Siivooja kotiin. Jäätkö kotiin vai lähdetkö sen ajaksi muualle?
Kommentit (19)
Mulla käy alastonsiivooja.
On niin ruma että ihan mielelläni olen siivouksen ajan jossain muualla.
Teen itse kotisiivousta työkseni ja toivon että työtä tehdessäni paikalla ei olisi muita, etenkin näin koronan aikaan. Tietysti saa olla mutta koen että itse häiritsen paikalla olijoita ja he myös minua.
Palvelijat on ahdistavia. Ne näkee kaiken ja et voi olla kotona normaalisti. Minulla on ollut kodinhoitaja pari vuotta. Oli hankalaa.
Mun luona opiskelijakämpillä käy useampikin (eri aikaan) siivooja.
Yhteistä näille kaikille on se, että ovat plus 50v hyvätuloisia perheellisiä miehiä.
Siivoavat asunnon huolellisesti, yleensä alasti kontallaan, jotta myös jalkalistat ja sohvan alus puhdistuu.
Vessan siivouksen sallin vain tietyille valituille siivoojille.
Lähtiessään jättävät pöydälle muodollisen korvauksen aiheuttamastaan vaivasta kirjekuoressa ja perään viestin "kiitos Rakas. Saanko tulla ensi viikolla samaan aikaan? T. Timo 58. Pus."
Minä myös toivon että asunto on tyhjä kun työskentelen T:kotisiivooja
Vierailija kirjoitti:
Palvelijat on ahdistavia. Ne näkee kaiken ja et voi olla kotona normaalisti. Minulla on ollut kodinhoitaja pari vuotta. Oli hankalaa.
Et hallitse enää kotiasi. Et voi koskaan tietää, mihin sun tavarat on laitettu. Mulla myös oli kodinhoitaja.
Ongelmana on siis se että naisystäväni ei luota siivoojaan ja haluaisi että olen kotona sen ajan. (Hän ei itse pysty koska ei etätyö mahdollisuutta)
Tämä kuitenkin häiritsee koska olin ajatellut että tottakai siivooja saa rauhassa tehdä työn ja minä lähden työpaikalle kuten ennnekin.
Ei ole siis aikaisemmin käynyt siivooja joten ei ole aikaisempaa kokemusta.
Ap
Mulle tuo olisi helvetillinen valinta. Itsekin useamman eri sortin siivoustyötä tehneenä tiedän että siivoojan kannalta olisi parempi jos pysyisin pois jaloista, toisaalta oon arka kotini siisteydestä siinä mielessä ettei se ikinä ole " vieraita varten tarpeeksi siisti", eli olisi vaikeeta olla jäämättä selittämään miksi kylppärin hanan juuressa on itsepintainen kalkkisaostuma, tai kuinka takanedustalle ropsahti kerran hehkuva kekäle ja siksi lattiassa on jälki yms. En siis jäisi kyttäämään siivoojan työnjälkeä, en vaan kehtaisi jättää siivoojaa päivittelemään oletettua siivottomuutta.
Työhön se siivooja olisi toki tilattu, mutta tuon epävarmuuden ja arkuuden vuoksi siivoan ennemmin itse.
Ymmärrän, että ei ole hyvä pyöriä jaloissa, mutta entäs lemmikit? Meillä on kaksi kissaa ja olen miettinyt pitäisikö nekin viedä pois kotoa jos ostan siivouspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et hallitse enää kotiasi. Et voi koskaan tietää, mihin sun tavarat on laitettu. Mulla myös oli kodinhoitaja.
Tuo oli kyllä peetä. Joudut itse etsimään kotoasi omia tavaroitasi.
Aina pois kotoa, että saa tehdä työnsä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ei ole hyvä pyöriä jaloissa, mutta entäs lemmikit? Meillä on kaksi kissaa ja olen miettinyt pitäisikö nekin viedä pois kotoa jos ostan siivouspalvelua.
Kaverilla oli kissa eikä haitannut yhtään ja itsellä on koira eikä sekään haittaa, tosin jätin nyt siivouspalvelun pois koronan myötä.
Kissat ei ole ikinä häirinnyt omalla kohdallani siivoustyötä. Yleensä menevät piiloon tai nukkuvat.
Koirat on eri asia. Jotkut saattavat olla vihaisia tai sitten haukkuvat koko ajan. Toiset taas eivät välitä siivoojista mitään. Kovin tapauskohtaista
Yleensä ne haluaisivat että ei olla kotona, mutta nyt etätyön myötä välillä tilanne ollut, että on pakko olla kotona. Silloin tehdään esim. niin, että siivoavat mun makkarin (jossa mun työpiste on), ensin, ja teen sillä vaikka töitä vaikka keittiössä ja sitten voin olla siellä makkarissa ja saavat rauhassa siivota muun talon.
Lemmikit meillä on aina kotona ja niistä on infottu siivoojia.
Sama siivooja käynyt jo vuosia.
Käy aina silloin, kun me olemme töissä, lapset koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei ole ikinä häirinnyt omalla kohdallani siivoustyötä. Yleensä menevät piiloon tai nukkuvat.
Koirat on eri asia. Jotkut saattavat olla vihaisia tai sitten haukkuvat koko ajan. Toiset taas eivät välitä siivoojista mitään. Kovin tapauskohtaista
En kyllä ottaisi siivoojaa, jos koira on vihainen tai pelkää tai tuolloinen ehdottomasti pitäisi olla kotona. Onhan tuo koiralle kova stressi sitten ja myös siivoojalle.
Varmaan ainakin vanhukset voivat olla kotona siivoojan käydessä siellä töissä?
Samoin jos on sairaslomalla jonkin tapaturman takia, niin ei kai voi olettaa, että potilas poistuu kotoaan siivoojan takia?
Molemmat toki käy, mutta itse olen mieluummin poissa kotoa.