Pyykkimoka ja vaimo raivoaa
Vaimo oli viikonlopun vanhemmillaan lasten kanssa ja mä töissä.
Unohdin perjantaina pyykit pesukoneeseen ja muistin ne sunnuntaina. Kaikki oli rypyssä ja kamalassa kunnossa joten päätin silittää ne. Jälkiviisautena ne olisi voinut vaan pestä uusiksi mutta minkäs teet, vahinko tapahtui jo.
Siellä oli seassa joku vaimon silkkipaita vai mikä nyt olikaan ja siihen paloi raudasta jälki. Heitin paidan menemään kun en yhtään ajatellut että se vois olla joku tärkeä.
Eilen vaimo alkoi etsiä paitaa, penkoi kaappeja ja etsi joka paikasta ja vinkuu mulle että se on ollut pyykkien seassa, että muistaa sen. Väitin etten ole nähny ja nyt olen kusessa!
On kuulemma joku helvetin kallis suosikkipaita... En tajunnu yhtään että vois olla niin tärkeä kun on noita vaatteita vaimolle kuitenkin kertynyt.... Tästä syttyy nyt kuitenkin sotatila että tunnustanko suoraan vai esitänkö tyhmää loppuun asti?!
Ps. Rakas vaimoni, jos luet tän illalla NIIN ANTEEKSI! Vahinko.
Kommentit (93)
Jätä se emakko, jos tommosesta vouhottaa.
Juku nainen provoilee ja yrittää saada pyykinpesun tuntumaan jotenkin vaikealta. Ei mee läpi.
Kerro. Sano että et uskaltanut, kutta nyt et enää uskalla olla kertomatta. Hyvä että raivoaa, go girl!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:47"]Mikä paita maksaa melkein 200e?! Miksi se oli pyykkien seassa?! Ei tää pelkästään mun moka ole.
[/quote]
Osittain ihan totta että oma moka jos laittaa pyykinsä yhteiseen pyykkiin toisen pestäväksi. Pätee yhtä hyvin vaikka niihin miesten parittomiin sukkiin, 'oma moka olisit pessyt itse sukkasi'.
[/quote]
Joo, mulla ei tulisi mieleenkään heittää omia vaatteitani pyykkikoriin, ellei ne kestä vaalea 60 tai tumma 40 astetta. Ne mies osaa pestä ja olen tyytyväinen! Mutta ap, älä syytä vaimoa, ihan vinkki vaan. Olet vain erittäin pahoillaai ja vie se eteläiseen helsinkiin paitaostoksille. Jos ette ole lähiseudulta, varaa hotelli ja vie stokkalle!
Avutonta.
Meillä mies ei onneksi ole tyhmä.
Olen itsekin oikea urpo pyykinpesussa, mieheni tietää kaikki väriyhdistelmä-, materiaali-, lämpötila- ja aika-systeemit, minä vain lykkäsin kaikki vaatteet myttynä koneeseen ennen hänen tapaamistaan. Minäkin olen unohtanut vaatteet pesun jälkeen, olen laittanut valkoisia punaisten joukkoon ja ties mitä muuta. MUTTA en voi vain käsittää, miksi ihmeessä päähäsi pälkähti _silittää_ ne vaatteet? Olitko humalassa? Siis nihkeät, haisevat kääröt otit koneesta ja vaivalla silitit ne? Voi veljet.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:22"]
Olen itsekin oikea urpo pyykinpesussa, mieheni tietää kaikki väriyhdistelmä-, materiaali-, lämpötila- ja aika-systeemit, minä vain lykkäsin kaikki vaatteet myttynä koneeseen ennen hänen tapaamistaan. Minäkin olen unohtanut vaatteet pesun jälkeen, olen laittanut valkoisia punaisten joukkoon ja ties mitä muuta. MUTTA en voi vain käsittää, miksi ihmeessä päähäsi pälkähti _silittää_ ne vaatteet? Olitko humalassa? Siis nihkeät, haisevat kääröt otit koneesta ja vaivalla silitit ne? Voi veljet.
