Kissatietäjät - kissani käytöksestä?
Olen ottanut kuusivuotiaan kissan löytöeläinkodista. Kissa on alusta asti ollut hyvin ihmisten perään, on hyvin fiksu kissa, valitsee itse, milloin haluaa silityksiä ja milloin ei. Alussa saattoi purra kättä, jos kissaa silitti selästä tai kyljestä tai innostuessaan leikkimään. Tällainen käytös loppunut napakoilla kielloilla, mutta kissassa ihmetyttänyt alusti asti täysin randomit "hyökkäyspuremiset". Joskus saattaa yhtäkkiä tulla ja nokkaista jalkaa, tai ollessaan rauhassa sylissä, kättä. Kun olen jumppaillut lattialla, kissa saattanut tulla ja purra otsaa(!) tai käsivartta. Näitä ei kovin usein käy, mutta huomaan ettei kissaan ole kyllä luottamusta. Kun olen komentanut kissaa hyökkäyksen jälkee, jää usein luimistelemaan siihen ja alussa saattoi hyökätä uudestaan. Nykyään jää vain mullistelemaan ja lähtee sitten pois. Mitä tämä on? Eteenpäin ollaan menty, mutta en halua kärsiä näistä enää. Onko kokemuksia tai neuvoja?
Kommentit (26)
Nämä yllätyshyökkäykset siis täysin provosoimattomia. Saattaa olla etten katso kissaa päinkään. Inn joskus miettinyt, olisiko rankkaa pahoinpidelty entisessä kodissa. Ap
Piikille. Vitun hullu kissa sulla! Saatana!
Meilläkin kissa teki noin. Saattaa johtua siitä että ei ole pentuna opetettu että kädet ja jalat eivät ole leikkikaluja.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:20"]Piikille. Vitun hullu kissa sulla! Saatana!
[/quote]
Tämä ei ole vaihtoehto. En rupea lopettamaan tervettä kissaa, jonka kanssa ei muuta ongelmaa ja kun nämä hyökkäilytkin ovat selvästi vähentyneet. Ap
Haluis leikkiä, ei se varmaan oikeasti pure vaan näykkii. Sillä käy aika pitkäks haluis pyydystää jotain hiiriä. Ihan normaali terve kissa.