuhlata aikaansa moiseen turhan takia? 

Myös se estää ottamasta vastaan paskaduuneja, että lasten päivähoitomaksu on 550€/kk, ja meidän perheen talous ei kestä sitä että mentäisiin miinukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:26"]

Tota- ette sitten rahaa halua...puhelinmyynnissä, netto tässä kuussa 2300e. Tietty jos ei osaa myydä niin ei ehkä kannata!

[/quote]

Mä haluan tehdä kunniallista ja hyödyllistä työtä. Siivoustyö on mielestäni enemmän kunniallista kuin puhelinmyynti, koska puhelinmyynnistä ei ole hyötyä kenellekään, paitsi sille lafkalle, joka yrittää saada niitä lehtiä kaupaksi. Se ei myöskään ole ainoa tapa myydä lehtiä, joten kukaan ei kuolisi nälkään, vaikka puhelinmyynti lopetettaisiin kokonaan.

Vierailija
4/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota- ette sitten rahaa halua...puhelinmyynnissä, netto tässä kuussa 2300e. Tietty jos ei osaa myydä niin ei ehkä kannata!

[/quote]

HAHAHAAHAH!!!! Hyvin, hyvin harva osaa puhelinmyyntiä hyvin, ja hyvin, hyvin harva tuote on niin hyvä että se menee niin hyvin kaupaksi että myyjä saa noin hyvän palkan. Yhtään ihmistä en ole tavannut joka puhelinmyynnillä eläisi.

Vierailija
5/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:05"]

[/quote]

Menisin mutta kun ei tarjota eikä haluta ottaa koska olisin "ylikoulutettu." Lähinnä tässä tulee väliinputoajafiilis.

Vierailija
6/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:07"]

En ajattele olevani mitenkään erinomainen, mutta esim. siivoaminen nyt vaan on sellainen rivi CV:ssä, että ns. paremmat duunit voi sitten unohtaa lopullisesti...

[/quote]

Ootko miettinyt, ettei CV:een ole pakko kirjoittaa ihan kaikkea?

Vierailija
7/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse vain työn "vastaanottamisesta". Olisi oltava myös työhön tarvittava työkyky, osaaminen ja vaadittavat ominaisuudet. Minulla niitä ei ole kumpaakaan em. työhön. Puhtauspalvelualaa ei muuten pitäisi nimittää paskaduuniksi. Se on ammattitaitoa vaativaa työtä, siinä missä mikä tahansa muukin työ.

Vierailija
8/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin kieroutunut systeemi, että kotona olosta maksetaan joissain tapauksissa aivan liikaa.

Esimerkiksi, jos on aikaisemmin ollut hyväpalkkaisessa työssä, työttömyyskorvaus nousee niin korkeaksi ettei esimerkiksi siivoustyön vastaanottaminen tunnu järkevältä.

Systeemi pitäisi muuttaa sellaiseksi, että työnteko olisi aina kannattavampaa kuin sohvalla makoilu.

Vierailija
9/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:10"]

[/quote]

HAHAHAAHAH!!!! Hyvin, hyvin harva osaa puhelinmyyntiä hyvin, ja hyvin, hyvin harva tuote on niin hyvä että se menee niin hyvin kaupaksi että myyjä saa noin hyvän palkan. Yhtään ihmistä en ole tavannut joka puhelinmyynnillä eläisi.

[/quote]

Jotkut kyllä. Pitää olla kova, kylmä tunteeton ja kyetä myymään kotiliesi sokealle mummolle. Vain sellaiset pärjäävät ainakaan lehtimyyjänä. Numeropalveluissa taas pärjätään sillä, että kysytään yritykseltä nimi ja osoite ja sitten laitetaan lasku perään, kertomatta edes, että kyse on kaupan teosta. Rehelliset ei pärjää puhelinmyynnissä. Toivottavasti se kiellettäisiin, niin ei tarvitsisi joka käänteessä olla mummon lehtiä perumassa. 

Vierailija
10/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:14"]

Meillä on niin kieroutunut systeemi, että kotona olosta maksetaan joissain tapauksissa aivan liikaa.

Esimerkiksi, jos on aikaisemmin ollut hyväpalkkaisessa työssä, työttömyyskorvaus nousee niin korkeaksi ettei esimerkiksi siivoustyön vastaanottaminen tunnu järkevältä.

Systeemi pitäisi muuttaa sellaiseksi, että työnteko olisi aina kannattavampaa kuin sohvalla makoilu.

[/quote]

No mitäs siitä tulee, että hyvin koulutetut pistetään siivoamaan ja laitoshuoltajan koulutuksen omaavat tai kokonaan kouluttamattomat jäävät ilman työpaikkaa? Kyllä ihan mihin tahansa työhön hakijoiksi löytyy alan ihmisiä.

Tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia, että meidänkin firmaan tarvittaisiin lisähenkilöitä töihin. Totuus on vain se, että a) tuo on työntekijän mielipide, firman johdon mielestä työntekijöitä on jo riittävästi tai b) minnekään ei ole ilmoitettu avoimesta työpaikasta. Miten h*lvetissä sitä kukaan osaa hakea töitä kahden ihmisen nyrkkipajasta, josta kukaan ei ole kuullutkaan?

Vierailija
11/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksi en menis, mut siivoomaan voisin mennä.

Vierailija
12/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele olevani mitenkään erinomainen, mutta esim. siivoaminen nyt vaan on sellainen rivi CV:ssä, että ns. paremmat duunit voi sitten unohtaa lopullisesti...

Vierailija
13/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks menisin? Ton ajan mitä tuhlaisin aikaan töissä käyttäisin mieluummin opiskeluun ja itsenikehittämiseen.

Vierailija
14/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaikka terveydelliset rajoitteet jotka vaikuttaa asiaan?

Vierailija
15/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa akateemisesti koulutettu. Olen ollut töissä leipomossa, siivoojana, hoitoapulaisena, eräänlaisessa tehtaassa, kouluaikoina mansikkaapoimimassa, lastenhoitajana, lomittajana, myöhemmin opettajana,  sihteerinä, oikolukijana, tietokirjaan olen kirjoittanut artikkeleita. Koputan puuta mutta en ole koskaan ollut työtön. Opiskuaikanakin työsketelin liki kokoajan.

Vierailija
16/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa akateemisesti koulutettu. Olen ollut töissä leipomossa, siivoojana, hoitoapulaisena, eräänlaisessa tehtaassa, kouluaikoina mansikkaapoimimassa, lastenhoitajana, lomittajana, myöhemmin opettajana,  sihteerinä, oikolukijana, tietokirjaan olen kirjoittanut artikkeleita. Koputan puuta mutta en ole koskaan ollut työtön. Opiskuaikanakin työsketelin liki kokoajan.

Vierailija
17/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:07"]En ajattele olevani mitenkään erinomainen, mutta esim. siivoaminen nyt vaan on sellainen rivi CV:ssä, että ns. paremmat duunit voi sitten unohtaa lopullisesti...
[/quote]

Vaan relevantit duunit laitetaan sinne, voit olla laittamatta hönö.

Vierailija
18/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fair day´s pay fo a fair day´s work... Ei ihan kaikessa päde näinä riistoaikoina.

Vierailija
19/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, millainen sopimus olisi. Jos tarjolla on 3 h siivousta per päivä, ei se työttömyysongelmaa ratkaise.

Vierailija
20/35 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vastaan mitä tahansa työtä sillä edellytyksellä, että siitä saa palkkaa millä voi elää eli täydet tunnit ja kuukausi palkka.