[/quote]
Sullahan varsinainen mulkkuliisa on isäntänä!
Ikävästi tehty vaimolla, kun huusi sulle. Ei yks paita voi olla noin tärkeä. Koeta jaksaa!
t. Nainen
Annoin niiden kuivua hetken ja sitten silitin... Ois pitäny vaan pestä uusiks ja sanoa että pesin vasta sillon mutta ei.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:22"]
[/quote]
Sullahan varsinainen mulkkuliisa on isäntänä!
[/quote] Juu, iso on mulkku miehellä.
Kannattaa syvällisemminkin miettiä tuota teidän perheen pyykkivastuu kuviota. Onko teillä yleensä juurikin se vaimo, joka huolehtii pyykin (lajittelun, koneeseen laiton, pesuaineen annostelun ja ohjelman valinnan, ripustamisen/kuivaamisen, viikkaamisen, kaappeihin viennin)?
Mikäli näin on, ei ihme että siellä likapyykin seassa voi aivan hyvin silkkipusero olla, koska vaimosi lähtökohtaisesti olettaa, ettei kukaan muu niihin teillä koske. Sitten sen kerran kun joku muu päättää esittää arjen sankaria, hänellä ei ole mitään hajua, mitä pyykkikori sisältää, mitä niille pitäisi tehdä, ja UNOHTAA märät puhtaat pyykit koneeseen. Täysin ymmärrettävää käytöstä ihmisen toiminnaksi, muttei hyväksyttävää.
Mielestäni vaimon viaksi ei voi laskea puseron jättämistä pyykkiin, mikäli edellä kuvattu on kodissanne tyypillinen skenaario.
Jos teillä jokainen (pikkulapsia ei lasketa) osallistuu perheen pyykkirumbaan tasapuolisesti, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen tätä unohtamista ja niljaisen pyykin silitystä. Epätoivoinen yritys, tuomittu tuhoon.
Ei ihme, että vaimoa kyrsii. Sano nyt heti rehellisesti miten asia on, huomenna se on jo vaikeampaa ja akka vielä äkäisempi. Ja kanna (jatkuva, toistuva, tylsä, rutiini) vastuusi kotitöistä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:16"]
Se on tosiaan käsittämätöntä miksi miehet kieltäytyvät lajittelemasta pyykkejä värin tai pesulämpötilan mukaan ja ovat sitten niin kovin yllättyneitä värjääntyneistä, kutistuneista ja nyppyyntyneistä vaatteista.
[/quote]
Normaalilla miehellä on järkeä niin että hän jo ostettaessa valitsee vaatteet niin että ne voi kaikki pestä samassa koneellisessa ja samassa lämpötilassa, väristä riippumatta. Koska hän ei itse olisi koskaan niin tyhmä että ostaisi jonkun helvetin angoraneuleen joka pitää pestä jotenkin oudosti, niin hän ei tietenkään oleta että kukaan muukaan niin tyhmä olisi, ei ainakaan hänen rakastamansa nainen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:19"]
Tuli kiire ja kelasin et nopeempi silittää ku pestä uusiksi. Eikä yöllä kehtaa pyörittää konettakaan...
Uuden ostaminen ei nyt oikein onnistu kun on kuulemma siis aivan saatanan kallis paita. En ees tienny että ton hintasia on. Eikä voi enää tunnustaa kun sanoin jo monta kertaa että en ole nähnyt!
[/quote]
Voi kauheeta. Entä jos annat seuraavaksi merkkipäivälahjaksi samanlaisen? Ilmeisesti oli design-paita, mikä suunnittelija ja mistä ostettu? Oliko siis tuhansissa vai sadoissa euroissa?
Kyllä kaikkeen ratkaisu löytyy, koetat nyt jotenkin rauhoitella. Pyykinpesu vaan välillä on niin sitä. Sattuuhan noita vahinkoja. Et ehkä tee samoja virheitä uudestaan.
Silkkipaidat pestään käsin, ei koneessa. Paita olis ollut pilalla, vaikka olisit uudestaan koneen pyöräyttänyt.
Tunnusta nyt helvetti mikä lullukka, tuollanen ole mies eikä mikään. Suorista selkäs ja puhu, nyt!!!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:06"]
En mä normaalisti pese pyykkiä niin sit heti kävi näin... Aattelin että ei pääse sanomaan ettei oo mitään tehty! Täällä jatkuu kadonneen paidan metsästys, ei helvetti...
[/quote]
En minäkään yleensä pese. Mutta perjantaina olin kaljoiilla (vaimo ja lapset anoppilassa viikonlopun). Yks eukko nuohos kimpussa koko ajan ja yritti vokotella mukaansa. Samalla tartutti hajuveden löyhkän mun paitaan. En pannu.
Lauantaina ajattelin, että parempi pestä paita, ettei tule syyttä suotta kaikenlaista jälkipuintia. Pesin samalla muutakin samaan settiin sopivaa tummaa, myös muijan ja lasten vaatteita. Tyhjensin omista ja muiden taskuista paperinenäliinat, kun niiden nöyhdästä on muutaman kerran noussut hitommoinen sota.
Vaatteita narulle ripustaessa huomasin, että ei helevetti, kaikki mustat vaatteet niin kuin olis horsmikossa pyöritty. No pistin kuivumaan (muistin oikoa rypyt). Sunnuntaina sitten olin putsaamassa teippiharjalla vaatteita, kun muija ja lapset tuli anopilta. No arvaahan sen, että jälleentapaamisen riemu katosi saman tien ja alko syyttely, että taaskaan en ole tsekannu taskuja. Väitin että kyllä tsekkasin, mutta sehän oli tietenkin virhe ja pahensi vaan huutoa. No, jatkoin huudosta huolimatta putsausta (ensin joka rätin sisäpuoli ja lopuksi ulkopuoli) ja eikös muijan mustan poolon hihan sisäpuolelta löytyny kovettunut paperinenäliinamytty. No tein sitten oikein kardinaalimokan ja kysäisin muina miehinä, että onko sulla tapana pistää nenäliina hihaan. Ei auttanu loiventeluni, että onhan se mytty voinu uida mun taskusta sen poolon hihaan.
Huudon jälkeinen mykkäkoulu on kestänyt nyt sitten tähän iltaan ja varmaan menee samoissa merkeissä loppuviikko. Vähemmällä olisin tainnu selvitä hajuvesiselvityksistä.
Arvoisa av raati: miten miehen tulisi menetelllä näissä tapauksissa? Miten mököttävä eukko lepytetään? Uusi pyykkäys kenties... Vai annako kiehua myrkyissään.
Jotenkin tuntuu, että teki niin tai näin, niin aina menee mäkeen.
PS. Kaljoilla käyntiin oli ihan lupa. Parempi kuulemma, että kuorsaan ja haisen juovuksissa silloin kun hän ei ole kotona.
Harvoin mä pyykkään, sen tajusin etten valkosia laita sekaan... No siis vaimo huutaa että paita makso toista sataa ja että sen on löydyttävä!! Leikin edelleen tyhmää.. Pakko tässä kohta on tunnustaa ei muuten tuu kyllä sopua. Se jotenkin heti arvas että tää on mun moka.
ap on provo. Oikeasti siis. Kukaan mies ei lähtisi silittämään tuossa tilanteessa ja kukaan silittämään lähtevä ei silittäisi summittaisesti vaatteita niiden merkitöjä katsomatta.
Älkää tuhlatko ruutia vastailuun.
En mä normaalisti pese pyykkiä niin sit heti kävi näin... Aattelin että ei pääse sanomaan ettei oo mitään tehty! Täällä jatkuu kadonneen paidan metsästys, ei helvetti...